Case study

O kliencie

Jeden z  naszych długotrwałych klientów, który współpracuje z nami od początku prowadzenia swojej działalności, zdecydował się na powierzenie nam kolejnej rzeczy do obsługi. Tym razem było to pozycjonowanie. Współpracę w zakresie pozycjonowania w sklepie Klienta rozpoczęliśmy 1 września 2019 roku i co najważniejsze – trwa ona do dzisiaj.

Główne cele i założenia współpracy

  • Wykorzystanie potencjału marki do zwiększenia widoczności sklepu
  • Zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google wśród fraz związanych z marką i branżą, oraz poprawa pozycji dla fraz kluczowych dla Klienta
  • Przełożenie zwiększonej widoczności w wartościowy ruch organiczny na podstronach sklepu
  • Budowa wizerunku eksperta w branży Kilenta, poprzez utworzenie i ciągłą rozbudowę sekcji blogowej
  • Utworzenie i wdrożenie strategii linkbuildingowej
  • Stała optymalizacja treści dostępnych w sklepie

Efekty współpracy po 12 miesiącach

Pierwsze 12 miesięcy to etap wytężonej pracy. Na samym początku poświęciliśmy najwięcej czasu na dokładny audyt sklepu, a nasi programiści zajęli się wprowadzaniem modyfikacji, które w miały przyśpieszyć działanie strony, a następnie poprawić jej wydajność. Kolejne miesiące to praca nad rozwojem warstwy tekstowej kategorii sklepowych, wartościowe treści na blogu, linki zewnętrzne oraz reklama w portalach informacyjnych i tematycznych.

Ilość fraz po 12 miesiącach

Po 12 miesiącach współpracy ilość fraz w TOP 3 pozostała na niezmienionym, co było podyktowane tym że jeszcze nie była to pora na wzrosty w tym zakresie. W pierwszym roku skupiliśmy się na nowych frazach i 'przesuwaniu’ ich z dalszych pozycji do TOP20 a później do TOP10. Dzięki takim działaniom udało się zwiększyć ilość fraz:

  • w TOP1-3 z 118 do 113 (spadek o 4%)
  • w TOP4-10 z 74 do 204 (wzrost o 175%),
  • w TOP11-20 z 143 do 298 (wzrost o 108%),
  • ogółem z 1795 do 2955 (wzrost o 65%).
Ilość fraz na pozycjach 1-3, porównanie 2019 i 2020 roku
Ilość fraz na pozycjach 1-3, porównanie 2019, 2020 roku
Ilość fraz na pozycjach 4-10, porównanie 2019, 2020 roku
Ilość fraz na pozycjach 4-10, porównanie 2019, 2020 roku
Ilość fraz na pozycjach 11-20, porównanie 2019, 2020 roku
Ilość fraz na pozycjach 11-20, porównanie 2019, 2020 roku
Ilość fraz na wszystkich pozycjach, porównanie 2019, 2020 roku
Ilość fraz na wszystkich pozycjach, porównanie 2019, 2020 roku

Ruch organiczny po 12 miesiącach

Pierwsze 12 miesięcy współpracy to wzrost ilości wejść z organicznych wyników wyszukiwania z 104 tysięcy do 184 tysięcy, co daje wzrost o 76% porównując rok do roku. Jeżeli chodzi o użytkowników, to ich ilość wzrosła z 56 tysięcy do 118 tysięcy (wzrost o 110%).

Ilośc sesji pochodząca z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2020 roku

Ilość sesji pochodząca z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2020 roku

Ilość użytkowników pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2020 roku
Ilość użytkowników pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2020 roku

Efekty współpracy po 24 miesiącach

Drugi rok to moment, w którym Klient zadowolony z wyników po 1 roku, zdecydował się na zwiększenie budżetu na pozycjonowanie. Dzięki temu mogliśmy zintensyfikować działania związane z nowymi treściami na stronie (zwłaszcza na blogu), oraz te związane z pozyskiwaniem wartościowych linków.

Ilość fraz po 24 miesiącach

W drugim roku nie było już przestoju dla fraz w TOP3. Algorytmy chętniej umieszczały linki do podstron Klienta wysoko, dzięki ich dużej ilości (nowe artykuły) i odpowiedniej jakości. Udało się zwiększyć ilość fraz:

  • w TOP3 do 434 (wzrost o 248% rok do roku, 267% od początku współpracy),
  • w TOP4-10 do 568 (wzrost o 178% rok do roku, 667% od początku współpracy),
  • w TOP11-20 do 807 (wzrost o 170% rok do roku, 464% od początku współpracy),
  • ogółem do 7581 (wzrost o 156% rok do roku, 322% od początku współpracy).
Ilość fraz na pozycjach 1-3, porównanie 2019, 2020, 2021 roku
Ilość fraz na pozycjach 1-3, porównanie 2019, 2020, 2021 roku
Ilość fraz na pozycjach 4-10, porównanie 2019, 2020, 2021 roku
Ilość fraz na pozycjach 4-10, porównanie 2019, 2020, 2021 roku
Ilość fraz na pozycjach 11-20, porównanie 2019, 2020, 2021 roku
Ilość fraz na pozycjach 11-20, porównanie 2019, 2020, 2021 roku
Ilość fraz na wszystkich pozycjach, porównanie 2019, 2020, 2021 roku
Ilość fraz na wszystkich pozycjach, porównanie 2019, 2020, 2021 roku

Ruch organiczny po 24 miesiącach

Po 24 miesiącach ilość wejść z organicznych wyników wyszukiwania zwiększyła się do 790 tysięcy, co daje wzrost o 655% od rozpoczęcia współpracy, a o 328% porównując rok do roku. Ilość użytkowników wzrosła do 622 tysięcy (wzrost o 986%).

Ilośc sesji pochodząca z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2021 roku
Ilość sesji pochodząca z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2021 roku
Ilość użytkowników pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2021 roku
Ilość użytkowników pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2021 roku

Efekty współpracy po 36 miesiącach i dalej

Kolejne lata to kontynuacja strategii przynoszącej duże wzrosty w ilości fraz oraz w ilości nowych odwiedzin sklepu Klienta z organicznych wyników wyszukiwania. W międzyczasie klient zdecydował się na zmianę szaty graficznej strony, oraz wprowadził spore modyfikacje w swoim asortymencie. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby te zmiany nie wpłynęły negatywnie na wypracowane wyniki, między innymi dzięki odpowiednio przygotowanym opisom nowych kategorii, produktów, oraz przekierowaniom z kategorii i kart produktów które zniknęły z oferty.

Ilość fraz po 36 miesiącach

Trzeci rok to kolejny etap ciężkiej pracy nad utrzymaniem wzrostów z poprzedniego roku. Udało się zwiększyć ilość fraz:

  • w TOP3 do 902 (wzrost o 107% rok do roku, 664% od początku współpracy),
  • w TOP4-10 do 1208 (wzrost o 112% rok do roku, 1532% od początku współpracy),
  • w TOP11-20 do 1801 (wzrost o 123% rok do roku, 1159% od początku współpracy),
  • ogółem do 15940 (wzrost o 110% rok do roku, 788% od początku współpracy).
Ilość fraz na pozycjach 1-3, porównanie 2019, 2020, 2021, 2022 roku
Ilość fraz na pozycjach 1-3, porównanie 2019, 2020, 2021, 2022 roku
Ilość fraz na pozycjach 4-10, porównanie 2019, 2020, 2021, 2022 roku
Ilość fraz na pozycjach 4-10, porównanie 2019, 2020, 2021, 2022 roku
Ilość fraz na pozycjach 11-20, porównanie 2019, 2020, 2021, 2022 roku
Ilość fraz na pozycjach 11-20, porównanie 2019, 2020, 2021, 2022 roku
Ilość fraz na wszystkich pozycjach, porównanie 2019, 2020, 2021, 2022 roku
Ilość fraz na wszystkich pozycjach, porównanie 2019, 2020, 2021, 2022 roku

Ruch organiczny po 36 miesiącach

Po 36 miesiącach ilość wejść z organicznych wyników wyszukiwania zwiększyła się do 845 tysięcy, co daje wzrost o 708% od rozpoczęcia współpracy, a o kolejne 7% porównując rok do roku. Ilość użytkowników wzrosła do 713 tysięcy rocznie, co daje wzrost o 1144% w porównaniu do roku przed podjęciem współpracy w zakresie pozycjonowania.

Ilość sesji pochodząca z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2022 roku
Ilość sesji pochodząca z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2022 roku
Ilość użytkowników pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2022 roku
Ilość użytkowników pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania, porównanie 2019, 2022 roku

Aktualne wyniki

W momencie pisania tego case study w dalszym ciągu współpracujemy z Klientem w zakresie pozycjonowania, a sklep ciągle zyskuje nowe frazy. Na ten moment, po ponad 4 latach współpracy udało się uzyskać łącznie 24112 fraz (wzrost o 1243%), z czego aż 5788 znajduje się w TOP20 wyników wyszukiwania (wzrost o 1622%).

Ilość fraz w TOP20 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu 28.12.2023 - po ponad 4 latach współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu 28.12.2023 – po ponad 4 latach współpracy
Ilość fraz ogółem w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz ogółem w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz ogółem w dniu 28.12.2023 - po ponad 4 latach współpracy
Ilość fraz ogółem w dniu 28.12.2023 – po ponad 4 latach współpracy

Przełożenie pozycjonowania na biznes Klienta

Powyżej przedstawiliśmy dane na wykresach, dotyczące zwiększonej widoczności sklepu w wyszukiwarce, oraz ruch w Sklepie. Jak to się przekłada na biznes Klienta? Możemy to zobaczyć na przykładzie symulacji. Przyjmijmy, że przeciętny współczynnik konwersji wynosi 2%, co oznacza, że 2% użytkowników podejmuje oczekiwane działanie – w przypadku sklepu zwykle chodzi o dokonanie zakupu. Średnia wartość koszyka to 200zł.

Zakładając, że sklep klienta w okresie od 1 września 2018 roku do 31 sierpnia 2019 roku (rok kalendarzowy przed rozpoczęciem współpracy) odwiedziło 57 tysięcy użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania i przyjmując wcześniej określony współczynnik konwersji i średnią wartość koszyka, można założyć, że sklep wygenerował w tym okresie przychód w wysokości 228 tysięcy złotych. Przy 713 tysiącach użytkowników, którzy odwiedzili sklep w okresie od 1 września 2021 roku do 31 sierpnia 2022 roku, ten przychód może wynosić już 2 miliony 852 tysiące złotych! A to tylko symulacja dla użytkowników pochodzących z wyszukiwarki Google (nie uwzględniliśmy użytkowników pochodzących z innych źródeł, np. wejścia bezpośrednie, z social mediów, czy z reklam Google Ads).

Tak jak zostało to podane powyżej, ten wynik to symulacja, zakładając stały współczynnik konwersji i uśrednioną wartość koszyka, jednak daje jasny pogląd, czego można spodziewać się po skutecznie prowadzonym pozycjonowaniu sklepu.

Podsumowanie

Powyższe case study pokazuje, jak w ciągu zaledwie czterech lat, stosunkowo niewielki (początkowo) sklep internetowy może zwiększyć swoją widoczność i stać się rozpoznawalnym liderem w swojej branży. Te 4 lata pokazują, że pozycjonowanie jest długoterminową, opłacalną inwestycją, która przynosi trwałe rezultaty. Strategia, którą przyjęliśmy wspólnie z Klientem, potwierdziła, że prowadzenie działań SEO w taki sposób, znacząco wpływa na widoczność sklepu w przeglądarce, a to z kolei na dużo większą ilość odwiedzających, większą konwersję w postaci zamówień, a w konsekwencji – na zysk naszego Klienta.

Chcesz aby Twój sklep też zyskał taką widoczność w Google? Zapraszamy do współpracy!

To top