Google Trends

Jesteś przedsiębiorcą? Prowadzisz własną firmę? Chciałbyś lepiej i bardziej efektywne rozwijać swoją markę? Zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić działania marketingowe? W związku z tym szukasz sprawdzonych i praktycznych informacji w tym temacie? Jeżeli tak, to koniecznie powinieneś zapoznać się właśnie z tym tekstem i z Google Trends. Serdecznie zapraszamy Cię do jego lektury!

Google Trends – co to jest?

W dzisiejszych czasach skuteczny marketing internetowy jest bez wątpienia podstawą działalności każdej firmy. Bez udanych kampanii reklamowych nie jest w zasadzie możliwe osiągnięcie sukcesu w biznesie. Prowadzenie firmowego konta na Facebooku czy też Instagramie to codzienność dla każdego przedsiębiorcy, który chce osiągnąć sukces w swojej branży. Jednak nie każdy wie, w jaki sposób można łatwo kontrolować i poprawiać efektywność swoich działań marketingowych.

Wystarczy użyć do tego następującego narzędzia – Google Trends. Jest to specjalny serwis internetowy, który został stworzony przez Google. Umożliwia on bardzo dokładne analizowanie haseł wyszukiwanych w Google. Strona daje możliwość sprawdzania popularności danych haseł w zależności od rejonu świata oraz języka. Google Trends to zatem opcja weryfikacji, kiedy dane hasło było najbardziej popularne oraz kiedy zaczęło być coraz rzadziej wyszukiwane. Dzięki temu narzędziu można w dosyć prosty i przejrzysty sposób sprawdzić popularność swojej marki oraz swojej firmy.

Jak obsługiwać Google Trends?

Obsługa Google Trends nie jest skomplikowana, dzięki czemu bez większego problemu poradzi sobie z nią każda osoba. Wystarczy wejść na Google Trends i wpisać hasło, którego analizę popularności chce się zobaczyć. Następnie wyświetli się wykres, który pokaże popularność danej frazy na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy, a także tabelę, na której przedstawione są państwa, których użytkownicy najczęściej wyszukiwali analizowaną frazę.

Narzędzie pokazuje również zainteresowanie daną frazą w porównaniu do najwyższego punktu wykresu, który oznaczony jest liczbą 100. Poprzez najechanie kursorem na odpowiednie miejsca wykresu można sprawdzić, jakim frazom zostały przypisane poszczególne liczby. Cyfra 0 nie oznacza, że dane hasło nie było wyszukiwane ani razu. Mówi ona jedynie, że dane dotyczące danego wyszukiwania są niewystarczające do sporządzenia odpowiednich analiz.

Google Trends – co nam daje?

Google Trends pozwala na przygotowanie odpowiednio szybciej efektywnej i efektownej kampanii reklamowej, gdyż dzięki temu narzędziu można oszacować czas, w którym dane hasło będzie znowu bardzo popularne. Oczywiście dotyczy to przede wszystkim produktów oraz usług oferowanych sezonowo – na przykład nart czy basenów ogrodowych. Odpowiednia analiza trendów pozwala przewidzieć, kiedy użytkownicy Internetu najbardziej interesują się takimi ofertami, a co za tym idzie, kiedy chcą nabywać takie produkty i usługi. Dzięki temu można naprawdę dobrze zaplanować swoje działania marketingowe, a w efekcie pozyskać naprawdę sporą rzeszę klientów. Oczywiście nie jest to jedyna zaleta korzystania z Google Trends.

Jest to bowiem doskonałe narzędzie do sprawdzania efektywności działań marketingowych podejmowanych przez swoją firmę. W związku z tym, że marketing jest naprawdę sporym wydatkiem, to zdecydowanie warto analizować czy opłacane działania przynoszą oczekiwane rezultaty – dzięki Google Trends można to zweryfikować w bardzo prosty i szybki sposób. Jeżeli wyniki nie są zadowalające to można szybko wdrożyć zupełnie nową taktykę lub poprawić poprzednią.

Google Trends a SEO

SEO to działania mające na celu osiągnięcie przez daną stronę internetową jak najwyższego pozycjonowania w wyszukiwarce w oparciu o słowa kluczowe. Są to takie słowa, które odpowiednio umieszczone w treściach na stronie sprawią, że stanie się ona bardziej popularna. Oczywiście frazy te muszą także cieszyć się dużą popularnością, a do ich znalezienia idealnie posłuży właśnie Google Trends. Dzięki programowi każdy będzie w stanie samodzielnie stworzyć content na własną, firmową stronę. Narzędzie pozwoli także uniknąć w marketingu czy też kampaniach reklamowych słów, które posiadają bardzo małą popularność i nie przyczynią się w żaden sposób do polepszenia zasięgów firmy.

Porównuj statystyki

Google Trends jest też idealnym programem do zestawiania i porównywania ze sobą różnego rodzaju danych poprzez korzystanie z odpowiednich filtrów. Taka funkcja może być bardzo przydatna firmom działającym na terenie większej liczby państw. Dzięki niej będą one bowiem mogły porównywać popularność danych produktów w różnych lokalizacjach i sprawdzać, czy rozwiązania wdrożone w jednym państwie okażą się trafione również w innym. Oczywiście w grę wchodzi także podział na mniejsze tereny takie jak województwa, stany czy nawet miasta. Na tego typu wykresach zaobserwować można w bardzo przejrzysty sposób upodobania danych społeczności. Takie obserwacje z kolei są niezwykle istotne do dobrego zarządzania własnym biznesem. W zestawieniach wykorzystywać można nie tylko kryterium lokalizacji, ale również czasu, a zestawienie tych dwóch czynników jednocześnie może dać naprawdę zaskakujące rezultaty. Warty uwagi jest także fakt, że program przedstawia statystki wyszukiwanych treści nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w dziale „grafika”, jak i na serwisie YouTube.

Statystyka dla każdego

Statystyka nie należy do łatwych nauk i często sprawia wiele trudności osobom, które się nią nie zajmują. Jest ona jednak ogromnie przydatna w codziennym funkcjonowaniu. Narzędzie Google Trends pozwala jednak osobom niezwiązanym w żadnym stopniu ze statystyką przeprowadzać analizy o średnim stopniu zaawansowania. Ogromną zaletą jest również to, że narzędzie jest darmowe i ogólnodostępne. Dzięki czemu, nie ma konieczności inwestowania w programy statystyczne, które zazwyczaj są drogie, a także skomplikowane w obsłudze. Google Trends prezentuje wybrane treści w niezwykle przejrzysty sposób, jest również intuicyjne w obsłudze i sprawi, że każda osoba wyciągnie z analiz poprawne wnioski.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Google Maps dla firm. Jak założyć konto rozliczeniowe?
Google Maps dla firm. Jak założyć konto rozliczeniowe?

Google Maps dla firm. Jak założyć konto rozliczeniowe?

27.07.2022 6 min Marketing online

W 2019 roku Google Maps nie tylko przestało być darmowe, ale również zostało podzielone na aż trzy funkcjonalności: miejsca, mapy oraz trasy. Wcześniej dostępna wersja Premium […]

Newsletter – co warto o nim wiedzieć?
Newsletter – co warto o nim wiedzieć?

Newsletter – co warto o nim wiedzieć?

15.06.2022 6 min Marketing online

Techniką marketingową, która jest efektywna i dzięki temu zdobywa coraz większe uznanie jest mailing. Niepozornym, a tak naprawdę bardzo potężnym narzędziem jest newsletter. Pozwala on na […]

Google PageSpeed Insights – Jak korzystać z tego narzędzia?
Google PageSpeed Insights – Jak korzystać z tego narzędzia?

Google PageSpeed Insights – Jak korzystać z tego narzędzia?

20.04.2022 6 min Marketing online

Szybkość ładowania strony internetowej jest jednym  z ważniejszych wyznaczników rankingowych Google. Wpływa też w znacznym stopniu  na wrażenia użytkowników odwiedzających witrynę. Badania jednoznacznie wskazują na ogromne […]

To top