Zoptymalizowana strona www

to pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania

Wszystkie działania w kierunku promocji witryny powinny rozpoczynać się bezpośrednio na stronie www. Bez odpowiednio przygotowanego serwisu, pozycjonowanie nie przyniesie pożądanych wyników. Nawet jeśli zewnętrznymi działaniami zwiększymy liczbę odwiedzin, to użytkownik musi dokonać jakichkolwiek interakcji, żeby Google uznało nasz serwis za atrakcyjny i warty wyświetlania.

Google lubi strony zarówno zoptymalizowane pod względem technicznym, jak i w kwestii treści zamieszczonych w witrynie. Jeśli dopiero myślisz nad stworzeniem strony internetowej, to zwróć uwagę, aby od początku została przystosowana do wymagań wyszukiwarki. A jeśli dysponujesz już gotowym serwisem, bądź otwarty na niezbędne zmiany.

Czym jest pozycjonowanie?

Nastaw się na ruch!

W nowoczesnym pozycjonowaniu nie można przywiązywać się tylko do słów kluczowych!

Czy Twoją ofertę da się opisać w 10 słowach? Raczej nie, dlatego i pozycjonowanie nie powinno skupiać się na zaledwie kilku ogólnych wyrażeniach. Konkurencja na pojedyncze słowa i popularne frazy jest tak wysoka, że trzeba byłoby dysponować ogromnymi nakładami finansowymi, aby przebić się na najwyższe pozycje. Tylko po co? Obecnie Internauci wpisują w Google coraz bardziej skomplikowane i naturalne zapytania, tak jakby komunikowali się z drugą osobą.

Zaczynając współpracę, ustalimy listę wyrażeń kluczowych, na bazie których cały czas będziemy tworzyć i dodawać kolejne, bardziej skomplikowane frazy, generujące wejścia na stronę. Takie podejście zapewni Ci odwiedziny faktycznie zainteresowanych ofertą użytkowników, a więc i wartościowy ruch na stronie.

Pozycjonowanie
Pozycjonowanie

Jakie są korzyści pozycjonwania strony?

Zobacz, że warto pozycjonować swoją stronę z NextGen Group

Pozycjonowanie strony zawsze przynosi pozytywne korzyści. Dzięki niemu, można znacząco zwiększyć ruch na stronie, a ruch, to nowi klienci. To także sposób na zdobycie reputacji eksperta w swojej branży, co znacząco zwiększy zaufanie w oczach osób odwiedzających stronę. Końcowy efekt to zwiększona sprzedaż!

Wyższe pozycje w Google

Dobrej jakości treść pozwoli przeskoczyć Twojej stronie strony konkurencji na popularne w Twojej branży frazy. Wyższe pozycje to więcej kliknięć.

Więcej ruchu na stronie

Nowy ruch na stronie będzie pochodził od osób zainteresowanych twoimi treściami, produktami i ofertą. Zdecydowanie łatwiej będzie ich przekonać do zakupu!

Niższy koszt pozyskania klienta

Dobrze wypozycjonowana strona pozwala na dużo tańsze generowanie leadów niż płatne reklamy w wyszukiwarkach czy te w social mediach.

Długotrwałe efekty

Nawet jeżeli z jakiegoś powodu przerwiesz działania, to wypracowane efekty pozostaną. Strona nadal będzie widoczna w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie - dlaczego warto?

Czym jest pozycjonowanie?

Jakie korzyści kryją się pod tym pojęciem dla Ciebie i Twojej firmy?

Pod pojęciem pozycjonowanie ukrywa się cały proces optymalizacji strony internetowej, który ma doprowadzić do uzyskania jak najlepszych wyników i jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce internetowej (najczęściej w Google). Głównym celem pozycjonowania jest zdobycie w wynikach wyszukiwania jak największej ilości wysoko usytuowanych linków kierujących do Twojej strony dla odpowiednich fraz czy słów kluczowych. Efektem wysokich pozycji jest zwiększone zainteresowanie Twoją stroną w postaci większej ilości użytkowników odwiedzających stronę, którzy szukają informacji związanych z tematyką którą przedstawia Twoja strona lub sklep. W skrócie: im wyżej strona jest w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że to właśnie ją odwiedzą użytkownicy.

Pozycjonowanie nie jest proste i nie ma na nie jednej uniwersalnej, czy sprawdzonej metody. Obejmuje szereg różnych technik i strategii, a do tego powinno być realizowane w sposób ciągły i wieloletni. Do tego należy pamiętać że algorytmy wyszukiwarek często ulegają modyfikacjom, dlatego należy stale dostosowywać strategię do nowych wymagań. Nie ulega jednak wątpliwości, że w dzisiejszych czasach pozycjonowanie jest kluczowym elementem marketingu internetowego. Trzeba pamiętać też, że dużo ponad 90% polskich internautów korzysta z Google jako pierwszego źródła poszukiwania informacji, tak więc wysoka pozycja Twojej strony na konkretne słowa i frazy wiążące się z Twoją ofertą, na pewno pozwolą przyciągnąć większą ilość potencjalnych klientów.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Jakie działania wykonujemy w celu maksymalizacji efektów?

Zasadniczo, wszystkie działania realizowane w ramach pozycjonowania można podzielić na dwie grupy: działań prowadzonych on-site i off-site. Działania on-site to wszelkie prace jakie wykonujemy na stronie internetowej, natomiast działania off-site to prace realizowane poza nią, w innych miejscach w Internecie. Są to działania komplementarne i wzajemnie się uzupełniają, a prowadzone jednocześnie, dają najlepsze efekty.

Działania on-site skupiają się na odpowiednim zoptymalizowaniu treści (obecnej i nowej) i elementów technicznych witryny, aby w rezultacie była ona zgodna z wszelkimi wymaganiami wyszukiwarek, ale i atrakcyjna wizualnie dla osób które ją przeglądają. W ramach optymalizacji treści, badamy i dobieramy odpowiednie słowa i frazy, które są istotne z punktu widzenia Twojej oferty i całej branży w której działasz. Słowa kluczowe odpowiednio umieszczamy w strategicznych miejscach (tytuły, nagłówki, treści, metatagi itp.) aby wzmocnić ich znaczenie dla robotów które analizują stronę. Dodatkowo, aby rozszerzyć widoczność strony o frazy z długiego ogona (ang. long-tail) tworzymy unikalne i wartościowe artykuły, które mają być również angażujące dla osób odwiedzających stronę. Artykuły oczywiście muszą być bardzo dobrze zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych których dotyczą i dostarczać wartościowe informacje dla użytkowników. Jakościowe artykuły dodatkowo zwiększają szansę na zdobycie naturalnych linków zwrotnych (więcej linkach zwrotnych niżej w opisie działań off-site). Niezależnie od treści, angażujemy się w optymalizację kodu strony poprawiając jej szybkość ładowania i responsywność, oraz usuwając błędy walidacji kodu.

Z kolei działania off-site koncentrują się przede wszystkim na zdobywaniu wartościowych linków kierujących do Twojej strony (ang. link-building). Linki z zewnętrznych stron i portalu są znakiem dla algorytmów wyszukiwarek, że Twoja strona jest godna uwagi. Skoro ktoś poświęcił czas, by podlinkować Twoją stroną w swoim artykule, lub wpisie blogowym, na forum albo w komentarzu, oznacza to, że uważa tę treść za wartościową i chce się nią podzielić z innymi. W ramach strategii link buildingowych skupiamy się na tworzeniu treści które publikujemy na zewnętrznych portalach przy współpracy z ich wydawcami, oraz zdobywamy wartościowe linki z ogólnodostępnych miejsc w których przebywają użytkownicy, którzy mogą być bezpośrednio zainteresowani Twoimi usługami.

Te obie grupy działań wzajemnie się uzupełniają. Pozycjonowanie on-site jest niezbędne do zoptymalizowania strony i zwiększenia jej atrakcyjności dla wyszukiwarek, natomiast działania off-site zwiększają reputację strony poprzez zdobywanie nowych linków. Aby osiągnąć najlepsze wyniki, wszystkie opisane działania powinny być prowadzone jednocześnie.

Co wpływa na pozycjonowanie?

Ile czynników wpływa na pozycję strony w Google? Wiemy że bardzo dużo!

W celu osiągnięcia wysokich pozycji należy uwzględnić różnorodne czynniki rankingowe, które wpływają na ocenę i klasyfikację stron. Te czynniki są dynamiczne i ewoluują wraz z rozwojem algorytmów. Nikt nie wie ile tak na prawdę ich jest, ale specjalistom zajmującym się pozycjonowaniem, część z nich udało się odkryć. Zobacz kilka istotnych elementów, które bierzemy pod uwagę i wiemy że mają wpływ na czynniki rankingowe Google!

Wysoka jakość treści na stronie

Wiemy że Google przykłada dużą, a z czasem coraz większą wagę do jakości treści na stronie. Treści muszą być unikalne i wartościowe – nie mogą być kopią treści z innych stron, ani być ich plagiatem. Wysokojakościowe treści na pewno przyciągną też więcej użytkowników, zwiększą czas jaki spędzą na stronie oraz wpłyną na ich zaangażowanie.

Odpowiednio dobrane i wyeksponowane słowa oraz frazy kluczowe

Algorytmy wyszukiwarek analizują całą zawartość strony aby zidentyfikować, jaki temat porusza i w jakim kontekście może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Odpowiednie słowa i frazy umieszczone w ważnych z technicznego punktu widzenia miejscach takich jak tytuły, nagłówki czy meta opisy, ułatwiają im tę identyfikację. Trzeba jednak uważać, aby nie przesadzić z taką optymalizacją, ponieważ może to doprowadzić do nadmiernego nasycenia treści słowami i frazami kluczowymi, co roboty i algorytmy potraktują jako spam.

Dobrze zbudowany kod strony

Najlepiej jeżeli strona jest tworzona już z myślą o SEO, wówczas programista od samego początku tworzy odpowiedni kod. Jeżeli jednak tego nie zrobił, trzeba ten kod zoptymalizować, aby możliwie najlepiej poprawić szybkość ładowania strony i jej responsywność. Google preferuje takie strony, które są łatwe do zindeksowania, dlatego równie ważne jest pozbycie się wszelkich błędów walidacji z kodu.

Naturalnie stworzona siatka linków zewnętrznych

Linki do Twojej strony z miejsc o dużej wiarygodności (czyli takich stron, które już mają wysokie pozycje), mają bardzo duże znaczenie dla całego procesu pozycjonowania. Takie linki są dla Google jak wskazówki, że strona jest godna uwagi. Trzeba jednak pamiętać, że strategia pozyskiwania linków musi być utworzona i realizowana w taki sposób, aby linki były naturalne i pochodziły z różnorodnych źródeł, najlepiej od innych branżowych autorytetów.

Dobre doświadczenia użytkownika

Google od dłuższego czasu mocno stawia na to, by użytkownicy mieli jak najlepsze doświadczenia podczas korzystania ze stron, które znajdują się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Strony, które są łatwe w nawigacji, szybko się wczytują (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych), oraz są proste w obsłudze, mają większe szanse na wysokie pozycje. Algorytmy sprawdzają te doświadczenia na podstawie czasu jaki użytkownik spędza na stronie oraz tego, jakie wykonuje na niej akcje.

Wysokie wskaźniki klikalności

Wskaźnik klikalności (CTR), to stosunek liczby kliknięć w wynikach wyszukiwania do liczby wyświetleń strony wśród tych wyników. Im więcej kliknięć przy mniejszej ilości wyświetleń, tym większa jest szansa na wyższe pozycje. Ważne jest tutaj, aby atrakcyjnie przedstawić tytuły i opisy linków widocznych w wynikach wyszukiwania, które mają zachęcić użytkownika do kliknięcia w link i w rezultacie do odwiedzenia Twojej strony.

Godna zaufania strona

Google zawsze zwraca uwagę na wiarygodność strony. Strony bez certyfikatów SSL, danych kontaktowych, polityki prywatności, polityki plików cookie czy z negatywnymi recenzjami klientów zawsze będą niżej w wynikach wyszukiwania.

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania?

Dla najlepszych, pozycjonowanie od lat jest już standardem. Bądź najlepszy!

W czasach wysokiej konkurencyjności w świecie wirtualnym, wysokie pozycje w wyszukiwarce są kluczowym czynnikiem sukcesu. Przedsiębiorca, który twierdzi że pozycjonowanie nie jest mu potrzebne, jest w błędzie. Strona, czy sklep internetowy, muszą być widoczne. Od wzrostu ruchu na stronie, przez zdobywanie nowych klientów, aż po rozbudowę marki i zwiększanie konkurencyjności – temu właśnie służy pozycjonowanie.

Większa widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania

Wysoka pozycja strony w Google pozwala zwiększyć szansę na to, że użytkownik kliknie w link i odwiedzi stronę. Jest wiele badań które wskazują, że większość internautów skupia się tylko na kilku pierwszych linkach w wyszukiwarce, całkowicie pomijając te znajdujące się niżej i na kolejnych stronach. Im większa jest widoczność w wynikach wyszukiwania (czy to na wyższych pozycjach, czy na większej ilości wyszukiwanych fraz), tym większa jest szansa na wygenerowanie organicznego ruchu, który przełoży się na telefon, wypełniony formularz, czy nowe zamówienie.

Większy ruch na stronie pochodzący z wyszukiwarki

Ten aspekt związany z pozycjonowaniem stron powinien stanowić dla Ciebie kluczową zaletę, jeżeli jesteś właścicielem sklepu on-line. Jeżeli sklep internetowy nie będzie widoczny w wynikach wyszukiwania, po prostu nie będzie sprzedawał. Brak widoczności witryny w wynikach wyszukiwania skutkuje brakiem ruchu na stronie. To właśnie ilość organicznych odwiedzin ma kluczowe znaczenie dla wskaźnika konwersji, a pozycjonując stronę, pozwalasz swojej ofercie na dotarcie do nowych grup odbiorców.

Optymalizacja kosztów marketingu

Nasze doświadczenie pokazuje, że SEO jest świetną inwestycją marketingową, która długofalowo pozwala obniżyć koszty związane z innymi formami reklamy. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu można efektywnie dotrzeć do szerokich grup odbiorców bez konieczności angażowania dużych budżetów na tradycyjne reklamy.

Efekty działań zostają na długie lata

Wprowadzone zmiany podczas całego procesu pozycjonowania strony pozwolą osiągnąć lepsze wyniki w wynikach wyszukiwania oraz zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Co istotne – profesjonalne i uczciwe pozycjonowanie strony przynosi trwalsze efekty, które utrzymują się przez bardzo długi czas.

Wzrost świadomości marki i prestiż

Pozycjonowanie strony internetowej ma znaczący wpływ na wzrost świadomości marki i całościowe zwiększenie jej prestiżu. Dzięki wysokim pozycjom w Google, nie dość że strona staje się bardziej widoczna dla potencjalnych klientów, to jeszcze wpływa na jej rozpoznawalność. Dlaczego? Kiedy użytkownicy regularnie widzą daną stronę na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania, buduje się w ich świadomości pozytywny obraz i zaufanie do jej marki. Czują, że marka jest profesjonalna. To wszystko prowadzi do zwiększonej atrakcyjności całej firmy w oczach konsumentów.

 

Pozycja eksperta w branży

Tworzenie wysokojakościowego contentu na stronie internetowej nie tylko samo w sobie ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie, ale umożliwia również budowanie swojej pozycji jako eksperta w danej dziedzinie. Dobre teksty stanowią nie tylko źródło informacji, ale budują również zaangażowanie i zaufanie klientów, co przekłada się na długoterminowy sukces. Co ważne, to fakt, że poprzez publikację eksperckich treści blogowych można przekazywać istotną wiedzę, którą użytkownicy mogą chcieć dzielić się z innymi, a to pozwala w sposób naturalny pozyskiwać nowe odnośniki do Twojej strony.

Większe przychody i pomnażanie zysków

Zwiększenie ruchu i zwiększenie widoczności strony to jedno. Finalnie, pozycjonowanie ma doprowadzić do zwiększenia przychodów w firmie. Większa ilczba odwiedzin może przekładać się na większą liczbę konwersji. Samą konwersję można również zoptymalizować, wprowadzając szereg działań i obserwując jak przebiega ruch na stronie i w jaki sposób zaangażowani w treść są użytkownicy. Dodatkowo, długoterminowy efekt pozycjonowania sprawia, że strona przez cały czas jest widoczna w wynikach wyszukiwania, co pozwala na ciągły napływ potencjalnych klientów.

Przewaga nad konkurencją

Chociaż niektóre firmy uważają że nie potrzebują pozycjonowania – to nie jest to prawdą. W dzisiejszych czasach nie ma możliwości pojawiania się wysoko w wynikach wyszukiwania bez prowadzenia SEO. Wyprzedź konkurencję, która myśli że pozycjonowanie jest zbędne! Przewaga nad konkurencją, jaką daje pozycjonowanie, stanowi kluczowy czynnik różnicujący w dzisiejszym dynamicznym świecie online.

W jaki sposób współpracujemy w ramach SEO?

Model działania wypracowany na podstawie wieloletniego doświadczenia

W ramach naszej współpracy masz pewność że działamy w sposób skoordynowany i partnerski. Naszym celem jest osiągnięcie możliwe najlepszych rezultatów dla Twojej strony. Tworzymy indywidualne strategie pozycjonowania, dostosowane do celów biznesowych Klienta. Chcemy wierzyć, że Twój sukces w sieci, to również nasz sukces!

Wdrażamy narzędzia analityczne

Integrujemy Twoją stronę z takimi narzędziami jak Google Tag Manager, Google Analytics, Google Search Console, oraz innymi ciekawymi narzędziami, które mają na celu optymalizację działań pozycjonujących.

Zajmujemy się ciągłą optymalizacją

Dbamy o to by strona działała szybko i posiadała odpowiednio wysokie wskaźniki Core Web Vitals. Korzystając z zaawansowanych narzędzi na bieżąco monitorujemy strukturę strony aby wykluczyć błędy.

Tworzymy content

Nowe treści dodajemy zarówno na zewnętrznych portalach, jak i w Twojej witrynie (np. prowadzimy bloga lub dział aktualności). Jest to kluczowe działanie, aby zapewnić widoczność w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ilość fraz na które widoczna jest Twoja strona!

Pozyskujemy wartościowe linki

Opracowujemy optymalną strategię link buildingu, skupiając się na pozyskiwaniu wartościowych linków w ogólnodostępnych miejscach, oraz na tworzeniu i redagowaniu profesjonalnych artykułów związanych z Twoją ofertą, umieszczając je na portalach branżowych.

Monitorujemy branżę i konkurencję

Na bieżąco sprawdzamy gdzie jest branża i co robi Twoja bezpośrednia konkurencja. Monitoring pozwala nam dobierać nowe, atrakcyjne dla klientów frazy, oraz dostarcza informacji na temat contentu, który interesuje Twoich odbiorców. Wszystko po to by pozycjonowanie było jeszcze bardziej skuteczne!

Wszystko przejrzyście raportujemy

W raportach możesz sprawdzać między innymi ilość pozyskanych fraz, wskaźniki odwiedzin strony, czy liczbę wyświetleń i kliknięć linków do twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Raportujemy również liczbę domen linkujących, a także wartość ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie - najczęściej zadawane pytania

Dowiedz się o co pytają nas klienci w temacie SEO i pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces, podczas którego optymalizowana jest strona internetowa, który ma doprowadzić do ociągnięcia jak najlepszej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Polega on na prowadzeniu takich działań, które mają poprawić jakoś strony w oczach algorytmów wyszukiwarek. Działania związane z pozycjonowaniem można podzielić na dwie grupy, działania on-site, oraz działania off-site.

Działania on-site to wszystkie działania jakie wykonywane są na stronie internetowej. Są to między innymi: optymalizacja kodu strony i wszystkich meta tagów, optymalizacja treści, nowe treści czy artykuły eksperckie.

Z działaniami off-site mamy do czynienia podczas prac realizowanych poza stroną internetową, podczas realizacji strategii linkbuildingowej, a więc podczas pozyskiwania linków z innych stron o jak najwyższej jakości.

Dobrze realizowane pozycjonowanie pozwala dotrzeć do docelowych grup odbiorców oraz nowych klientów, zwiększyć rozpoznawalność marki i co najważniejsze, generować większe przychody. W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku online, pozycjonowanie jest kluczowym elementem strategii marketingowej dla biznesu w Internecie.

Pozycjonowanie pozwala na osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania (np. w Google). Wszystkie realizowane przez agencję działania opierają się na 'zrozumieniu’ algorytmów wyszukiwarek oraz czynników rankingowych (czyli tego, co wpływa na konkretną pozycję strony  w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę).

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, specjaliści SEO są w stanie zrozumieć, co jest ważne i wprowadzić na stronie takie zmiany, które mają pozytywnie wpłynąć na jakość strony w 'oczach’ tych algorytmów.

Co więcej, wszystkie realizowane zmiany mają jedną, bardzo ważną dodatkową cechę – są istotne z punktu widzenia użytkownika i rozpoznawalności Twojej marki. Wysokiej jakości opisy usług, unikatowe opisy produktów w sklepie czy ekspercie artykuły na Twoim blogu – wszystko to jest ważne i dla wyszukiwarek i dla użytkowników.

Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Koszt pozycjonowania może się różnić, w zależności od wielu czynników. Każda strona internetowa, każdy sklep i każda branża mogą mieć swoje specyficzne wymagania i różną konkurencyjność. Ważne jest również to, czy działasz lokalnie, czy ogólnopolsko. Nie bez znaczenia jest również fakt, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem w sieci, czy też masz już sklep istniejący kilka lat.

Jak wyglądają ceny w ujęciu średnim? W przypadku pozycjonowania strony usługowej, która działa lokalnie i ma małą konkurencyjność, można nastawić się na koszt w granicach 900-1300 zł netto. W przypadku większej konkurencyjności w danym mieście lub potrzeby poszerzenia zakresu działań (np. o okoliczne miasta) albo usług realizowanych w całym kraju, mogą to być koszty w okolicy 2000-3000zł dla fraz o niskiej konkurencyjności, do nawet 4000-8000zł netto w przypadku fraz bardzo konkurencyjnych. W przypadku sklepów internetowych średnio należy nastawić się na koszty w okolicy 3000-6000zł netto.

Z chęcią wykonamy audyt Twojej strony, zbadamy branżę i zweryfikujemy Twoją konkurencję, aby mieć możliwość zaproponowania optymalnego budżetu, który pozwoli na rozpoczęcie takich działań, które pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję i wejść na wysokie pozycje dla słów i fraz, które z punktu widzenia Twojego potencjalnego klienta są najbardziej wartościowe.

Czas w jakim pojawiają się efekty pozycjonowania, podobnie jak sam koszt pozycjonowania, zależy od wielu czynników. Warto pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długoterminowym, który wymaga cierpliwości i systematycznej pracy, ale efekty prac przynoszą wymierne i długoterminowe korzyści. Czas zależy również między innymi od konkurencyjności branży, stanu strony internetowej, używanych słów i fraz kluczowych, obranej strategii linkbuildingowej i samego budżetu.

Wstępnie można założyć, że zauważalne efekty będą widoczne już po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań, przy czym warto zaznaczyć, że zdarzają się takie strony, w których znaczące efekty widać już po wstępnej optymalizacji strony, po optymalizacji treści lub tylko po zdobyciu kilku linków o wysokiej jakości.

Gotowy na pozycjonowanie?
A może chcesz poznać więcej szczegółów?

Czekamy na Twój kontakt

To top