Narzędzia marketingowe Google

W Internecie dostępnych jest multum przydatnych narzędzi marketingowych, a za wiele z nich nie trzeba nawet płacić, dlatego warto się nimi zainteresować. Firma Google udostępnia narzędzia marketingowe, które wspierają sprzedaż internetowych biznesów. Grzechem byłoby z nich nie skorzystać. Google ma daleko do bylejakości, dlatego nawet darmowe narzędzia od tego giganta są w stanie zastąpić wiele płatnych rozwiązań. W zależności od potrzeb firmy i specyfiki prowadzonej działalności, każdy dobierze odpowiednie narzędzia do pracy biurowej, promowania firmy w Google. Nie brakuje też narzędzi do wideorozmów i webinarów. Pora poznać najpopularniejsze propozycje od Google.

Najpopularniejsze narzędzia od Google

Typowym narzędziem marketingowych od Google jest oczywiście Google Analytics, dzięki któremu możliwe staje się śledzenie ruchu na stronie i monitorowanie konwersji. Niezależnie od tego, czy prowadzi się sklep internetowy, firmowego bloga, czy wizytówkę, Google Analytics będzie niezawodnym narzędziem. Za jego pomocą możliwe staje się poznanie zachowań użytkowników na stronie www i to w czasie rzeczywistym. Można wobec tego kontrolować, co dokładnie robią osoby odwiedzające witrynę, ale na tym nie koniec. Narzędzie to jest skarbnicą wiedzy o tym, skąd Internauta trafił na firmową stronę, jakie jest jego miejsce zamieszkania, jakie dokładnie elementy na stronie go najbardziej zaciekawiły. Jeśli firmie zależy na sprawdzeniu tego, kim są użytkownicy witryny finansowej, to czas najwyższy sięgnąć po Google Analytics. Narzędzie to wskaże nawet na częstotliwość wizyt, zaangażowanie odwiedzających, ich dane demograficzne. Znajomość najchętniej przeglądanych treści ma spore znaczenie, podobnie jak tych zniechęcających do dalszego przeglądania.

Podobnym narzędziem marketingowym jest Google Search Console, które również służy śledzeniu danych, ale w nieco inny sposób, bo w oparciu o wynik wyszukiwania skojarzony z firmową stroną www. Za jego pomocą możliwe staje się sprawdzenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwarki Google, sprawdzenie statystyki indeksowania stron przez roboty. Google Search Console pozwala również na analizowanie linków i znalezienie tych wadliwych, sprawdzenie statusu mapy firmowej strony.

Jeśli ktoś zajmuje się tworzeniem tekstów i content marketingiem, to powinien zainteresować się też planerem słów kluczowych Google Ads. Za pomocą tego niepełnego narzędzia możliwe jest uzyskanie dostępu do prognoz natężenia ruchu na stronie i propozycji słów, które pomogą zwiększyć skuteczność pozycjonowania artykułu.

Godne polecenia narzędzia marketingowe

Szukając przydatnych narzędzi marketingowych, warto zainteresować się serwisem Google Trends, który skupia informacje dotyczące najczęściej wpisanych fraz kluczowych w wyszukiwarkę. Jest to szybki sposób na poznanie potrzeb i preferencji użytkowników. Co więcej, o najpopularniejszych wynikach wyszukiwania można dowiedzieć się w ujęciu czasowym i geograficznym, co jest kolejnym ułatwieniem. Jest to świetne narzędzie podczas szukania nowych tematów do opisania na swoim blogu. Jest to skarbnica wątków zyskujących na popularności w danym momencie. Uzyskane informacje staną się źródłem inspiracji przy braku pomysłu na stworzenie ciekawego contentu. Czytelnicy z pewnością docenią to, że zostały im zaprezentowane ukierunkowane informacje, które ich interesują.

Każda firma powinna korzystać z Google My Business, czyli wizytówki Google, dzięki której możliwe jest zaprezentowanie się szerokiemu gronu odbiorców. Jeśli firma chce się pokazać światu, to Google My Business będzie świetną opcją. Założenie wizytówki jest badanie proste, trzeba wypełnić krótki formularz i potwierdzić swój adres, potem pozostaje już tylko uzupełnienie jej danymi kontaktowymi, godzinami otwarcia firmy, zdjęciami, mapą dojazdu itd. Zaletą Google My Business jest to, że ułatwia odnalezienie firmy przez użytkowników i skorzystanie z oferty.

Jakie warto znać narzędzia marketingowe Google?

Kolejnym ciekawym narzędziem jest Google Drive, czyli wirtualny dysk dostępny dowolnym w czasie i miejscu. Można z niego korzystać z poziomu komputerów i urządzeń mobilnych, jest on połączony z pozostałymi usługami Google. Umożliwia błyskawiczne przesyłanie plików z pomocą jednego kliknięcia, zapisywanie materiałów otrzymanych mailem bezpośrednio w chmurze. W Google Drive znajduje się między innymi przydatna usługa Google Docs, czyli googlowska wersja popularnego pakietu biurowego firmy Microsoft. Można korzystać z takich programów, jak Word i Excel, tworzyć prezentacje i ankiety itd.

Godnym polecenia narzędziem jest Gmail, dzięki któremu możliwe jest nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z klientami, co jest oczywiście niezbędne w przypadku content marketingu. Narzędzie to jest zintegrowane z kalendarzem Google, wyposażone w skuteczne filtry antyspamowe. E-mail zapewnia szybkie i proste podpięcie innych kont mailowych. Warto też zainteresować się Google Calendar, czyli wielofunkcyjnym i niezwykle wygodnym w użyciu kalendarzem. Jeśli firma chce stworzyć jakiś formularz lub ankietę, to z pomocą przychodzi narzędzie Formularze Google. Z kolei do przechowywania i organizowania zdjęć służy Google Photos. YouTube również należy do Google i jest świetnym narzędziem do tworzenia video contentu.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Leady sprzedażowe – czym są i jak je zdobyć?
Leady sprzedażowe – czym są i jak je zdobyć?

Leady sprzedażowe – czym są i jak je zdobyć?

01.03.2023 5 min Marketing online

Jeśli firma chce zarabiać, to musi dążyć do pozyskania jak największej liczby klientów. Lead sprzedażowy to klucz do sukcesu, może nim być zarówno osoba, jak i […]

Wyszukiwanie obrazem w Google. Jak to działa?
Wyszukiwanie obrazem w Google. Jak to działa?

Wyszukiwanie obrazem w Google. Jak to działa?

22.02.2023 5 min Marketing online

Obecnie nie trzeba ograniczać się wyłącznie do wpisywania zapytania w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć potrzebny tekst czy grafikę. Możliwe jest wyszukiwanie obrazem, co przydaje się w […]

Co to jest remarketing i jakie ma zalety?
Co to jest remarketing i jakie ma zalety?

Co to jest remarketing i jakie ma zalety?

15.02.2023 5 min Marketing online

Wielu klientów nie dokonuje zakupów po wejściu na stronę. Zdarza się, że decydują się oni na zapoznanie z ofertą danego sklepu, dodają interesujące ich produkty do […]

To top