Optymalizacja strony internetowej. Dlaczego jest tak ważna?

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka, wykorzystywana codziennie przez miliony internautów na całym świecie. W naszym kraju  jest także zdecydowanym liderem, korzysta z niej prawie 98% użytkowników. Jej globalny zasięg umożliwia przeszukiwanie zarówno krajowych, jak i zagranicznych zasobów. Standardowe korzystanie z wyszukiwarki Google jest bardzo łatwe... Kliknij aby przeczytać więcej!

W dobie świetnie rozwiniętego rynku konkurencyjnego optymalizacja SEO stanowi podstawę działań marketingu internetowego. Efekt w postaci wysokiej pozycji w wynikach darmowej wyszukiwarki przekłada się na wzrost widoczności strony, poszerzenie grona osób odwiedzających witrynę , a co za tym idzie wzrost dostępu do potencjalnych klientów. Skutecznie prowadzone działania SEO mogą przynieść firmie wymierne zyski. W znacznym stopniu pływają na kształtowanie i rozpoznawalność marki, wzrost zaufania do firmy, pozwalają zdobyć znaczną przewagę nad konkurencją. W konsekwencji stopniowe budowanie pozycji w wynikach wyszukiwania ułatwia osiąganie trwałych i stabilnych efektów. Dlatego kompleksowe działania w ramach SEO w długofalowej perspektywie stają się bardzo ważnym i korzystnym rozwiązaniem. W artykule dowiesz się, dlaczego optymalizacja strony internetowej jest tak ważna.

Skuteczna optymalizacja

SEO (Search Engine Optimization), to procesy zmierzające do optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Podstawą efektywnego SEO są przede wszystkim działania, których priorytetowym celem jest pojawienie się danej witryny na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa kluczowe. Osiągnięcie tego celu zdeterminowane jest szeregiem działań, wśród których można wymienić optymalne dostosowanie strony do potrzeb algorytmów wyszukiwarek i sposobu analizy treści na stronie. Efektywność strony można budować poprzez tworzenie wartościowych treści i relacji z wpływowymi stronami, gromadzenie pozytywnych recenzji, eliminację czynników obniżających autorytet strony, wdrażanie wewnętrznego i zewnętrznego linkowania, dbanie o responsywność witryny, wydajny i szybki hosting, przejrzystą strukturę strony, instalację zabezpieczeń. Najważniejszym elementem pozostaje jednak optymalne dopasowanie odpowiedzi na zadane w wyszukiwarce pytanie i w konsekwencji poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google. 

Znaczenie optymalizacji strony internetowej

Skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie opiera się na stałej, odpowiedniej optymalizacji, wartościowym link-buildingu oraz content marketingu .W ramach procesu optymalizacji analizowana i korygowana jest znaczna liczba elementów w dwóch aspektach. Optymalizacja treści obejmuje przede wszystkim właściwy dobór, opracowanie, wdrażanie, edytowanie i zarządzanie treściami na stronie. Natomiast czynności wpływające na poprawę funkcjonowania strony w aspekcie technicznym obejmują miedzy innymi:

  • poprawność kodu strony,
  • optymalizację obrazów na stronie,
  • kompresję.
  • eliminowanie elementów wpływającą na mniejszą wydajność i szybkość ładowanie strony.

Właściwie zaplanowany i przeprowadzony proces optymalizacji witryny jest ogromnie ważny i nie może zostać pominięty. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja przekłada się na:

  • wzrost widoczności strony w wynikach organicznych, nie tylko na słowa kluczowe,
  • wzrost liczby odwiedzin witryny, również spoza wyszukiwarki,
  • poszerzenie grupy potencjalnych odbiorców,
  • zwiększenie rozpoznawalności, budowanie zaufania do marki, kreowanie profesjonalnego wizerunku firmy,
  • rozwój biznesu, generowanie większych zysków,
  • zdobycie przewagi nad konkurencją z branży.

Jak zdobyć przewagę w sieci dzięki optymalizacji strony internetowej?

Analiza konkurencyjnych witryn

Należy zwrócić szczególną uwagę na źródło linków zwrotnych, charakter publikowanych treści, linki wewnętrzne i zewnętrze, tytuły podstron, rozłożenie nagłówków. Do przeanalizowania strony konkurencji pod względem SEO możemy wykorzystać np. Ahrefs lub Senuto,. Pamiętajmy jednak, że wiele wartościowych narzędzi jest płatnych, choć większość z nich oferuje także możliwość darmowego przetestowania witryny (najczęściej przez 2 tygodnie).

Problemy techniczne konkurencyjnych witryn

Korzystając z wyżej wymienionych narzędzi warto skorzystać z funkcji audytu strony internetowej. Raport dostarczy nam informacji o wszelkich problemach technicznych, np.: z indeksacją, błędami w kodzie, ogólnymi usterkami w strukturze strony itp. Dzięki zgromadzonym informacjom możemy zoptymalizować swoją stronę internetową tak, aby była wolna od wszelkich błędów, które pojawiły się konkurencyjnych witrynach.

Identyfikacja najlepszych artykułów i wpisów konkurencji

 Po przeanalizowaniu treści zamieszczanych przez konkurencję tworzymy udoskonalone artykuły i wpisy na swoją stronę internetową. Staramy się przedstawić zagadnienia w oryginalny, wszechstronny, wyczerpujący sposób, wzbogacone o dodatkowe merytoryczne treści, prezentowane w bardziej intersującej, atrakcyjnej formie. Dodatkowo możemy podlinkować swoje treści w tych samych miejscach, gdzie linkuje je konkurencja, z dopiskami reklamującym nasze treści. 

Optymalizacja strony internetowej a optymalizacja treści

Zapewne wszyscy zgadzają się ze stwierdzeniem, że dobre treści generują większy ruch na stronie.  Wartościowe teksty, przyjazne dla użytkownika i wyszukiwarek internetowych wpływają na poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Jak więc tworzyć teksty, które się dobrze pozycjonują? Uznanie użytkowników zyskują przede wszystkim treści: rzetelne, aktualne, oryginalne, wszechstronnie wyczerpujące temat, fachowe, ujęte w atrakcyjnej, przejrzystej, zwięzłej formie. Tworząc teksty pod SEO warto przestrzegać kilku zasad:

  • określamy tezę artykułu, w dwóch do pięciu zdaniach 
  • opracowujemy  wstęp, w zwięzłej formie
  • dbamy o właściwy dobór i rozmieszenie słów kluczowych
  • segregujemy myśli i wątki, z podziałem na wyodrębnione elementy
  • stosujemy jasną i przejrzystą strukturę treści, dzieląc tekst na mniejsze fragmenty (akapity) opatrzone nagłówkami (H1-H6)opisującymi zawartość
  • używamy przede wszystkim strony czynnej i czasu teraźniejszego 
  • wystrzegamy się zbyt zawiłej, przesadnie specjalistycznej terminologii, pompatycznego języka i zbyt dużej ilości obcych wyrażeń 
  • wyjaśniamy skomplikowane pojęcia w wyróżnionych w ramkach  lub tekście pobocznym 
  • zachowujemy konsekwencję językową
  • prezentujemy dane (np. tabele i wykresy) w atrakcyjnej formie
  • dodajemy zdjęcia filmy, infografiki
  • respektujemy wytyczne w zakresie długości tekstu
  • zamieszczamy meta tagi, linki zewnętrzne i wewnętrzne
  • sprawdzamy i poprawiamy gotowy tekst
  • dbamy o wydajny i szybki hosting oraz responsywność witryny.

Profesjonalna optymalizacja strony internetowej kluczem do sukcesu

Warto zyskać przewagę nad konkurencją na lokalnym rynku, oddając pozycjonowanie strony internetowej w ręce profesjonalistów z Agencji Interaktywnej NextGen Group. W ramach kompletnej  usługi pozycjonowania stron agencja zapewnia najbardziej skuteczne rozwiązania, rzetelność i terminowość zleceń. Doświadczony zespół posiada obszerną wiedzę oraz umiejętności w zakresie efektywnych form promocji w Internecie. Tworzy strony, sklepy internetowe, aplikacje mobilne, pozycjonuje strony www i znacznie, znacznie więcej. Agencja zachęca do skorzystania z niezwykle atrakcyjnych cenowo pakietów usług, składających się z dowolnych rozwiązań dostępnych ofercie. Przy umowie na pozycjonowanie, wdrożenie podstawowej optymalizacji witryny leży po stronie doświadczonego zespołu NextGen Group. Skontaktuj się z agencją, która wie jak właściwie wykorzystać potencjał reklamowy każdej witryny. 

Masz pytania?Agencja Interaktywna

Pisz lub dzwoń!Outsourcing IT

Pomagamy, doradzamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

NextGen Group
ul. Rot. W. Pileckiego 26
48-300 Nysa
NIP: 7532344011

Email: [email protected]
Telefon: 533 22 22 30

Godziny pracy: Pon - Pt, 09:30 - 17:30
Polityka prywatności

Z naszych usług skorzystali m.in: