Landing page - przykład

Skuteczny landing page sam prowadzi użytkownika do celu,  rozbudza jego ciekawość, wabi korzyściami, a co najważniejsze pomaga zmienić odwiedzającego w kupującego. I właśnie z tego powodu jest niezwykle efektywnym narzędziem kampanii reklamowej.

Co to jest landing page?

Landing page jest dedykowaną strona internetową,  która wyświetla się użytkownikowi po kliknięciu w reklamę lub link kampanii reklamowej np: na Facebooku lub Instgramie. Może stanowić samodzielną witrynę lub być podstroną serwisu. Jej głównym celem jest przyciągnięcie uwagi odwiedzających, zaprezentowanie najważniejszych informacji i zachęcenie do podjęcia konkretnego działania. Najczęściej jest to kupno produktu, zamówienie usługi, pobranie pliku, zapisanie się na newsletter czy pozostawienie swoich danych osobowych. Ogólnie rzecz ujmując  dobrze przemyślany landing page ma za zadanie zwiększenie skuteczności kampanii internetowej. Stanowi przede wszystkim kontynuację deklaracji z reklamy. Jeśli użytkownik zainteresuje się konkretną promocją, po kliknięciu w reklamę powinien zobaczyć więcej informacji na jej temat.

Landing page skupia uwagę na jednym wybranym celu, nie rozprasza użytkownika innymi treściami. Strona ta  upraszcza i w znacznym stopniu skraca proces zakupowy. Internauta otrzymuje wszystkie potrzebne informacje od razu. Wykonuje mniej działań, szybciej dociera do wybranego produktu, usługi lub wiadomości  i w efekcie szansa na realizację zakupu wzrasta.

Rodzaje

Można wyróżnić dwa typy landing page:

  • strony docelowe Click Through, czyli witryny, których celem jest nakłonienie użytkownika do przejścia na inną stronę, gdzie można dokonać zakupu.
  • strony lądowania Lead Generation, czyli witryny, których zadaniem jest przechwycenie danych użytkownika: ( po uzyskaniu jego zgody) – imienia, nazwiska, czy danych teleadresowych. Robi się to między innymi za pomocą e-booków, kuponu zniżkowego, vouchera, aplikacji, formularza rejestracyjnego, gratisu, darmowej wersji programu, testera itp.

Atuty

Landing page umożliwia osiągnięcie wymiernych korzyści w postaci wzrostu poziomu konwersji. pozyskiwania leadów, zwiększenia sprzedaży. Wśród zalet posiadania strony docelowej warto wyróżnić jeszcze kilka elementów.

Strona typu landing page:

  • bardzo wyraźnie eksponuje USP, czyli widoczną unikalną pozycję sprzedaży. Każda usługa i każdy produkt ma niepowtarzalny charakter. Strona wyodrębnia  te wyjątkowe cechy i reklamuje np. : niezwykle szybki czas realizacji zamówienia, najbardziej atrakcyjną cenę na rynku lub dożywotnią gwarancję. Możliwość przedstawienia korzyści produktu lub usługi (za pomocą tzw. języka korzyści), łatwość w wyróżnianiu profitów to jedna z najważniejszych zalet posiadania landing page.
  • ułatwia zapamiętywanie marki. Jej prosty, przejrzysty, stonowany wygląd, ograniczenie do minimum elementów rozpraszających uwagę sprawiają, że strona stanowi doskonale miejsce na firmowy symbol, hasło w postaci motto, logo lub krótką nazwę, łatwo zapadającą użytkownikom w pamięć.
  • prowadzi użytkownika prosto do celu, czyli nakłania do naciśnięcia specjalnie zaakcentowanego przycisku – call to action. Strona ułatwia internaucie wykonanie tej czynności poprzez: stosowanie ograniczonej palety kolorów, zaakcentowanie najważniejszych elementów odpowiednimi rozmiarami i barwami, zastosowanie sporej ilości wolnej przestrzeni oraz zastosowanie środka do realizacji celu.
  • eksponuje social proof, czyli prezentuje elementy, które wzbudzają zaufanie wśród odbiorców i potwierdzają jakość oferowanych produktów lub usług. Chodzi tu przede wszystkim o opinie klientów, opinie influencerów, otrzymane nagrody i wyróżnienia, fragmenty recenzji,  raporty, liczby, które warto wyeksponować oraz social mediauser generated content, czyli treści  tworzone przez klientów do potwierdzenia jakości usług czy produktów. 

Jak stworzyć landing page?

Prace nad tworzeniem strony należy zacząć od sprecyzowania priorytetów, punktu docelowego, i adresata. Musimy odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania: do kogo kierujemy całą kampanię, kto będzie jej odbiorcą i w jakim celu tworzymy landing page? Standardowy LP składa się z przyciągających uwagę nagłówków, świetnej jakości zdjęć oraz elementów tekstowych wskazujących  potencjalnemu klientowi, dlaczego warto skorzystać z tej konkretnej oferty. Dobrze zaprojektowany i wykonany LP mocno koncentruje się na tym, aby potencjalny klient wykonał z góry zaplanowane działanie. W kilku miejscach na stronie docelowej znajdują się wezwania do call to action (CTA).

Główną cechą landing page jest prostota. Dlatego należy dopilnować, aby znalazły się na nim tylko najważniejsze informacje oraz niezbędne elementy. które spełnią jeden cel. Musimy upewnić się, że sekcje i nagłówki prowadzą do podjęcia tej samej akcji. Dodatkowo, przekaz musi być spójny, aranżacja strony ciekawa, treści wyczerpujące, korzyści wyeksponowane, a dane kontaktowe  wyraźnie widoczne. Tworząc stronę dobrze uwzględnić jeszcze jeden bardzo ważny aspekt – skuteczne pozycjonowanie landing page.

Przygotowanie landing page pod kątem SEO 

  • ograniczamy się do jednej tematyki, jednego produktu lub jednej usługi,
  • tworzymy wartościowe, wyczerpujące temat treści,
  • umiejętne rozmieszczamy frazy kluczowe,
  • stosujemy synonimy lub wyrazy bliskoznaczne,
  • patrzymy na treść z perspektywy użytkownika, 
  • zamieszczamy ciekawe informacje napisane językiem lekkim, przyjaznym dla internauty, 
  • wplatamy nagłówki (od H1 do H6), które urozmaicają strukturę tekstu i dostarczają botom niezbędne informacje,
  • dbamy o unikalność, oryginalność treści,
  • dbamy o prawidłowo opisane meta tagi Title oraz Description,
  • eksponujemy treści najistotniejsze z perspektywy biznesu,
  • unikamy nadmiernego nasycania frazami kluczowymi, 
  • optymalizujemy grafikę,
  • umieszczamy linki wychodzące w statusie „nofollow” i ograniczamy ilości linków zewnętrznych w obrębie strony,
  • dbamy o jak najkrótszy czas ładowania strony, poprzez m.in.: właściwy dobór rozmiaru zasobów, czytelność czcionek, liczbę i jakość wtyczek. 

Optymalizacja stron lądowania

Po stworzeniu landing page mamy możliwość ciągłego udoskonalania strony w kierunku podwyższania  współczynnika konwersji. Proces ten jest znacznie mniej czasochłonny i kosztowny w porównaniu do zmian w typowej stronie www. LP jest niezależnym dokumentem, pozostającym bez wpływu na stronę firmową lub inne strony docelowe. W dowolnej chwili można coś dodać, zmienić, zapisać lub po zainstalowaniu narzędzia do analizy, zmierzyć skuteczność działania strony docelowej.

Projektowanie i tworzenie skutecznych landing page dla firm

Działanie stron internetowych jest najbardziej skuteczne wtedy, gdy są one dobrze przygotowane, przemyślane oraz profesjonalnie i fachowo wdrażane. Dlatego jeśli chcemy, aby nasza strona  była efektywna, realizowała nasze założenia biznesowe, najlepiej zlecić jej stworzenie profesjonalnej agencji interaktywnej.  NextGen Group specjalizuje się w tworzeniu funkcjonalnych, unikatowych stron WordPress,  które stanowią doskonałą platformę do generowania skutecznych LP. Zapraszamy do kontaktu wszystkich zainteresowanych profesjonalną i kompleksową obsługą!

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Co to jest WordPress? Praktyczne podstawy
Co to jest WordPress? Praktyczne podstawy

Co to jest WordPress? Praktyczne podstawy

11.05.2022 6 min Tworzenie i zarządzanie stronami

WordPress jest najpopularniejszym na świecie oprogramowaniem do tworzenia stron internetowych, dominującą platformą do zarządzania treścią (CMS). Jest rozwiązaniem, dzięki któremu możemy stworzyć witrynę w dowolnym stylu. Daje […]

Jak stworzyć przyjazne adresy URL?
Jak stworzyć przyjazne adresy URL?

Jak stworzyć przyjazne adresy URL?

04.05.2022 6 min Tworzenie i zarządzanie stronami

Przyjazne adresy URL mogą przynieść wymierne korzyści dla danej strony internetowej. Optymalnie przygotowane, skutecznie przyciągają uwagę nowych użytkowników. Zanim to się jednak stanie musimy zadbać o […]

Jak zwiększyć szybkość ładowania strony internetowej?
Jak zwiększyć szybkość ładowania strony internetowej?

Jak zwiększyć szybkość ładowania strony internetowej?

27.04.2022 7 min Tworzenie i zarządzanie stronami

Szybkość ładowania strony jest jednym z kluczowych elementów wpływających na pozytywne postrzeganie witryny przez roboty Google oraz użytkowników. Warto na bieżąco kontrolować parametry w tym zakresie […]

To top