Jesteś przedsiębiorcą? Prowadzisz własną firmę? Chciałbyś lepiej i bardziej efektywne rozwijać swoją markę? Zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić działania marketingowe? W związku z tym szukasz sprawdzonych i praktycznych informacji w tym temacie? Jeżeli tak, to koniecznie powinieneś zapoznać się właśnie z tym tekstem i z Google Trends. Serdecznie zapraszamy Cię do jego lektury!
Spis treści
Google Trends – co to jest?
W dzisiejszych czasach skuteczny marketing internetowy jest bez wątpienia podstawą działalności każdej firmy. Bez udanych kampanii reklamowych nie jest w zasadzie możliwe osiągnięcie sukcesu w biznesie. Prowadzenie firmowego konta na Facebooku czy też Instagramie to codzienność dla każdego przedsiębiorcy, który chce osiągnąć sukces w swojej branży. Jednak nie każdy wie, w jaki sposób można łatwo kontrolować i poprawiać efektywność swoich działań marketingowych.
Wystarczy użyć do tego następującego narzędzia – Google Trends. Jest to specjalny serwis internetowy, który został stworzony przez Google. Umożliwia on bardzo dokładne analizowanie haseł wyszukiwanych w Google. Strona daje możliwość sprawdzania popularności danych haseł w zależności od rejonu świata oraz języka. Google Trends to zatem opcja weryfikacji, kiedy dane hasło było najbardziej popularne oraz kiedy zaczęło być coraz rzadziej wyszukiwane. Dzięki temu narzędziu można w dosyć prosty i przejrzysty sposób sprawdzić popularność swojej marki oraz swojej firmy.
Jak obsługiwać Google Trends?
Obsługa Google Trends nie jest skomplikowana, dzięki czemu bez większego problemu poradzi sobie z nią każda osoba. Wystarczy wejść na Google Trends i wpisać hasło, którego analizę popularności chce się zobaczyć. Następnie wyświetli się wykres, który pokaże popularność danej frazy na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy, a także tabelę, na której przedstawione są państwa, których użytkownicy najczęściej wyszukiwali analizowaną frazę.
Narzędzie pokazuje również zainteresowanie daną frazą w porównaniu do najwyższego punktu wykresu, który oznaczony jest liczbą 100. Poprzez najechanie kursorem na odpowiednie miejsca wykresu można sprawdzić, jakim frazom zostały przypisane poszczególne liczby. Cyfra 0 nie oznacza, że dane hasło nie było wyszukiwane ani razu. Mówi ona jedynie, że dane dotyczące danego wyszukiwania są niewystarczające do sporządzenia odpowiednich analiz.
Google Trends – co nam daje?
Google Trends pozwala na przygotowanie odpowiednio szybciej efektywnej i efektownej kampanii reklamowej, gdyż dzięki temu narzędziu można oszacować czas, w którym dane hasło będzie znowu bardzo popularne. Oczywiście dotyczy to przede wszystkim produktów oraz usług oferowanych sezonowo – na przykład nart czy basenów ogrodowych. Odpowiednia analiza trendów pozwala przewidzieć, kiedy użytkownicy Internetu najbardziej interesują się takimi ofertami, a co za tym idzie, kiedy chcą nabywać takie produkty i usługi. Dzięki temu można naprawdę dobrze zaplanować swoje działania marketingowe, a w efekcie pozyskać naprawdę sporą rzeszę klientów. Oczywiście nie jest to jedyna zaleta korzystania z Google Trends.
Jest to bowiem doskonałe narzędzie do sprawdzania efektywności działań marketingowych podejmowanych przez swoją firmę. W związku z tym, że marketing jest naprawdę sporym wydatkiem, to zdecydowanie warto analizować czy opłacane działania przynoszą oczekiwane rezultaty – dzięki Google Trends można to zweryfikować w bardzo prosty i szybki sposób. Jeżeli wyniki nie są zadowalające to można szybko wdrożyć zupełnie nową taktykę lub poprawić poprzednią.
Google Trends a SEO
SEO to działania mające na celu osiągnięcie przez daną stronę internetową jak najwyższego pozycjonowania w wyszukiwarce w oparciu o słowa kluczowe. Są to takie słowa, które odpowiednio umieszczone w treściach na stronie sprawią, że stanie się ona bardziej popularna. Oczywiście frazy te muszą także cieszyć się dużą popularnością, a do ich znalezienia idealnie posłuży właśnie Google Trends. Dzięki programowi każdy będzie w stanie samodzielnie stworzyć content na własną, firmową stronę. Narzędzie pozwoli także uniknąć w marketingu czy też kampaniach reklamowych słów, które posiadają bardzo małą popularność i nie przyczynią się w żaden sposób do polepszenia zasięgów firmy.
Porównuj statystyki
Google Trends jest też idealnym programem do zestawiania i porównywania ze sobą różnego rodzaju danych poprzez korzystanie z odpowiednich filtrów. Taka funkcja może być bardzo przydatna firmom działającym na terenie większej liczby państw. Dzięki niej będą one bowiem mogły porównywać popularność danych produktów w różnych lokalizacjach i sprawdzać, czy rozwiązania wdrożone w jednym państwie okażą się trafione również w innym. Oczywiście w grę wchodzi także podział na mniejsze tereny takie jak województwa, stany czy nawet miasta. Na tego typu wykresach zaobserwować można w bardzo przejrzysty sposób upodobania danych społeczności. Takie obserwacje z kolei są niezwykle istotne do dobrego zarządzania własnym biznesem. W zestawieniach wykorzystywać można nie tylko kryterium lokalizacji, ale również czasu, a zestawienie tych dwóch czynników jednocześnie może dać naprawdę zaskakujące rezultaty. Warty uwagi jest także fakt, że program przedstawia statystki wyszukiwanych treści nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w dziale „grafika”, jak i na serwisie YouTube.
Statystyka dla każdego
Statystyka nie należy do łatwych nauk i często sprawia wiele trudności osobom, które się nią nie zajmują. Jest ona jednak ogromnie przydatna w codziennym funkcjonowaniu. Narzędzie Google Trends pozwala jednak osobom niezwiązanym w żadnym stopniu ze statystyką przeprowadzać analizy o średnim stopniu zaawansowania. Ogromną zaletą jest również to, że narzędzie jest darmowe i ogólnodostępne. Dzięki czemu, nie ma konieczności inwestowania w programy statystyczne, które zazwyczaj są drogie, a także skomplikowane w obsłudze. Google Trends prezentuje wybrane treści w niezwykle przejrzysty sposób, jest również intuicyjne w obsłudze i sprawi, że każda osoba wyciągnie z analiz poprawne wnioski.
Inne artykuły z tej kategorii
Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać
Google Maps dla firm. Jak założyć konto rozliczeniowe?
27.07.2022 6 min Marketing online
W 2019 roku Google Maps nie tylko przestało być darmowe, ale również zostało podzielone na aż trzy funkcjonalności: miejsca, mapy oraz trasy. Wcześniej dostępna wersja Premium […]
Newsletter – co warto o nim wiedzieć?
15.06.2022 6 min Marketing online
Techniką marketingową, która jest efektywna i dzięki temu zdobywa coraz większe uznanie jest mailing. Niepozornym, a tak naprawdę bardzo potężnym narzędziem jest newsletter. Pozwala on na […]
Google PageSpeed Insights – Jak korzystać z tego narzędzia?
20.04.2022 6 min Marketing online
Szybkość ładowania strony internetowej jest jednym z ważniejszych wyznaczników rankingowych Google. Wpływa też w znacznym stopniu na wrażenia użytkowników odwiedzających witrynę. Badania jednoznacznie wskazują na ogromne […]