Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Trudno mówić o zwróceniu się inwestycji w stronę internetową, jeśli nie podejmie się kolejnych działań związanych z jej promocją w Internecie. Jednym z tańszych i skutecznych sposobów na reklamowanie marki, konkretnej usługi czy produktów jest pozycjonowanie. Ma to na celu osiągnięcie możliwie jak największego ruchu na witrynie z organicznych wyników wyszukiwania w Google. Oczywiście na szeroko pojęte działania SEO składa się szereg elementów, wdrożenie ich w umiejętny sposób przełoży się na zwiększenie widoczności witryny w Internecie budowanie pozytywnego wizerunku i zaistnienie w świadomości docelowej grupy odbiorców. Jak sprawdzić ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Ile kosztuje pozycjonowanie? Z czym wiąże się cena?

Skuteczny marketing internetowy to obecnie klucz do sukcesu, a jednym z jego elementów jest pozycjonowanie. Trzeba jednak pamiętać, że tylko wielotorowe działania – zarówno w obrębie samej witryny, jak i na serwisach zewnętrznych, zapewni uzyskanie pożądanych efektów. Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania profesjonalnej, doświadczonej agencji reklamowej. Wbrew pozorom będzie to oszczędność czasu i pieniędzy dla firmy.

Konieczne jest wykonanie audytu SEO strony, co będzie podstawowym źródłem informacji o domenie. Audyt pozwala na znalezienie ewentualnych błędów i wskazuje na to, jak je poprawić. Audyt SEO wykonuje się pod kątem przygotowanej wcześniej strategii (zwykle od 300 do 1000 złotych) – sprawdza się między innymi treść znajdująca się na stronie, linkowanie i elementy mogące mieć niekorzystny wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. W zależności od tego, jak długo trwa audyt i czego dotyczy, ustala się konkretne kwoty lub wlicza się jego koszt w koszt umowy zawartej z agencją interaktywną.

Co po audycie?

Audyt SEO to tylko jeden z pierwszych elementów, które obejmuje pozycjonowanie. Dokonuje się też analizy konkurencji, branży, wybranych słów kluczowych. Ustalana jest strategia SEO i działania służące zoptymalizowaniu witryny internetowej. Pozycjoner dba także o stworzenie wartościowego link buildingu, content marketing (łącznie z SEO copywritingiem i tworzeniem wartościowych dla odbiorców artykułów sponsorowanych). Wszystkie prowadzone działania muszą być nieustannie monitorowane. Pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania zmieniają się bardzo szybko, wpływa na to szereg składowych. Same działania optymalizacyjne to koszt od 400 do 4000 złotych miesięcznie, zależnie od wielkości strony i ilości treści.

Ile kosztuje pozycjonowanie

W celu umieszczenia na stronie i blogu artykułów, trzeba zlecić jego wykonanie, a koszt pojedynczego tekstu od dobrego copywritera może wynieść anwet 250 do 600 złotych za każdy tekst. Pozyskane treści trzeba oczywiście zoptymalizować, wzbogacić o grafikę i video, co generuje kolejne koszty – średnio 200 złotych. Jeśli pozycjonowanie dotyczy sklepu internetowego, to potrzebnych będzie wiele profesjonalnie przygotowanych opisów i zdjęć produktowych. Koszty mogą wzrosnąć z kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych.

Reklama w Internecie – ile kosztuje pozycjonowanie?

Trzeba mieć na uwadze to, że na koszty przeprowadzanych działań SEO wpływa w dużej mierze wiedza i doświadczenie pozycjonera. Korzystając z usług specjalistów, trzeba liczyć się z wyższymi kosztami, ale jednocześnie przekłada się to na większą skuteczność. Zasady i trendy w świecie SEO ulegają ciągłym zmianom. Trzeba cały czas śledzić wszystkie nowości i uzupełniać wiedzę o nowe informacje. Pojawiają się także nowe narzędzia, z działaniem których trzeba się najpierw zapoznać, aby móc je prawidłowo zastosować.

Łatwo domyślić się, że na cenę pozycjonowania wpływa zakres prac i objętość witryny. Im więcej będzie podstron, tym więcej pracy czeka pozycjonera. Wraz z ze wzrostem ilości produktów i stopnia zaawansowania strony www rosną koszty usługi. Branża, w której działa dana firma, również ma znaczenie. Nie jest łatwo uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki, jeśli sklep internetowy działa w konkurencyjnej branży. Kolejną kwestią jest wybrany model rozliczenia z agencją SEO. Nawet czas trwania umowy wpływa na całkowity koszt usługi – a długoterminowość często idzie w parze z korzystnymi rabatami.

Modele rozliczeń za pozycjonowanie

W przypadku pozycjonowania można rozliczać się za efekt – za frazy, ruch na stronie, za sprzedaż, ale zdecydowanie tego nie polecamy. Najlepszą opcją będzie rozliczenie abonamentowe, które w przypadku większości klientów okazuje się najkorzystniejszym rozwiązaniem w stosunku ceny do jakości. Zainwestowany budżet obejmuje wszystkie działania SEO, współpracę z różnymi specjalistami, korzystanie z zaawansowanych narzędzi SEO itd. Zatem ile kosztuje pozycjonowanie? Można powiedzieć, że cena pozycjonowania prostej strony internetowej zaczyna się średnio od 800 złotych. Jednak na całkowity koszt wpływa tak wiele czynników, że nie można podać z góry żadnej konkretnej kwoty. W przypadku naszej agencji można zawsze liczyć na indywidualne podejście do każdego klienta, dopasowanie działań zgodnie z jego potrzebami, oczekiwaniami oraz możliwościami finansowymi.

Warto mieć też na uwadze to, że cena nie powinna być głównym wyznacznikiem przy wyborze agencji interaktywnej. Cena zwykle idzie w parze z jakością. Przy niskim budżecie intensywność działań będzie niska, przez co pozycjonowanie może być mało efektowne. Duża strona wymaga więcej pracy i zaangażowania, a to niestety generuje koszty i to niemałe.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Yoast SEO. Jak korzystać z tej wtyczki?
Yoast SEO. Jak korzystać z tej wtyczki?

Yoast SEO. Jak korzystać z tej wtyczki?

02.11.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Założenie profesjonalnej strony internetowej to dopiero połowa drogi do sukcesu. Coraz większą rolę ogrywa również pozycjonowanie stron, a dokładniej mówiąc zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. […]

Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?
Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?

Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?

07.09.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Meta tagi, inaczej znaczniki meta, to dane opisujące stronę internetową, które umieszczane są w jej sekcji nagłówkowej. Przekazują informacje dla robotów wyszukiwarki internetowej, wspierając pozycjonowanie, ale […]

Google Keyword Planner – zwiększ swoje zasięgi!
Google Keyword Planner – zwiększ swoje zasięgi!

Google Keyword Planner – zwiększ swoje zasięgi!

24.08.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Planer słów kluczowych od Google, czyli Google Keyword Planner to pomocne narzędzie, z którym można łatwo dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Ich umiejętna selekcja ma duże znaczenie […]

To top