Facebook Business Manager

W mediach społecznościowych drzemie ogromny potencjał, który warto wykorzystać. Firma wiedząca, jak to zrobić, może liczyć na odnotowanie licznych korzyści. Na szczególną uwagę zasługuje Facebook, który daje wiele możliwości przedsiębiorcom. To właśnie za pomocą tego portalu możliwe staje się promowanie swojej marki w social mediach, dotarcie do szerokiego grona odbiorców, budowanie pozytywnego wizerunku i wchodzenie w interakcje z użytkownikami. Każdej firmie można polecić założenie Facebook Business Managera, czyli narzędzia pozwalającego na efektywne zarządzenie działaniami marketingowymi. Jako że reklama jest dźwignią handlu, należy sięgać po różne jej formy, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

Po co komu Facebook Business Manager?

Facebook już dawno przestał być zwykłym serwisem do wstawiania zdjęć i treści, ich komentowania, dodawania danych personalnych i znajomych. Obecnie stał się potężnym i bardzo rozbudowanym narzędziem o wielu możliwościach. Korzystają z niego na masową skalę także przedsiębiorcy. Na szczególną uwagę zasługuje Facebook Business Manager. Po założeniu na nim konta, możliwe staje się aktywne promowanie swojej marki.

Użytkownik zarządza całym profilem w jednym miejscu, monitorując wyniki prowadzonej kampanii reklamowej na social mediach. Kontrolować można w przystępny sposób praktycznie wszystkie zasoby, czyli konta reklamowe, profile stron i wiele więcej. Co więcej, konto osobiste zostaje oddzielone do firmowego, przez co znika problem z przypadkowym odpowiadaniem użytkownikom z niewłaściwego profilu. Na konto osobiste przestaną przychodzić powiadomienia dotyczące działań marketingowych. Wszystko jest automatycznie przekierowywane na Menedżer Firmy na Facebooku.

Można wykupić reklamy na Facebooku, uzyskać dostęp do grup niestandardowych odbiorców reklam. Menedżer Firmy na Facebooku pozwala na przypisywanie konkretnych celów poszczególnym osobom, z którymi się współpracuje, łącznie z reklamodawcami. Nadawanie uprawnień nowym współpracownikom nie sprawia żadnych trudności – nie trzeba ich nawet dodawać do listy znajomych. Zaletą korzystania z Facebook Business Managera jest też wzrost bezpieczeństwa firm. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na zlecenie prowadzenia firmowego konta profesjonalistom w postaci agencji interaktywnej.

Jak założyć Facebook Business Managera, aby móc zacząć korzystać z jego możliwości?

Założenie Facebook Business Managera nie jest niczym skomplikowanym, składa się z zaledwie kilku kroków. Pierwszym będzie zalogowanie się na swoim dotychczasowym koncie na Facebooku, po czym wpisanie w nowej karcie przeglądarki następującego adresu URL – https://business.facebook.com. Następnym krokiem jest kliknięcie w ikonę Utwórz konto, po czym wpisanie nazwy firmy i szczegółowych informacji na jej temat. Założenie konta w Menedżerze firmy jest bardzo proste, zajmuje dosłownie kilka minut i można to zrobić samodzielnie lub powierzyć to zadanie pracownikowi – trzeba wtedy pamiętać o przyznaniu roli administratora właścicielowi firmy, aby uzyskał on pełną kontrolę nad zarządzaniem swoją marką na profilu.

Mam konto na Menedżerze firmy i co dalej?

Po założeniu konta na Facebook Business Manager, należy przejść do jego skonfigurowania. W celu zalogowania się na konto firmowe, za każdym razem trzeba wchodzić w wyższej wymieniony już link. Będąc zalogowanym, należy zająć się dodaniem do swojego nowego konta trzech podstawowych zasobów firmy – głównej strony firmowej, konta reklamowego i osób.

Główna strona stanowi wizytówkę w mediach społecznościowych, dlatego należy zadbać o jej odpowiedni wygląd. To właśnie ona posłuży do promowania marki, więc trzeba poświęcić jej najwięcej czasu. Jeśli przedsiębiorca chce zainwestować w reklamę na Facebooku, to potrzebować będzie konta reklamowego, które należy potem odpowiednio skonfigurować, zgodnie z kampanią marketingową. W przypadku prowadzenia firmy ze współpracownikami można przypisać im konkretne funkcje – przykładowo moderatora treści, analityka, reklamodawcy czy administratora strony. Temu właśnie służą zasoby Osoby.

Dodawanie strony, konta reklamowego i osób

Najistotniejszym zasobem firmy w Facebook Business Managerze jest strona, do której prawa ma wyłącznie jeden Menadżer Firmy, ale zewnętrzne konta partnerów mogą udostępniać na niej swoje treści. Stronę dodaje się w jej kreatorze, wystarczy kliknąć w przycisk Dodaj stronę, aby rozpocząć cały proces. Podobnie będzie z zakładaniem konta reklamowego. W tym celu należy wybrać opcję dodaj „konto reklamowe”, nadać mu nazwę. Istotne w przypadku konta reklamowego jest zwrócenie uwagi na właściwą walutę, którą trzeba zmienić na PLN. Skonfigurować trzeba też to, z jakiego źródła mają być opłacane reklamy. Konieczne jest także uzależnienie danych do faktury.

Droga do dodania osób i skonfigurowania ich uprawnień również jest bardzo prosta – należy wybrać opcję „Ustawienia firmowe”, następnie „Osoby” i na koniec przycisk „Dodaj”. Po wpisaniu adresów e-mail, zaproszenia do wybranych osób zostaną wysłane automatycznie. Dalej można już przejść do przyznawania dostępu do konkretnych zasobów. Proste, prawda?

To top