Google Flights

Zaplanowanie urlopu to zawsze spory problem. Trzeba wybrać cel podróży, zarezerwować nocleg, wybrać transport… W gruncie rzeczy zbierze się dużo różnych aspektów, którym trzeba poświęcić czas, by dopiąć wszystko na ostatni guzik. Na szczęście dzięki Google Flights może to być dużo łatwiejsze. To rodzaj specjalnej wyszukiwarki, w której znajdziesz nie tylko połączenia lotnicze, ale też informacje na temat miejsc noclegowych oraz atrakcji turystycznych w danej okolicy. To narzędzie, które może ułatwić podróżowanie. Jak działa? Co trzeba o nim wiedzieć?

Wyszukiwarka lotów

Google Flights to przede wszystkim bardzo popularna wyszukiwarka lotów. Początkowo służyła ona właściwie jedynie do tego, by znajdować najlepsze połączenia pomiędzy dwoma różnymi miastami oraz porównać ich ceny w zależności od przewoźnika i daty wylotu. Później dodano też dodatkowe informacje dotyczące noclegów i miejsc wartych obejrzenia. Sporą ciekawostką może też być to, że na początku w wyszukiwarce nie uwzględniono Polski. Dopiero później dołączono do niej możliwość wyszukania lotów do i z naszego kraju.

Szczegółowe kryteria Google Flights

Dużą zaletą tej wyszukiwarki, która daje jej przewagę nad konkurencyjnymi narzędziami, jest możliwość ustawienia bardzo szczegółowych kryteriów, które są zapisywane przez Google Flights i są dostępne podczas następnego wyszukiwania. Dzięki temu każde kolejne korzystanie z wyszukiwarki jest łatwiejsze, bo zapisane są już parametry i ewentualne upodobania konkretnej osoby.

Loty Google – obsługa krok po kroku

Obsługa tego narzędzia jest wyjątkowo prosta. Dlatego też planowanie podróży z Google Flights jest po prostu łatwe. Wystarczy tylko wpisać w zwykłą wyszukiwarkę Google frazę taką jak „loty z Poznania do Barcelony”. Na pierwszej stronie wyników pojawi się informacja o połączeniach na tej trasie oraz przycisk „pokaż loty”. Wystarczy go kliknąć, by przejść do dokładniejszych informacji oraz możliwości wybrania bardziej szczegółowych parametrów wyszukiwania.

Kryteria

  • miejsce wylotu i przylotu
  • data wylotu i przylotu
  • godzina wylotu lub przylotu – być może lecisz gdzieś, gdzie musisz być o ustalonej godzinie. W takim wypadku możesz zaznaczyć taką informację w kryteriach. Wyszukiwarka zaproponuje Ci takie loty, dzięki którym będziesz na miejscu docelowym jak najbliżej podanej przez Ciebie godziny
  • ilość osób – może ona wpływać bezpośrednio na cenę biletu, bo niektórzy przewoźnicy proponują zniżkę przy podróżach w grupie
  • tam i z powrotem – w wyszukiwarce możesz zaznaczyć też, czy lot ma być tylko w jedną stronę, czy może chcesz od razu zarezerwować bilet powrotny
  • liczba przesiadek – czasami nie sposób ich uniknąć, więc trzeba się liczyć z tym, ze przesiadki będą konieczne. Dla ułatwienia Google Flights podaje też czas potrzebny do przesiadki. Dzięki temu osoby, które rzadko podróżują, będą mogły dobrze zaplanować swoją podróż. Warto też pamiętać, że w tej wyszukiwarce brane są pod uwagę maksymalnie dwie przesiadki z samolotu do samolotu
  • lotniska przesiadkowe – jeśli nie przeszkadzają Ci przesiadki, to możesz też wybrać lotniska przesiadkowe. Dzięki temu możesz podczas podróży zaplanować sobie dodatkowe atrakcje
  • przewoźnik – niektórzy mają swoje ulubione linie lotnicze, więc mogą zaznaczyć, że chcą korzystać wyłącznie z ich usług
  • klasa – możesz zaznaczyć też, jaką klasą chcesz lecieć po to, by nie tracić czasu na inne propozycje
  • cena – pieniądze są ważne, więc warto zaznaczyć też przedział cenowy w jakim mają zmieścić się koszty biletu na samolot
  • bagaż – zabranie ze sobą dodatkowych toreb wiąże się z wyższą ceną lotu. Dobrze jest więc o tym pamiętać i zaznaczyć już na etapie wyszukiwania lotu, że zabierzesz ze sobą bagaż
  • maksymalny czas lotu – to parametr, na który powinni zwrócić uwagę wszyscy, którym zależy na krótkim czasie przelotu np. dlatego, że podróżują z małymi dziećmi

Ręka na pulsie, czyli monitorowanie cen lotów

Bardzo ciekawą funkcją w Google Flights jest możliwość ustawienia monitorowania cen lotów. Oznacza to, że możesz otrzymywać powiadomienia z wyszukiwarki wtedy, gdy zmieni się cena interesującego Cię połączenia. Jeśli chcesz odwiedzić np. rodzinę mieszkającą za granicą i właściwie nie jesteś zobowiązany żadną konkretną datą, to możesz pozwolić sobie na luksus polowania na wyjątkowo atrakcyjną cenę. W takim wypadku monitorowanie cen będzie strzałem w dziesiątkę, bo pozwoli Ci zaoszczędzić sporo pieniędzy na biletach.

Żeby włączyć powiadomienia, musisz tylko przesunąć suwak przy opcji „monitoruj ceny”. To wystarczy, by cały czas trzymać rękę na pulsie. Powiadomienia będziesz dostawać na maila, gdy tylko cena obserwowanego przez Ciebie połączenia spadnie.

Dodatkowe zakładki Google Flights

Wyszukiwarka Google Flights ma też dodatkowe zakładki – „Hotele” i „Atrakcje”. Dzięki nim możesz szybciej i wygodniej zaplanować swoją podróż, bo od razu zobaczysz wyniki dla interesującej Cię lokalizacji. To duże ułatwienie, które na pewno Ci się spodoba. Wyniki możesz dowolnie sortować i filtrować, by wybrać te najlepsze dla Ciebie.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Fanpage na Facebooku. 10 sugestii jak skutecznie go prowadzić
Fanpage na Facebooku. 10 sugestii jak skutecznie go prowadzić

Fanpage na Facebooku. 10 sugestii jak skutecznie go prowadzić

25.01.2023 6 min Marketing online

Media społecznościowe już dawno przestały być po prostu portalami do dzielenia się prywatnymi zdjęciami, osobistymi przemyśleniami i kontaktu z dawno niewidzianymi znajomymi. Obecnie Social Media to […]

Emotikony, znaczenie emotikon – jak wykorzystać emotki w komunikacji social media?
Emotikony, znaczenie emotikon – jak wykorzystać emotki w komunikacji social media?

Emotikony, znaczenie emotikon – jak wykorzystać emotki w komunikacji social media?

09.11.2022 5 min Marketing online

Umiejętności komunikacyjne są jednymi z najważniejszych umiejętności człowieka. W bardzo dużym stopniu warunkują one sukces w świecie społecznym. Osoby o wysokich umiejętnościach komunikacyjnych częściej robią karierę, […]

Reklama w internecie – TOP 10 powodów dla których warto inwestować w reklamę w Internecie
Reklama w internecie – TOP 10 powodów dla których warto inwestować w reklamę w Internecie

Reklama w internecie – TOP 10 powodów dla których warto inwestować w reklamę w Internecie

19.10.2022 7 min Marketing online

Nawet najlepsze produkty lub usługi świadczone na najwyższym poziomie nie przyniosą przedsiębiorcy pożądanych zysków, jeśli nie zostaną odpowiednio wypromowane. Reklama jest dźwigną handlu i koniecznością staje […]

To top