Pozycjonowanie nowej strony internetowej na świeżo zarejestrowanej domenie, zawsze jest dla nas ciekawym wyzwaniem. Dzięki zastosowaniu przemyślanej strategii SEO osiągnęliśmy znaczący wzrost widoczności strony, co przełożyło się na zwiększenie ruchu oraz ilości konwersji. Przedstawiamy, jak za pomocą konkretnych działań SEO, udało się osiągnąć te efekty.
Spis treści
O Kliencie
Jeden z naszych klientów, dla którego utworzyliśmy stronę internetową z funkcjonalnością pozwalającą na prowadzenie skupu elektroodpadów na terenie całej Polski, postanowił zlecić nam zadanie zwiększenia jego widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Kluczowe było dla niego podejście długoterminowe, skupione na efektywnym pozycjonowaniu strony. Rozpoczęliśmy współpracę we wrześniu 2023 roku.
Główne cele i założenia współpracy
Już na etapie tworzenia skupu ustaliliśmy z klientem cele i założenia, które mieliśmy zacząć realizować, jak tylko skup będzie on-line, zatem kluczowe cele obejmowały:
- Szybkie osiągnięcie widoczności w wyszukiwarce Google dla nowej strony.
- Zbudowanie autorytetu domeny od zera.
- Generowanie ruchu i konwersji przez cały rok, nie tylko w sezonie wysokiego zapotrzebowania.
- Implementację skutecznej strategii linkbuildingu.
- Ciągłą optymalizację treści na stronie, by maksymalizować jej atrakcyjność i użyteczność dla użytkowników.
Efekty współpracy po 6 miesiącach
Pozycjonowanie rozpoczęliśmy zaraz po starcie strony, a więc 1 września 2023 roku. Już w pierwszych naszych działaniach skupiliśmy się na optymalizacji treści pod kątem SEO, zapewniając, że wszystkie tytuły, opisy oraz treści na stronie zawierają odpowiednie frazy kluczowe. Oprócz tego, regularne publikowane były angażujące i wartościowe treści, które przyciągały ruch przez cały czas. Dodatkowo, rozpoczęliśmy intensywne działania linkbuildingowe, skoncentrowane na zdobywaniu wartościowych backlinków z renomowanych źródeł, co miało na celu szybkie zwiększenie autorytetu strony.
Nasze działania pozwoliły na zdobycie w ciągu zaledwie pół roku następującej ilości fraz:
- w TOP1-3 – 28,
- w TOP4-10 – 47,
- w TOP11-20 – 54,
- ogółem – 322.
Takie wyniki oznaczają, że tylko w TOP 10 w ciągu 6 miesięcy udało się uzyskać 75, a w TOP 20 129 wartościowych fraz związanych ze skupowanym asortymentem.
Dzięki takiej ilości fraz, już po około 3 miesiącach od rozpoczęcia pozycjonowania, estyma ruchu przekroczyła 1000 i cały czas pnie się w górę (na ten moment wynosi blisko 1600). Czy to oznacza, że przez pierwsze 3 miesiące Klient nie miał ruchu w skupie? Absolutnie nie.
Klient podszedł do startu skupu w sposób kompleksowy, dlatego już od 1 dnia od uruchomienia strony, działaliśmy z linkami sponsorowanymi w ramach Google Ads. Pod tym linkiem możesz sprawdzić, jak wyglądały te pierwsze 3 miesiące. Warto, bo pod tym linkiem opisujemy, jak w tych kampaniach osiągnęliśmy ROAS przekraczający 2500% :).
Przełożenie pozycjonowania na biznes Klienta
Sukces naszych działań pozycjonujących pokazał, że nawet nowa strona na nowej domenie może szybko i skutecznie zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Systematyczne działania SEO, skupione na jakości contentu i silnym profilu linkowym, pozwoliły osiągnąć trwałe rezultaty już po 6 miesiącach. Kontynuacja tych działań będzie miała kluczowe znaczenie dla utrzymania i dalszego zwiększania widoczności skupu w przyszłości.
Podsumowanie
Inwestycja w profesjonalne SEO przynosi długofalowe korzyści, a efektywne pozycjonowanie jest kluczowe dla sukcesu w cyfrowym świecie. Zachęcamy do współpracy wszystkich, którzy chcą, aby ich strona internetowa osiągnęła podobny sukces. Jesteśmy gotowi dostarczyć sprawdzone rozwiązania, które pomogą zwiększyć widoczność Twojej strony w internecie, niezależnie od branży czy wielkości biznesu.
Chcesz, aby Twój biznes też zyskał taką widoczność w Google? Zapraszamy do współpracy!
Inne artykuły z tej kategorii
Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać
O 3900% więcej ruchu – wzrost z 5 do 207 tysięcy!
06.03.2024 7 min Case study
Zarządzanie widocznością w wyszukiwarkach internetowych jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa, a w szczególności dla firm działających w tak dynamicznie zmieniającej się branży, jak rynek walutowy. Nasz […]
1184% wzrost fraz w TOP10 dla strony z ofertą sezonową
24.01.2024 10 min Case study
Jak powszechnie wiadomo, walka o uwagę użytkownika w wyszukiwarce jest bardzo zacięta – zwłaszcza, jeżeli mówimy o stronach, które oferują usługi sezonowe. Tradycyjne podejście zakłada, że […]
Jak w 3 miesiące osiągnęliśmy średni ROAS 2517% w kampanii Google Ads?
02.01.2024 5 min Case study
Wielokrotnie powtarzamy naszym (zwłaszcza) nowym klientom, że Google Ads pozwala niemal w natychmiastowy sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy dosłownie kilka chwil, aby reklamy, nawet dopiero […]