Wyszukiwanie obrazem

Obecnie nie trzeba ograniczać się wyłącznie do wpisywania zapytania w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć potrzebny tekst czy grafikę. Możliwe jest wyszukiwanie obrazem, co przydaje się w wielu sytuacjach. Mogłoby się wydawać, że metoda wyszukiwania w images.google.pl jest czymś skomplikowanym, ale w praktyce wygląda to już zupełnie inaczej. Użytkownicy mają do wyboru wiele metod: mogą wkleić adres obrazka, przesłać obraz lub upuścić go. Jak widać, możliwości jest naprawdę sporo, dlatego warto je wypróbować, aby przekonać się, jakie to proste.

Wyszukiwanie obrazem w praktyce

Po wejściu w wyszukiwarkę Google, można przejść do szukania obrazem w Google Grafika. Opcja Grafika znajduje się w podstawowym menu Google, zaraz po pozycji Gmail. Należy kliknąć w ikonę aparatu, która aktywuje wyszukiwanie obrazem (obok znajdują się ikony klawiatury i mikrofonu). Wyświetli się okienko umożliwiające wyszukiwanie w Google za pomocą obrazu zamiast tekstu i wezwanie do działania „Przeciągnij tu jakiś obraz”. Użytkownik ma teraz do wyboru cztery metody przesłania grafiki, która posłuży jako źródło danych do wyszukiwania.

  • Pierwsza metoda dotyczy wklejenia adresu obrazu. Konieczne jest skopiowanie adresu URL pliku źródłowego, czyli obrazu. Wystarczy wybrać prawym przyciskiem myszy konkretny element graficzny, po czym wyświetli się menu, z którego trzeba wybrać opcję Kopiuj adres obrazu. Mając już skopiowany adres URL poszukiwanego obrazu, można wkleić go w puste pole przeznaczone w wyszukiwarce Google.
  • Druga metoda przesyłanie obrazu. W oknie wyszukiwanie obrazem wyświetli się przycisk „wybierz plik”, w który trzeba naciskać i wybrać swój plik graficzny, który został wcześniej zapisany na dysku twardym komputera. Jak widać, jest to banalnie proste i szybkie.
  • Najprzystępniejszym sposobem na przesłanie pliku graficznego do wyszukiwarki Google jest skorzystanie z metody „Upuść obraz tutaj”. Co więcej, możliwe jest nawet przeciągnięcie poszukiwanej grafiki bezpośrednio z innej otwartej karty przeglądarki. Nie trzeba niczego wpisywać ani zapisywać na komputerze.
  • Użytkownicy Google Chrome mogą łatwo przesłać grafikę dzięki metodzie “PPM Szukaj obrazu w Google”. Wymaga to wejścia w menu kontekstowe, następnym krokiem będzie kliknięcie prawym przyciskiem myszy w grafikę. W przeglądarce Firefox również można użyć tej metody, ale wymaga to wcześniejszego zainstalowania dodatku Search by Image.

Co warto wiedzieć na temat wyszukiwania obrazem?

Mając już załadowaną grafikę, pozostaje kliknąć w wyszukiwanie. Wyświetli się lista podobnych grafik na podstawie przesłanego obrazu. Poszczególne grafiki będą się od siebie różnić w mniejszym lub większym stopniu – rozdzielczością, kolorystyką, rozmiarem. Google Grafika obsługuje zdjęcia nie tylko w formacie JPG, możliwości jest zdecydowanie więcej. Można załadować pliki graficzne w formacie JPEG, PNG, BMP, GIF, SVG lub TIFF. Na uwadze trzeba mieć to, aby nie przesyłać zbyt dużych plików, bo wyszukiwanie obrazem stanie się niemożliwe. Użytkownik może też określić, jakich rozmiarów mniej więcej powinny być wyświetlane grafiki. Wystarczy skorzystać z opcji „Znajdź inne rozmiary tego obrazu”, aby z wariantu Wszystkie rozmiary wybrać Mały lub Średni.

Kolejną funkcjonalnością dotyczącą wyszukiwania obrazem jest możliwość zapisania znalezionej grafiki w swoim prywatnym schowku. Opcja ta jest jednak przeznaczona wyłącznie dla zalogowanych użytkowników. Trzeba mieć konto w Google, aby dostępny był przycisk Zapisz. Skąd będzie jednak wiadomo, że dany plik rzeczywiście został zapisany? Przycisk Zapisz zamieni się na Zapisano. W celu przejrzenia biblioteki z ulubionymi obrazami wystarczy kliknąć w przycisk Zobacz zapisane. Jest jeszcze opcja Udostępnij, dzięki której można udostępnić zapisaną grafikę w mediach społecznościowych lub wysłać przez E-mail.

Wyszukiwanie obrazem – o czym trzeba pamiętać?

Zdarza się tak, że wyszukiwanie obrazem nie będzie działać, ale zwykle rozwiązanie tego problemu jest banalne proste. Pierwszą kwestią jest to, aby korzystać z wyszukiwarki Google. Najlepszym rozwiązaniem jest wyszukiwanie obrazem za pomocą przeglądarki Google Chrome, bo na pozostałych opcja ta może rzeczywiście nie działać lub trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami, koniecznością zainstalowania różnych dodatków. Najwięcej opcji wyszukiwania obrazem zapewnia Google Chrome, ale na przeglądarce Firefox i Safari również jest to możliwe. Po załadowaniu obrazu wyświetli się lista stron z takimi samymi lub podobnymi grafikami oraz propozycjami zdjęć podobnych do obrazu źródłowego tylko w pewnych aspektach. Google nie tylko wyświetla zdjęcie i proponowane grafiki, ale też podpowiada słowo kluczowe powiązane z przesłanym plikiem.

Bardzo ważną kwestią jest to, aby wysłać dobrej jakości zdjęcie. W przeciwnym razie system może nie rozpoznać poszczególnych elementów, przez co uzyska się nie do końca satysfakcjonujące wyniki wyszukiwania. Uważać trzeba też na prawa autorskie. Jeśli chce się wykorzystać wyszukiwaną grafikę legalnie, to warto użyć filtra wyszukiwanie zaawansowane, aby wyszukać pliki mogące być wykorzystywane w celach komercyjnych.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Co to jest remarketing i jakie ma zalety?
Co to jest remarketing i jakie ma zalety?

Co to jest remarketing i jakie ma zalety?

15.02.2023 5 min Marketing online

Wielu klientów nie dokonuje zakupów po wejściu na stronę. Zdarza się, że decydują się oni na zapoznanie z ofertą danego sklepu, dodają interesujące ich produkty do […]

Google Flights – wyszukiwarka lotów Google
Google Flights – wyszukiwarka lotów Google

Google Flights – wyszukiwarka lotów Google

01.02.2023 5 min Marketing online

Zaplanowanie urlopu to zawsze spory problem. Trzeba wybrać cel podróży, zarezerwować nocleg, wybrać transport… W gruncie rzeczy zbierze się dużo różnych aspektów, którym trzeba poświęcić czas, […]

Fanpage na Facebooku. 10 sugestii jak skutecznie go prowadzić
Fanpage na Facebooku. 10 sugestii jak skutecznie go prowadzić

Fanpage na Facebooku. 10 sugestii jak skutecznie go prowadzić

25.01.2023 6 min Marketing online

Media społecznościowe już dawno przestały być po prostu portalami do dzielenia się prywatnymi zdjęciami, osobistymi przemyśleniami i kontaktu z dawno niewidzianymi znajomymi. Obecnie Social Media to […]

To top