Google Keyword Planner

Planer słów kluczowych od Google, czyli Google Keyword Planner to pomocne narzędzie, z którym można łatwo dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Ich umiejętna selekcja ma duże znaczenie dla efektywnej promocji strony i pozwala na zwiększenie jej zasięgów. Jakie funkcje oferuje Google Keyword Planner i jak z niego korzystać?

Słowa kluczowe w marketingu internetowym

Słowo kluczowe, inaczej wyraz albo fraza kluczowa (ang. keyword), to rodzaj wpisu, który w informatyce pomaga w wyszukiwaniu informacji. Może on stanowić pojedyncze słowo, na przykład „buty” albo zwierać kilka słów jak „damskie buty na lato”.

Tego rodzaju wpisy mają szczególne znaczenie w marketingu internetowym – właściwie dobrane pomagają w dotarciu do klientów. Są one stosowane przede wszystkim w SEO (ang. search engine optimization), czyli w optymalizacji i pozycjonowaniu stron internetowych, która pozwala na wyniesienie adresu strony na dobrze widoczną pozycję w wyszukiwarce, na przykład Google. Także słowa kluczowe używane są podczas kampanii linków sponsorowanych Google Ads (dawniej Adwords) oraz w wielu innych obszarach e-marketingu.

Dobre słowa kluczowe powinny odzwierciedlać zarówno zawartość promowanej strony, jak i frazy, którymi internauci posługują się w wyszukiwarce. Stąd ważny jest ich odpowiedni dobór. Można wyselekcjonować je ręcznie, ale znacznie lepszy efekt dają specjalne narzędzia – planery słów kluczowych, na przykład Google Keyword Planner.

Czym jest Google Keyword Planner?

Google Keyword Planner to planer słów kluczowych, którego celem jest dobór i analiza słów kluczowych stosowanych w kampaniach e-marketingowych, w tym Google Ads, pozycjonowaniu. To bezpłatne narzędzie, dlatego jego użytkownicy nie muszą ponosić żadnych kosztów – konieczne jest tylko posiadanie konta Google Ads.

Google Keyword Planner – podstawowe funkcje:

  • wyszukiwanie słów kluczowych dotyczących promowanych produktów i usług
  • analiza słów kluczowych pod kątem częstotliwości ich wyszukiwania
  • kontrolowanie prognoz efektywności słów kluczowych
  • sprawdzanie szacunkowych stawek dla konkretnych słów kluczowych, co ułatwia ustalenie budżetu na kampanię reklamową
  • tworzenie, udostępnianie i modyfikowanie planów kampanii reklamowej

Za pomocą takiego narzędzia można skutecznie zwiększać zasięgi swojej strony internetowej i przyciągnąć na nią wielu potencjalnych klientów. Jak wykorzystać Google Keyword Planner w kampanii marketingowej online?

Planer słów kluczowych Google – jak zacząć?

Z Google Keyword Plannera mogą korzystać zarówno profesjonalni marketingowcy, jak i osoby, które dopiero rozpoczynają promocję online i poszukują wsparcia w jej realizacji, na przykład właściciele blogów internetowych.

Aby uzyskać dostęp do Google Keyword Plannera, należy w pierwszej kolejności stworzyć konto Google Ads. Założenie konta jest darmowe. Po otwarciu należy je również uzupełnić i skonfigurować zgodnie ze wskazówkami na ekranie.

Z planera można korzystać również bez rozpoczynania kampanii. W tym celu należy kliknąć link „Masz doświadczenie z Google Ads?”, a następnie „Utwórz konto bez kampanii”. Potem na swoim koncie w narzędziach trzeba wybrać „Przełącz na tryb eksperta”.

Korzystanie z Google Keyword Plannera – krok po kroku

Za pomocą planera słów kluczowych Google można łatwo wyszukać słowa odpowiadające promowanej stronie, a następnie uruchomić kampanię. Poniżej opisujemy, jak należy zrobić to krok po kroku.

Stwórz plan słów kluczowych

Pierwszym krokiem jest stworzenie planu słów kluczowych, czyli wybranie słów, które mają zostać zastosowane do promocji. Można zrobić to na dwa sposoby:

  • wyszukanie nowych słów za pomocą opcji „Poznaj nowe słowa kluczowe”
  • przesłanie dotychczas stosowanych słów kluczowych przez opcję „Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy”

Poznaj nowe słowa kluczowe

Aby wyszukać słowa w Google Keyword Planner, wystarczy wpisać adres strony internetowej – swojej lub innej o podobnej tematyce – lub wpisać kilka fraz powiązanych z firmą. Planer daje wskazówki, jak dobrać najlepsze słowa kluczowe. Po kliknięciu „Zobacz wyniki” można zobaczyć listę proponowanych haseł wraz z wykresem prezentującym aktywność użytkowników, którzy wyszukiwali je w Google.

Lista słów może być edytowana za pomocą specjalnych filtrów, na przykład pod względem:

  • tekstu słowa kluczowego
  • konkurencji dla danego słowa
  • stawki za promocję słowa kluczowego
  • udziału słowa w wyświetleniach

Po wybraniu odpowiednich słów można zapisać ich listę (plan) i wykorzystać je do stworzenia kampanii Google Ads.

Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy

Ta opcja pozwala na przesłanie lub wykorzystanie stworzonej już listy słów kluczowych lub na wpisanie ich w polu, a następnie na sprawdzenie liczby wyszukiwań i prognozy słów kluczowych. Umożliwia ona oszacowanie wyświetleń, kliknięć i konwersji uzyskanych przez konkretne frazy oraz kosztów ich promocji.

Edycja grup reklam i wybór lokalizacji

Google Keyword Planner pozwala na stworzenie grup reklam oraz na zawężenie ich lokalizacji.

Grupy reklam można przypisywać do konkretnych słów kluczowych. Można również nadawać im nazwy i określić maksymalny CPC (Cost Per Click – koszt za kliknięcie).

Reklamy mogą być też skierowane do osób znajdujących się w określonych lokalizacjach, co pozwala na uzyskanie lepszej skuteczności w promocji lokalnych biznesów.

Utworzenie kampanii reklamowej

Na podstawie przygotowanego planu słów kluczowych można rozpocząć kampanię reklamową Google Ads. W tym celu należy kliknąć przycisk „Utwórz kampanię”. Następnie można nadać jej nazwę i wybrać dzienny budżet. Teraz pozostaje tylko uruchomienie kampanii Google Ads!

Google Keyword Planner – podsumowanie

Planer słów kluczowych Google Keyword Planner to bardzo pomocne, całkowicie darmowe narzędzie marketingowe, z którym można z łatwością wybrać najlepsze słowa kluczowe opisujące promowaną stronę internetową.

Umiejętnie dobrane frazy wspierające promocję to podstawa wielu działań marketingowych – pozycjonowania, kampanii Google Ads czy content marketingu. Z Google Keyword Plannerem zwiększysz ich skuteczność i zasięgi swojej strony internetowej.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Blog firmowy – dlaczego warto go mieć na swojej stronie?
Blog firmowy – dlaczego warto go mieć na swojej stronie?

Blog firmowy – dlaczego warto go mieć na swojej stronie?

01.06.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Blog firmowy jest niezwykle skuteczną formą długoterminowej strategii marketingowej. Stanowi doskonały sposób na budowanie pozytywnych relacji z klientem oraz  zwiększenie zasięgu oddziaływania firmy. Wspomaga promowanie marki […]

Alexa Rank, czyli ranking popularności stron
Alexa Rank, czyli ranking popularności stron

Alexa Rank, czyli ranking popularności stron

30.03.2022 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Alexa Rank to relatywnie popularny termin, aczkolwiek wiele osób po dziś dzień nie wie, jakie są cechy charakterystyczne tego wskaźnika. Jego popularność rośnie jednak w zawrotnie […]

Pozycjonowanie long tail. Jakie ma zalety?
Pozycjonowanie long tail. Jakie ma zalety?

Pozycjonowanie long tail. Jakie ma zalety?

23.03.2022 8 min Pozycjonowanie (SEO)

Tworząc stronę internetową, zakładając bloga lub otwierając sklep online, zależy nam na wartościowych odwiedzinach i internautach gotowych dokonać konwersji w postaci zakupu, kontaktu czy pozostawienia komentarza. […]

To top