Fanpage na Facebooku

Media społecznościowe już dawno przestały być po prostu portalami do dzielenia się prywatnymi zdjęciami, osobistymi przemyśleniami i kontaktu z dawno niewidzianymi znajomymi. Obecnie Social Media to nieodłączna część komunikacji marketingowej, która jest odpowiedzialna za być albo nie być współczesnych marek. Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku? Co robić, by docierać do nowych odbiorców? Poznaj 10 sugestii na prowadzenie dobrego fanpage’a.

Nie pisz za często

Wprawdzie masz prowadzić fanpage po to, by wchodzić w relacje z odbiorcami… ale pamiętaj o umiarze. Jeśli będziesz publikować posty, co 15 minut to nikt nie będzie chciał Twojej strony obserwować. Powiadomienia z niej będą po prostu uciążliwe i w końcu zaczną być traktowane jak nieprzyjemny spam. Dlatego też powinieneś publikować treści regularnie, ale w rozsądnym odstępie czasowym, który jest uzależniony od branży, w jakiej działasz.

Wysyłaj zaproszenia

Ale nie wszystkim. Jeśli prowadzisz fanpage, to z pewnością zależy Ci na tym, by rozbudowywać grupę swoich odbiorców. Dlatego też, jeśli publikowane przez Ciebie treści zbierają pozytywne reakcje, to powinieneś z tego skorzystać. Sprawdź, kto dał Ci kciuka albo serduszko i wyślij do tych osób zaproszenie do polubienia Twojego fanpage’a. W końcu dzięki temu nie przegapią innych Twoich materiałów.

Ruch organiczny

Możesz płacić za reklamę na Facebooku, ale możesz też generować ruch organiczny. To zwykle nie daje tak spektakularnych efektów, jak płatna reklama, ale warto o to zadbać. Najprościej jest sprawdzić, jakie strony lubią użytkownicy, którzy polubili także Twój fanpage. Wśród nich z pewnością są takie, które pasują do profilu Twojej marki. Polub je z poziomu strony, którą prowadzisz. Dzięki temu więcej osób dowie się o istnieniu Twojego fanpage’a i będzie mogło go polubić.

Z uśmiechem

Facebook to nie jest miejsce do tego, by wylewać swoje żale lub pretensje. Dlatego też pamiętaj, żeby reagować z uśmiechem na wszystko, co spotka Cię w Sieci. Twój fanpage to Twoje miejsce, które możesz porównać do własnego domu. Swoich gości nie obrzucałbyś błotem… więc nie rób też tego w Internecie.

Nie bój się recenzji

Obecnie Facebook umożliwia pozostawianie na fanpage’ach ocen i recenzji. Niektórzy bardzo się ich boją, bo nie wiedzą, jak reagować na negatywne opinie. Zdarza się nawet, że oceny nie mają nic wspólnego z prawdą, ale są wystawiane przez kogoś złośliwego dla obniżania renomy konkurencyjnej marki. Powinno się jednak pamiętać, że w negatywnych opiniach nie ma nic złego. Każdy ma prawo być niezadowolony. Pamiętajmy, że pojedyncze negatywne opinie pomiędzy pozytywnymi komentarzami są nawet wskazane. Dzięki nim recenzje i cała firma wyglądają bardziej wiarygodnie. Wcale nie trzeba bać się negatywnych opinii… kluczowa jest jednak na nie odpowiednia reakcja. Twoi potencjalni klienci na pewno będą chcieli wiedzieć, jak reagujesz w sytuacji, gdy ktoś ma do Ciebie pretensje. Jeśli zachowasz się odpowiednio w takiej nerwowej sytuacji, to może to poprawić wizerunek Twojej marki i sprawić, że będzie budziła większe zaufanie.

Fanpage na Facebooku musi żyć. Odpowiadaj na wiadomości.

Najgorsze co może być to fanpage, który nie odpowiada na pytanie użytkowników. Żeby uniknąć takiej sytuacji, możesz ustawić automatyczną odpowiedź, w której zawrzesz informację o tym, w jakich godzinach pracujesz.

Bądź uprzejmy i buduj relacje

Bardzo ważne jest to, żebyś zwracał uwagę na to, co z Twoimi treściami robią użytkownicy. Jeśli udostępniają je, dzielą się nimi, oznaczają znajomych, by też mogli zobaczyć Twoje treści, to pamiętaj, żeby się odwdzięczyć. To nie musi wcale być coś wielkiego i skomplikowanego. Twoje podziękowanie może mieć formę gifa, like’a, emotikonki albo po prostu komentarza z otagowaniem – wtedy osoba, której dziękujesz, na pewno to zauważy i będzie zachęcona do tego, by działać na Twoją rzecz dalej.

Fanpage na Facebooku a planowanie postów

Nie publikuj postów spontanicznie. Czasami możesz sobie na to pozwolić, ale ogólnie nie jest to najlepsza metoda prowadzenia fanpage’a na Facebooku. Powinieneś planować swoje posty po to, żebyś mógł zapewnić ich regularność. Wielu użytkowników lubi powtarzalność, więc możesz ustalić sobie własne cykle tematów publikacji, których będziesz się trzymać.

Wykorzystaj zdjęcia

Na fanpage’u ważną rolę odgrywają zdjęcia. Jeśli chcesz, by Twoje zasięgi rosły do jednego posta załączaj od 3 do 6 zdjęć. Dzięki temu, by dokładnie je zobaczyć, użytkownik będzie musiał w nie kliknąć. To akcja, która pomoże Ci zwiększać zasięgi i może sprowadzić więcej osób na Twój fanpage.

Bądź czujny i korzystaj z okazji

Żyjemy w ciekawych czasach, w których wiele dzieje się w Internecie. Możesz, więc wykorzystać real time marketing, który pomoże Ci docierać do nowych odbiorców. Wykorzystaj to, co dzieje się wokół Ciebie, Twojej branży lub szeroko pojętego otoczenia i twórz treści, które będą odpowiednią reakcją do pojętej przez innych akcji. Obserwuj Internet i szukaj sytuacji i spraw, które mają potencjał do wykorzystania w RTM. Wzbudź w sobie kreatywność i stwórz treść, która będzie na czasie.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Emotikony, znaczenie emotikon – jak wykorzystać emotki w komunikacji social media?
Emotikony, znaczenie emotikon – jak wykorzystać emotki w komunikacji social media?

Emotikony, znaczenie emotikon – jak wykorzystać emotki w komunikacji social media?

09.11.2022 5 min Marketing online

Umiejętności komunikacyjne są jednymi z najważniejszych umiejętności człowieka. W bardzo dużym stopniu warunkują one sukces w świecie społecznym. Osoby o wysokich umiejętnościach komunikacyjnych częściej robią karierę, […]

Reklama w internecie – TOP 10 powodów dla których warto inwestować w reklamę w Internecie
Reklama w internecie – TOP 10 powodów dla których warto inwestować w reklamę w Internecie

Reklama w internecie – TOP 10 powodów dla których warto inwestować w reklamę w Internecie

19.10.2022 7 min Marketing online

Nawet najlepsze produkty lub usługi świadczone na najwyższym poziomie nie przyniosą przedsiębiorcy pożądanych zysków, jeśli nie zostaną odpowiednio wypromowane. Reklama jest dźwigną handlu i koniecznością staje […]

Rodzaje reklam internetowych – jak można promować się w Internecie?
Rodzaje reklam internetowych – jak można promować się w Internecie?

Rodzaje reklam internetowych – jak można promować się w Internecie?

05.10.2022 6 min Marketing online

Firma nie stanie się konkurencyjna ani nie osiągnie pożądanych efektów sprzedażowych, jeśli nie zainwestuje w reklamę w Internecie. Istotne jest to, aby opracować odpowiednią kampanię marketingową […]

To top