Ile kosztuje reklama w Google Ads (dawniej Google AdWords)? Od czego zależy kwota?

Korzystanie z platformy Google Ads jest w pełni darmowe. Płatności dokonywane są za działanie reklamowe tj. za wyświetlenia, kliknięcia i konwersje wybrane przez użytkownika. Bezpłatne konto pozwala na konfigurację i przeanalizowanie... Kliknij aby przeczytać więcej!

Korzystanie z platformy Google Ads (dawniej AdWords) jest w pełni darmowe. Płatności dokonywane są za działanie reklamowe tj. za wyświetlenia, kliknięcia i konwersje wybrane przez użytkownika. Bezpłatne konto pozwala na konfigurację i przeanalizowanie funkcji dostępnych na platformie. Przed dokonaniem opłaty nie można jednak skorzystać np. z raportów, które pozwalają na analizę treści.

Google Ads (dawniej AdWords) – formy reklamy

Do najpopularniejszych rodzajów reklam używanych w Google Ads (dawniej Google AdWords) zalicza się:

  • reklama tekstowa znajdująca się w sieci wyszukiwania;
  • reklama graficzna znajdująca się wewnątrz sieci reklamowej Google;
  • wideo w serwisie YouTube;
  • reklama produktowa w Zakupach Google.

Chcesz aby Twoja strona była w TOP10 wyników w Google? Pomożemy Ci w tym!

Czym jest Google Ads?

W skrócie Google Ads to forma reklamy zaproponowana przez Google. Pozwala ona na wyświetlanie sponsorowanych treści pośród wyników wyszukiwania oraz reklam graficznych czy wideo wewnątrz sieci reklamowej. Reklamodawca sam decyduje jaki budżet przeznacza na działania promocyjne oraz dla jakich słów kluczowych będzie ona wyświetlana. Dodatkowo istnieje możliwość wyboru miejsca w jakim działania reklamowe będą prowadzone.

Sposoby płatności

Istnieje sześć głównych modeli rozliczania działań reklamowych w Google Ads. Reklamodawca sam wybiera sposób rozliczenia w zależności od zakładanego celu. Poszczególne strategie zakładają płatność za kliknięcia, obejrzenia, wyświetlenia, czy konwersje. Poniżej w skrócie zostaną scharakteryzowane poszczególne formy rozliczeń:

  • CPC (ang. cost per click) – oznacza płatność za kliknięcie. W modelu tym reklamodawca płaci za pojedyncze kliknięcie w reklamę. W panelu wybiera się maksymalny koszt kliknięcia dla poszczególnych grup reklam. Należy pamiętać, że rzeczywisty koszt będzie zależał od stawek reklam konkurencji oraz od jakości własnych reklam. Zazwyczaj będzie on niższy od ustawionego maksimum i wyniesie minimalną stawkę wymaganą do przelicytowania konkurencji.
  • eCPC – jest to ulepszona wersja płatności CPC. Pozwala na zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia konwersji na stronie. Stawki są podnoszone i obniżane w zależności od szans konwersji na podstawie algorytmów Google i ustawień kampanii.
  • CPA (ang. cost per action) – oznacza koszt za wykonanie akcji (konwersji). Jest to inteligentna strategia ustalania stawek. Użytkownik określa w niej jaki maksymalny koszt jest w stanie przeznaczyć na uzyskanie konwersji. W celu zapewnienia poprawnej pracy tego typu rozliczeń wymagane jest skonfigurowanie konwersji oraz ich śledzenie. Do systemu należy dostarczyć również wcześniejsze dane. Im będzie ich więcej tym działania algorytmów będą skuteczniejsze.
  • vCPM (ang. cost per mille) – jest to strategia w której koszty są określane za tysiąc widocznych wyświetleń. Po ustaleniu stawki vCPM reklamodawca płaci za 1000 wyświetleń Ads. Aby opłata była naliczona, 50% reklamy musi być wyświetlone przez co najmniej 1s. Strategia ta jest dostępna jedynie podczas używania sieci reklamowej. Nie jest dostępna w sieci wyszukiwania. vCPM poleca się szczególnie dla osób którym zależy na zwiększeniu zasięgu reklam.
  • CPV (ang. cost per view) – jest to koszt obejrzenia filmu reklamowego. Przy reklamach in-Stream reklamodawca zapłaci jedynie gdy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund reklamy, lub całość jeśli jest ona krótsza. Opłata jest naliczona także wtedy gdy użytkownik obejrzy krótszy fragment, ale wejdzie w interakcję z materiałem.
  • ROAS (ang. return on ad spend) – oznacza zwrot z nakładów na reklamę. Ta inteligentna strategia automatycznie dopasowuje stawki w trakcie trwania aukcji. Kampania reklamowa musi zarejestrować minimum 20 konwersji podczas ostatnich 45 dni aby algorytm mógł działać poprawnie.

Rodzaje budżetów w Google Ads (dawniej AdWords)

Podstawowym sposobem ustalania stawek jest budżet dzienny. Użytkownik z góry ustala stawkę za emisję reklamy. Budżet miesięczny będzie równy stawce dziennej, pomnożonej przez 30,4.
Drugą formą rozliczania jest ustawienie budżetu całkowitego. Ta metoda jest jednak tylko dostępna dla kampanii wideo. Należy zaplanować datę początkową i końcową oraz maksymalną kwotę na działania reklamowe. W czasie trwania kampanii nie można już zmienić stawki. Budżet rozdysponuje się równomiernie w czasie całego okresu kampanii.

Formy płatności

Istnieją trzy metody płatności w Google Ads:

  • Płatności ręczne – przed rozpoczęciem kampanii należy samodzielnie dokonać płatności przelewem.
  • Płatności automatyczne – pobierane są w sposób ciągły po wyświetleniu reklamy, na koniec miesiąca lub po osiągnięciu ustalonego limitu.
  • Fakturowanie miesięczne na zasadzie limitu kredytowego

Google Ads – Jaką kwotę przeznaczyć na reklamę?

Realne koszty jakie należy ponieść na kampanię reklamową zależą od wielu czynników. Jednym z nich jest np. czy działania mają mieć charakter wizerunkowy czy sprzedażowy. Kolejnymi istotnymi parametrami jest grupa docelowa, branża oraz obszar geograficzny. W Google Ads istnieje narzędzie Planer słów kluczowych. Pozwala ono na szacunkowe określenie kosztów jakie należy ponieść w pierwszym miesiącu działań.

Zobacz też:

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania? Darmowa Wycena SEO

Masz pytania?Agencja Interaktywna

Pisz lub dzwoń!Outsourcing IT

Pomagamy, doradzamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

NextGen Group, ul. Rot. W. Pileckiego 26
48-300 Nysa, NIP: 7532344011

Email: [email protected]
Telefon: 533 22 22 30

Godziny pracy: Pon - Pt, 09:30 - 17:30
Polityka prywatności

Z naszych usług skorzystali m.in:

Zobacz więcej naszych klientów