Rodzaje reklam internetowych

Firma nie stanie się konkurencyjna ani nie osiągnie pożądanych efektów sprzedażowych, jeśli nie zainwestuje w reklamę w Internecie. Istotne jest to, aby opracować odpowiednią kampanię marketingową i skutecznie ją prowadzić. Przełoży się to na wzrost rozpoznawalności marki, dotarcie do szerokiego grona odbiorców, pozyskanie nowych klientów i wzrost zysków. Obecnie do wyboru przedsiębiorca ma wiele sposobów na reklamę, dzięki czemu może dobrać ją do profilu prowadzonej działalności i docelowej grupy odbiorców oraz tego, jakie konkretnie efekty chce uzyskać. W co warto w takim razie zainwestować, jakie są rodzaje reklam internetowych?

Skuteczna reklama w Internecie – pozycjonowanie SEO

Posiadanie firmowej strony internetowej nie gwarantuje tak naprawdę niczego. Jeśli nie będzie promowana w odpowiedni sposób, pozostanie niezauważona i nie będzie przynosiła pożądanych zysków. Przedsiębiorca nie uzyska nawet zwrotu ze swojej inwestycji.

Jednym z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów na reklamę w Internecie jest pozycjonowanie SEO. Istotne będzie dobranie odpowiednich słów/fraz kluczowych, zoptymalizowanie kodu strony i jej treści, pozyskanie wartościowego link buildingu. Wszystko to ma na celu zdobycie jak najlepszej pozycji dla strony w wynikach wyświetlanych przez topowe wyszukiwarki internetowe. Zapewnia to wzrost rozpoznawalności i ruch na stronie www oraz pozwala budować zaufanie do marki. Każda firma skorzysta na pozycjonowaniu, a efekty reklamy zależne są od konkurencyjności słów kluczowych.

Płatne kampanie Google Ads

Pozycjonowanie to długotrwały proces, wymagający cierpliwości i systematyczności. Na efekty trzeba niestety poczekać, nierzadko nawet parę miesięcy. Zdecydowanie szybsze rezultaty pozwolą uzyskać płatne reklamy w Google Ads.

W ich przypadku możliwe staje się stworzenie kampanii ściśle nakierowanej na wybraną grupę docelową, czyli do potencjalnych klientów. Jej uruchomienie wiąże się z relatywnie niedużymi kosztami, można rozliczać się na postawie wyświetleń lub kliknięć. Opłata naliczana jest za przekierowanie Internauty na proponowaną witrynę. Można dokładnie sprecyzować cel swojej kampanii, śledzić jej efekty i modyfikować. Google Ads to świetne rozwiązanie w przypadku promowania topowych produktów/usług.

Rodzaje reklam internetowych a media społecznościowe

Media społecznościowe cieszą się obecnie ogromną popularnością wśród Internautów, co warto wykorzystać do promowania swojej marki, usług i produktów. Największym zainteresowaniem cieszą się portale takie jak Facebook, Instagram, Google+, Twitter, YouTube. Skupują one miliony użytkowników z całego świata i są całkowicie darmowe. Idealnie nadają się do przedstawienia firmowej oferty w prosty i szybki sposób.

Istotne jest regularne zamieszczanie postów, które muszą oczywiście wzbudzać zainteresowanie, być wartościowe dla odbiorców. Za pomocą social media możliwe staje się przyciągnięcie uwagi użytkowników, wchodzenie w interakcje z nimi. Facebook Ads pozwala na dotarcie do wybranej grupy docelowej, doprecyzowanie reklamy do potencjalnych klientów – mając na uwadze ich płeć, wiek, zainteresowania, nawyki zakupowe. Media społecznościowe zapewnia szeroki wachlarz wyboru form wyświetlania reklam. Za pomocą social media możliwe staje się zbudowane znanej marki, pozytywnego wizerunku, uzyskanie opinii eksperta w swojej branży.

Rodzaje reklam internetowych – Google Moja Firma

Każdego dnia Internauci korzystają z opcji nawigacji, przeglądając mapy Google na komputerach, smartfonach i tabletach. Istotne będzie wobec tego założenie konta na Google Moja Firma, co przełoży się na wzrost widoczności przedsiębiorstwa i ułatwi dostęp do niego.

Ten rodzaj reklamy jest szczególnie ważny dla firmy oferującej usługi lokalnie, w konkretnej miejscowości lub w danym regionie. Taką elektroniczną wizytówkę warto promować, dodając na firmowej stornie, różnych portalach społecznościowych, blogu, w stopce maila itd. Google Moja Firma to również sposób na pozyskanie opinii klientów, co wiąże się z kolejnymi korzyściami i pomaga kreować pozytywny wizerunek w Internecie.

Prowadzenie firmowego bloga i umieszczanie wpisów na cudzych

Duży potencjał drzemie obecnie w blogosferze, co warto wykorzystać do promowania swojego biznesu w Internecie. Regularne zamieszczanie wartościowych i ciekawych wpisów pomaga w budowaniu marki i wizerunku jako eksperta w swojej branży.

Za pomocą odpowiednio stworzonych artykułów możliwe staje się poszerzenie wiedzy Internautów na temat prowadzonej działalności, zachęcenie ich do zakupu.

Ciekawe wpisy cieszą się popularnością, są polecane przez innych użytkowników i udostępniane na ich profilach społecznościowych. Wszystko to pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i to bardzo niskim kosztem, zdobycie naturalnych linków do serwisu.

Świetną opcją będzie też zamieszczanie wpisów sponsorowanych na cudzych blogach, oczywiście tych poczytnych, wykorzystując popularność influencerów z różnych branż. Artykuły mogą dotyczyć przykładowo recenzji danych produktów/usług, testów. Czytelnicy danego bloga mogą stać się potencjalnymi klientami.

Artykuły sponsorowane pomagają w budowaniu silnej marki o ugruntowanej pozycji.

Rodzaje reklam internetowych na portalach branżowych

Sposobem na pozyskanie dużego grona odbiorców jest reklamowanie się na różnych znanych portalach branżowych. Można mieć pewność co do tego, że zaglądają tam potencjalni klienci, zainteresowani świadczonymi przez firmę usługami lub oferowanymi produktami. Użytkownicy takich portali będą przechodzili z nich na firmową stronę www, zwiększy się szansa na skorzystanie z oferty i polecenie jej innym na forach internetowych. Pozytywne opinie są obecnie na wagę złota, a reklamując się na portalach branżowych, można zdobywać je za darmo.

Marketing szeptany

Jako że nikt nie lubi nachalnej, nienaturalnej reklamy, warto postawić na marketing szeptany. Wiąże się to z prowadzeniem dyskusji na różnych forach internetowych i portalach społecznościowych, co ma na celu dyskretne promowanie danego produktu, usługi, firmy. Za pomocą tej formy reklamy można zwiększyć świadomość marki i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

E-mail marketing

Internauci codziennie sprawdzają swoją pocztę elektroniczną, czytając otrzymane wiadomości. Jedną z form reklamy jest e-mail marketing, który służy do promowania swoich usług. Należy tutaj jednak zachować dużą ostrożność, aby nie zniechęcić do siebie odbiorcy, wysyłając mu spam. Oferta mailowa ma być ciekawa, wartościowa, pozwalać na budowanie bliskich relacji z potencjalnymi klientami. Można uzyskać pożądane efekty, zamieszczając w wiadomości mailowej informacje o najnowszych promocjach, dodatkowych gratisach, kodach rabatowych, wyprzedażach.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Konwersja – co to jest? Jak zwiększyć jej współczynnik?
Konwersja – co to jest? Jak zwiększyć jej współczynnik?

Konwersja – co to jest? Jak zwiększyć jej współczynnik?

21.09.2022 6 min Marketing online

Konwersja ma szczególne znaczenie w przypadku sklepów internetowych i to właśnie one w głównej mierze powinny o nią zadbać. Dzięki niej, potencjalny nabywca staje się kupującym, […]

Co to jest Scrum? Jak może pomóc Twojej firmie?
Co to jest Scrum? Jak może pomóc Twojej firmie?

Co to jest Scrum? Jak może pomóc Twojej firmie?

17.08.2022 6 min Marketing online

Optymalizacja jest niezwykle istotnym aspektem, szczególnie jeśli chodzi o prowadzenie biznesu. Dotyczy ona w dużej mierze procesów, jakie zachodzą w firmie, ale również kosztów czy procedur. […]

Czym jest Google Trends? Jak korzystać z tego narzędzia?
Czym jest Google Trends? Jak korzystać z tego narzędzia?

Czym jest Google Trends? Jak korzystać z tego narzędzia?

10.08.2022 6 min Marketing online

Jesteś przedsiębiorcą? Prowadzisz własną firmę? Chciałbyś lepiej i bardziej efektywne rozwijać swoją markę? Zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić działania marketingowe? W związku z tym szukasz […]

To top