Newsletter

Techniką marketingową, która jest efektywna i dzięki temu zdobywa coraz większe uznanie jest mailing. Niepozornym, a tak naprawdę bardzo potężnym narzędziem jest newsletter. Pozwala on na zbudowanie dobrych relacji ze swoimi klientami/odbiorcami, co w efekcie będzie prowadzić do wielu zysków. Kampanie przy użyciu wiadomości email są wybierane nie tylko przez firmy dopiero się rozwijające. Newsletter wybierają również te te większe – znane na rynku od lat. Dobry newsletter powinien zainteresować odbiorcę, by przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Aby tak było, warto wiedzieć dokładnie co to w ogóle jest, jak się go tworzy i do czego służy.

Newsletter – czym tak właściwie jest?

Tłumacząc dosłownie z języka angielskiego, „newsletter” to list z wiadomościami. Obecnie, z punktu widzenia marketingu mianem tym określa się wiadomości mailowe, jakie są systematycznie wysyłane przez firmę do konkretnej grupy odbiorców. Jest to więc narzędzie, które pozwala na przekazywanie swoim klientom informacji o tym, co nowego dzieje się w danym przedsiębiorstwie, jaka jest jego oferta, czy pojawiły się jakieś nowości, promocje lub aktualizacje.

Newsletter to takie wiadomości które są formą stałej komunikacji z klientami, a zarazem dobrym sposobem na budowę z nimi pewnych relacji. Mogą stać się one jedną z kluczowych form reklamy w Internecie. Newsletter to taka wiadomość mailowa, w której umieszczać można nie tylko informacje edukujące klientów, ale także krótkie teksty, hasła reklamowe, czy np. zapowiedzi artykułów w których aktywne linki przeniosą użytkownika do wybranych treści znajdujących się na stronie internetowej. Oczywiście zawartość każdego newslettera należy dobrze dostosować  do konkretnej firmy czy internetowej działalności. Musi też pasować do zamierzonego celu marketingowego. oraz celu jaki chce się osiągnąć (np. wzrost sprzedaży, ruch na stronie).

Co ważne, w newsletterze należy zadbać o stalą nazwę i szatę graficzną. Są to elementy z którymi odbiorca powinien się dobrze zaznajomić i przyzwyczaić. Dzięki temu z czasem będzie wchodził z firmą w bardziej liczne interakcje.

Do czego służy i gdzie się wykorzystuje Newsletter?

Newsletter firmy musi zostać dokładnie zaplanowany, ponieważ ma on skutecznie wpływać na promocję biznesu, ma też za zadanie w pozytywny sposób przypominać o marce. To właśnie on będzie budować w klientach świadomość oferty firmy wraz z jej dynamiką. Ta technika marketingowa to również bezpośredni sposób na zwiększenie ruchu, czyli liczby odwiedzin na stronie czy w sklepie internetowym. Może wtedy wyraźnie wpłynąć na wyniki sprzedaży. Będzie to możliwe dzięki informowaniu o nowych produktach, przecenach albo dzięki proponowaniu opłacalnych rabatów.

Forma mailingu

Trzeba mieć na względzie to, że rozsyłany newsletter powinien przyjmować odpowiednią formę, zgodnie z zamierzeniami. Celem niektórych firm będzie bowiem zwiększenie stopnia lojalności obecnych klientów, a zarazem troska o dostarczanie im niezbędnych informacji. Inni będą zaś starali się pozyskać nowych potencjalnych klientów – np. wśród osób, które pozostawią swój adres e-mail w określonej bazie albo tych, którzy odwiedzali daną witrynę bez nawiązania kontaktu. W wielu przypadkach newsletter może stać się wzmocnieniem wizerunku.

Zwłaszcza wtedy, jeśli będzie mieć on charakter informacyjny i przekazywać będzie naprawdę wartościowe treści. Wtedy odbiorcy mogą zacząć traktować nadawcę jak eksperta branżowego. Nie bez znaczenia jeśli chodzi o newsletter jest także to, że w bardzo dużym stopniu pomaga on w usprawnieniu komunikacji z klientami. Taką samą wiadomość można bowiem wysłać do tysięcy osób. Dzięki temu niewielkim nakładem pracy i środków finansowych można znacznie zwiększyć swoje zasięgi.

Jak więc widać, newsletter ma naprawdę wiele zadań i może posłużyć w różnych aspektach. Dlatego jest to takie narzędzie marketingowe, które może być przydatne przy prowadzeniu bloga (o dowolnej tematyce), serwisu informacyjnego, gdzie będzie rekomendacją dla najciekawszych treści i autorskiego komentarza na ich temat. Newsletter to także rozwiązanie dla osób prowadzących strony internetowe przedsiębiorstwa (kiedy to można pisać o nowych usługach) czy wydarzeniach z życia firmy), a także dla sklepów internetowych, dla których może stać się jedną z najlepszych dróg reklamy produktów oraz informowania o specjalnych ofertach.

Jak stworzyć dobry mailing?

Przygotowując tego rodzaju mailing, na początku należy określić cel wysyłki. Może być to zwiększenie świadomości marki, spowodowanie wzrostu ruchu na stronie internetowej czy zwiększenie sprzedaży. Newsletter będą otrzymywać osoby, które wyraziły na to wcześniej zgodę (podając swój adres email), są więc one w jakiś sposób zainteresowane podtrzymywaniem kontaktu z marką.

Gotowe rozwiązanie?

Nie ma jednego konkretnego sposobu na stworzenie newslettera pod względem zawartych w nim informacji. Jest to bowiem zależne od tego w jakiej działa się branży. Także od tego jak wygląda ogólna strategia komunikacji firmy. Da się jednak określić kilka zasad, którymi powinien odznaczać się dobry newsletter. Szablon każdej takiej wiadomości musi być spójny z identyfikacją wizualną marki oraz powinien pozostać stały dla każdej grupy odbiorców. Dobrze kiedy temat każdego newslettera jest krótki – jego treść zawsze można rozwinąć w preheaderze.

Zawartość newslettera to kwestia bardziej indywidualna. Powinna jednak zachęcać do przejścia na stronę internetową, by dowiedzieć się więcej albo skorzystać z oferty. Warto więc umieścić w nim wyraźne „call to action”, czyli hasło nakłaniające do podjęcia działania, np.: „Odbierz rabat!” czy „Musisz to zobaczyć!”. Samą treścią mogą być zaś w sklepach: informacje o nowościach w ofercie, sezonowe wyprzedaże, spersonalizowane rabaty.

Dla stron innego typu newslettery zawierać będą: zbiór nowych wpisów na blogu, odpowiedzi na często zadawane pytania czy też nawiązania do aktualnych wydarzeń z branży. Opcji jest naprawdę wiele. O tematyce wysyłki mogą decydować sami subskrybenci. Można ich (np. w formie sondy) zapytać o tematy albo rodzaje produktów o jakich informacje chcą otrzymywać najczęściej. Zadbać trzeba także o czas i częstotliwość wysyłki newslettera.

Zbyt częste wiadomości zostać mogą uznane za spam, zbyt rzadkie sprawią, że subskrybenci zapomną o marce. Warto więc zapytać ich o preferencje w otrzymywaniu tego typu maili.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Google PageSpeed Insights – Jak korzystać z tego narzędzia?
Google PageSpeed Insights – Jak korzystać z tego narzędzia?

Google PageSpeed Insights – Jak korzystać z tego narzędzia?

20.04.2022 6 min Marketing online

Szybkość ładowania strony internetowej jest jednym  z ważniejszych wyznaczników rankingowych Google. Wpływa też w znacznym stopniu  na wrażenia użytkowników odwiedzających witrynę. Badania jednoznacznie wskazują na ogromne […]

Historia Wyszukiwania Google. Jak usunąć historię wyszukiwania. Instrukcja krok po kroku.
Historia Wyszukiwania Google. Jak usunąć historię wyszukiwania. Instrukcja krok po kroku.

Historia Wyszukiwania Google. Jak usunąć historię wyszukiwania. Instrukcja krok po kroku.

20.04.2022 7 min Marketing online

Wyszukiwarka Google jest użytkowana codziennie przez miliony osób posiadających łącze internetowe. Jedna osoba potrafi dziennie wiele razy wpisać do niej dane hasło. Szuka praktycznie wszystkiego, co […]

10 sposobów na zaawansowane wyszukiwanie Google
10 sposobów na zaawansowane wyszukiwanie Google

10 sposobów na zaawansowane wyszukiwanie Google

13.04.2022 7 min Marketing online

Google to najbardziej popularna wyszukiwarka, wykorzystywana przez milionów internautów na całym świecie. W naszym kraju  jest także zdecydowanym liderem, korzysta z niej prawie 98% użytkowników. Jej […]

To top