Pozycjonowane stron internetowych – praktyczny poradnik

Jeśli masz swoją stronę internetową i chcesz by znalazła się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, zaczynasz przygodę z pozycjonowaniem lub lubisz wiedzieć więcej o usługach, które zlecasz - dobrze trafiłeś! Nasz krótki poradnik pozycjonowania pozwoli Ci szybko znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania. Kliknij aby przeczytać więcej!

Jeśli masz swoją stronę internetową i chcesz by znalazła się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, zaczynasz przygodę z pozycjonowaniem lub lubisz wiedzieć więcej o usługach, które zlecasz – dobrze trafiłeś! Nasz krótki poradnik pozwoli Ci szybko znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania i odpowie, czym jest pozycjonowanie stron internetowych.

Pozycjonowanie stron internetowych – na początek teoria

Swoją przygodę z pozycjonowaniem zaczniemy od poznania podstawowych pojęć. Search Engine Optimization – SEO, to szereg działań optymalizacji strony, mających na celu poprawienie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Działania te mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, które jest kluczowym elementem sukcesu witryny. Nadrzędnym celem pozycjonowania jest pojawienie się danej strony lub podstrony na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Ten cel można osiągnąć poprzez dostosowanie strony do potrzeb algorytmów wyszukiwarek i sposobu analizy treści na stronie. Atrakcyjność strony można zwiększyć poprzez tworzenie wartościowych treści i eliminację elementów obniżających jej autorytet. Kluczowym elementem pozostaje jednak optymalne dopasowanie odpowiedzi na zadane w wyszukiwarce pytanie i w efekcie pojawienie się strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Najprościej rzecz ujmując: im wyżej, tym lepiej!

Pozycjonowanie stron internetowych można podzielić na dwa podstawowe rodzaje. On-site SEO, czyli działania związane z optymalizacją strony: dbanie o poprawność semantyczną kodu strony, umieszczanie na stronie dobrej jakości treści, odpowiadających na konkretne pytania. A także off-site SEO, czyli działania poza stroną, polegające przede wszystkim na pozyskiwaniu dobrej jakości linków kierujących do strony.

Jakie czynniki wpływające na skuteczność pozycjonowania stron internetowych?

Jest cały szereg czynników. które mają wpływ na popularność strony w Google. Do najważniejszych należą:

  • Kwestie techniczne, czyli elementy związane z kodem, strukturą strony, serwerem, dyrektywami dla robotów. W skrócie- należy zabezpieczyć stronę przed wirusami, ułatwić googlebotom poruszanie się po stronie. W końcu to one są odpowiedzialne za indeksowanie zasobów sieci.
  • Treści, czyli zasoby witryny, teksty, słowa kluczowe umieszczone w obrębie strony. Należy Zadbać o to, aby na przemyślanej, użytecznej przyjaznej stronie użytkownik zawsze mógł znaleźć to czego potrzebuje.
  • Linki prowadzące z innych domen. Od liczby, jakości i budowy linków przychodzących zależy, czy domena zostanie uznana za godną zaufania i zbuduje autorytet strony.
  • Personalizacj. Google dąży do maksymalnej użyteczności swojej wyszukiwarki. Czyli znowu stajemy przed zadaniem, aby dostarczyć konkretnemu użytkownikowi, w konkretnym momencie informacje, których poszukuje. Im w większym stopniu Twoja strona jest dopasowana do potrzeb użytkowników, a jej treści są ważne, przystępnie, wartościowe, tym rośnie szansa, że z czasem ruch na stronie będzie wzrastał.

Pozycjonowanie stron internetowych – kluczowe składniki, czyli na co zwrócić uwagę?

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na:

  • Słowa kluczowe. Tą kwestią zajmiemy się poniżej.
  • Wydajny i szybki hosting. Dlaczego szybkość ładowania strony ma tak istotne znaczenie? Dlatego, że użytkownicy liczą na płynność interakcji, czyli oczekują, że strona odnajdzie się w jak najkrótszym czasie. Jeżeli nie spełnisz tych oczekiwań, zdecydowana większość użytkowników po prostu się zniecierpliwi, nie będzie czekać i przejdzie do kolejnego wyszukiwania.
  • Instalacja certyfikatu SSL, które stanowi ochronę wrażliwe danych, zabezpiecza informacje biznesowe, dzięki szyfrowaniu wysyłanych danych, a następnie rozszyfrowaniu ich przez odbiorcę. W niektórych przypadkach wystarczy samodzielna instalacja z poziomu panelu administracyjnego (darmowy Let’s Encrypt). W pozostałych natomiast pozostaje zabezpieczenie strony poprzez profesjonalne certyfikaty SSL.
  • Idealnie podlinkowana i logiczna struktura strony. Wszystkie kategorie i podkategorie opisujemy w około 70-150 słowach, nasycając tekst odpowiednio dobranymi i sprawdzonymi słowami kluczowymi. Umiar ma też znaczenie.
  • Formatowanie treści, czyli pogrubienia, podkreślenia, kontrola nagłówków – H1 (tylko jeden na każdej stronie oraz poście), H2, H3. Wszystkie te elementy podnoszą jakość tekstu. Pamiętaj, jeśli wybrałeś tytuł (nadrzędny zbiór H1) kolejne nagłówki H2 powinny sygnalizować nowe treści. Natomiast nagłówki H3 oraz H4 są podzbiorami nagłówka H2 i rozwijają w sposób logiczny to, co użytkownik znajdzie w tekście.
  • Przyjazne linki. Właściwie chodzi o to, aby treść znajdująca się pod linkiem, zachęciła potencjalnego użytkownika do kliknięcia w nasz link. W przypadku WordPress, można wejść w „Ustawienia”, a następnie w „Bezpośrednie odnośniki” i wybrać interesujący nas format.
  • Menu nawigacyjne. Przede wszystkim należy ułatwić użytkownikowi poruszanie się po stronie, dobrać czytelne, przemyślane menu, które umożliwi dotarcie do stron na naszej witrynie w szybki, bezproblemowy sposób.
  • Meta tagi, czyli widoczne dla przeglądarek i wyszukiwarek znaczniki umożliwiające ustalenie tytułu strony, zadeklarowanie słów kluczowych oraz opisu treści. Właściwie dobrane, zawierające odpowiednią ilość słów kluczowych znaczniki wpływają znacząco na wzrost widoczności naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Sposób i strategia doboru słów kluczowych

Wróćmy do słów kluczowych. Wysokie pozycje strony internetowej na wybrane do pozycjonowania słowa kluczowe skutkują ruchem na stronie. Jeśli słowa kluczowe zostały właściwie dobrane , to użytkownicy, którzy wchodzą na tę stronę powinni być zainteresowani właśnie tymi treściami. Jak więc dobrać właściwe słowa kluczowe? Na początek należy przeanalizować cel i określić dedykowanych odbiorców strony, sprawdzić co i jak robi konkurencja , a następnie dokonać przeglądu reklam pojawiających się na konkretne zapytania.

Swoje słowa kluczowe można wzbogacić o frazy powiązane, wpisując je w narzędzie do tzw. keyword research. Zawsze warto przejrzeć nawet mniej popularne frazy, które pasują do tematu Twojej strony i razem z wybranymi słowami kluczowymi wpleść je w treść strony. Należy wziąć pod uwagę, że wiele stron pozycjonuje się na więcej niż jedną frazę! Obudowując słowa kluczowe w treść musimy pamiętać, aby nie brzmiały one sztucznie i wpasowały się w kontekst zdania. Kolejną ważną kwestią jest umiar, czyli unikamy efektu przeładowania kluczowymi frazami.

O czym warto pamiętać, podejmując się samodzielnego pozycjonowania strony internetowej?

  • Skup uwagę na odbiorcy, zastanów się na jakim użytkowniku Tobie najbardziej zależy.
  • Twórz ciekawe, wartościowe, autorskie treści. Pamiętaj o zamieszczeniu w nich ważnych dla Ciebie fraz.
  • Systematycznie, na bieżąco aktualizuj treści na swojej stronie.
  • W przemyślany sposób zarządzaj stroną główną, zamieszczając teksty nasycone słowami kluczowym oraz linki do podstron.
  • Zamieszczaj obrazki na stronie z nazwami zawierającymi słowa kluczowe.
  • Stwórz mapę strony z podziałem witryny na sekcje.
  • Stosuj nagłówki, hierarchie tytułów i śródtytułów, wykorzystaj znaczniki od H1 do H6.

W jaki sposób zadbać o efektywne pozycjonowanie stron internetowych w Google?

Jeżeli nie jesteś usatysfakcjonowany z własnych działań, nie masz czasu, wiedzy, umiejętności, cierpliwości warto powierzyć pozycjonowanie stron internetowych – kluczowy element w promowaniu Twojej witryny – profesjonalistom. Niezależnie od tego jaką działalnością zarządzasz, Agencja Interaktywna NextGen Group jest odpowiedzią na Twoje potrzeby w zakresie pozycjonowania. Poza analizą strony pod kątem możliwości pozycjonowania i wstępną oceną jej potencjału czy dopasowaniem słów kluczowych, wykonujemy audyt strony, tworzymy wartościowy link building, dokonujemy optymalizacji treści oraz analizujemy konkurencję. Pozyskujemy linki zewnętrzne z portali tematycznych oraz lokalnych, dodajemy nowe treści, analizujemy postępy w realizacji usługi, a także służymy pomocą i doradztwem informatycznym.

Działania podjęte przez specjalistów z naszej agencji pomogą wyróżnić się w tłumie i dotrzeć do potencjalnych klientów, a w rezultacie zyskać przewagę nad konkurencją na lokalnym rynku. W efekcie stopniowe budowanie pozycji w wynikach wyszukiwania pozwala na osiągniecie trwałych i stabilnych efektów. Dlatego w długofalowej perspektywie pozycjonowanie stron staje się najkorzystniejszym rozwiązaniem, prostą drogą prowadzącą do sukcesu, w osiągnięciu którego możemy Tobie pomóc !

Masz pytania?Agencja Interaktywna

Pisz lub dzwoń!Outsourcing IT

Pomagamy, doradzamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

NextGen Group
ul. Rot. W. Pileckiego 26
48-300 Nysa
NIP: 7532344011

Email: [email protected]
Telefon: 533 22 22 30

Godziny pracy: Pon - Pt, 09:30 - 17:30
Polityka prywatności

Z naszych usług skorzystali m.in: