Leady sprzedażowe – czym są i jak je zdobyć?

Jeśli firma chce zarabiać, to musi dążyć do pozyskania jak największej liczby klientów. Lead sprzedażowy to klucz do sukcesu, może nim być zarówno osoba, jak i firma zainteresowana ofertą. Leady sprzedażowe są źródłem przychodów.... Kliknij aby przeczytać więcej!

Jeśli firma chce zarabiać, to musi dążyć do pozyskania jak największej liczby klientów. Lead sprzedażowy to klucz do sukcesu, może nim być zarówno osoba, jak i firma zainteresowana ofertą. Leady sprzedażowe są źródłem przychodów, bez których niemożliwe byłoby utrzymanie się na rynku. Im większe źródło kapitału, tym lepiej, można rozwijać oferowane produkty i usługi, zwiększyć skuteczność marketingu, zatrudnić specjalistów, usprawnić działanie firmy pod wieloma względami. Pozyskiwanie leadów sprzedażowych ma wiele zalet, które należy poznać, podobnie jak sposoby ich generowania.

Czym jest lead sprzedażowy i dlaczego trzeba go zdobyć?

Lead sprzedażowyFirmę zakłada się po to, aby sprzedawać różne produkty lub świadczyć określone usługi. Nie byłoby to jednak możliwe bez klientów, czyli źródła finansowego. Trzeba ich pozyskać, a proces ten nazywa się generowaniem leadów sprzedażowych. Mogą być nimi osoby korzystające z oferty lub zainteresowane nią firmy. Leadem sprzedażowym określa się także różne współprace. Staje się nim osoba, która dokonała zakupu, wysłała jakieś zapytanie dotyczące oferty, zapisała się do newslettera, wypełniła formularz kontaktowy na firmowej stronie www lub skontaktowała się z firmą w inny sposób (telefonicznie, mailowo, za pośrednictwem social media). Generowaniem leadów sprzedażowych można zająć się samodzielnie lub powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej.

Do uzyskania jak najlepszych efektów konieczne jest użycie różnych narzędzi marketingowych. Dążyć należy do tego, aby zachęcić potencjalnego klienta do pozostawienia danych, którymi będzie można potem zarządzać i zwiększyć konwersję. To z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży i obrotów. Bardzo ważne jest to, aby skupić się na pozyskiwaniu leadów wartościowych, czyli osób/firm rzeczywiście zainteresowanych firmową ofertą. Trzeba pamiętać o tym, że to nie ilość leadów jest najważniejsza, ale właśnie ich jakość. Można mieć setki kontaktów, ale nadal borykać się z problemem niskich wyników sprzedażowych. Należy wobec tego dobrze filtrować pozyskane leady. Za ich pomocą tworzy się obszerną bazę kontaktów wybranej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów. Pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest sposobem na zoptymalizowanie kosztów związanych z marketingiem.

Chcesz aby Twoja strona była w TOP10 wyników w Google? Pomożemy Ci w tym!

Skąd pozyskiwać leady sprzedażowe?

Wiedząc już, jak ważne są leady sprzedażowe, należy zastanowić się nad tym, jak je pozyskać. Możliwości jest naprawdę wiele. Świetnie sprawdza się między innymi prowadzenie firmowego bloga. Oczywiście trzeba być zaangażowanym i rzetelnym, regularnie dodawać artykuły bogate w wysokiej jakości treści. Mogą mieć one charakter edukacyjny lub opiniotwórczy. Za pomocą bloga możliwe staje się nie tylko pozyskanie wartościowych leadów, ale też zwiększenie ruchu na firmowej stronie i jej widoczności. Blog służy do budowania pozytywnego wizerunku, można kreować się na eksperta w danej branży/dziedzinie, co przełoży się na wzrost prestiżu i zaufania do firmy.

Do generowania leadów sprzedażowych warto wykorzystać social media, które są świetnym narzędziem marketingowym o ogromnym potencjale. Trzeba tylko wiedzieć, jak go umiejętnie wykorzystać do swoich celów. Firmowy fanpage na Instagramie czy Facebooku to podstawa. Należy pamiętać o regularnym dodawaniu postów, za pomocą których można zaprezentować w ciekawy sposób swoją ofertę, wejść w relacje z użytkownikami. Media społecznościowe skupiają tysiące użytkowników, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Służą do prowadzenia z nimi rozmów i dyskusji, wymieniania się doświadczeniami. Najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie prowadzenia profili specjalistom, którzy pomogą zwiększyć widoczność firmy w Internecie. Social media to również świetne miejsce do dzielenia się sukcesami, nawiązania bliższej relacji, informowania o aktualnościach, promocjach itd. Użytkownicy z pewnością docenią praktyczne porady, które można przekazać im w przystępny sposób za pomocą wideo. Pomoże to w zdobyciu sympatii i obserwujących.

Sposoby na zwiększenie leadów sprzedażowych

Lead sprzedażowyLeady sprzedażowe można generować za pomocą stron typu landing page, ale muszą one zawierać treść, która zainteresuje użytkownika i zachęci go do podjęcia decyzji zakupowej. Landing page powinien się szybko wczytywać i być responsywny. Godne polecenia są też różne poradniki i e-booki, w których oczywiście znajdą się linki do firmowej strony internetowej. Nikt nie lubi nachalnej reklamy, dlatego tego typu materiały sprawdzają się idealnie. Za ich pomocą można nawiązać kontakt z potencjalnym klientem i zbudować wizerunek profesjonalisty w danej dziedzinie.

Warto też stworzyć angażujące infografiki, które świetnie nadają się do przekazywania informacji. Godne polecenia będą również szkolenia online i webinary, za pomocą których pozyskuje się mnóstwo leadów sprzedażowych. Można przekazać szereg informacji, przy okazji zaprezentować firmę i jej ofertę. Warto też wykorzystać e-mail marketing, ale trzeba wystrzegać się bycia nachalnym, bo uzyska się efekt odwrotny do zamierzonego i wiadomość trafi do folderu SPAM. Treści należy tworzyć w oparciu o potrzeby i zainteresowania użytkowników. Umiejętnie przygotowanymi mailami można zachęcić do nawiązania kontaktu, potrzebne będą też dobrze zaprojektowane przyciski Call To Action.

Zobacz też:

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania? Darmowa Wycena SEO

Masz pytania?Agencja Interaktywna

Pisz lub dzwoń!Outsourcing IT

Pomagamy, doradzamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

NextGen Group, ul. Rot. W. Pileckiego 26
48-300 Nysa, NIP: 7532344011

Email: [email protected]
Telefon: 533 22 22 30

Godziny pracy: Pon - Pt, 09:30 - 17:30
Polityka prywatności

Z naszych usług skorzystali m.in:

Zobacz więcej naszych klientów