Teksty SEO

We współczesnym świecie Internetu, przesyconym treściami różnej jakości, kluczowym okazuje się tworzenie contentu wartościowego, wyróżniającego się i przyciągającego do siebie uwagę. Nie tylko użytkowników docelowych, ale i robotów wyszukujących, tak właściwie w dużej mierze odpowiedzialnych za jego ekspozycję w wyszukiwarkach internetowych. Chcąc to robić, musisz wiedzieć, czym tak właściwie są teksty SEO, jak je tworzyć i w jaki sposób wplatać w nie słowa kluczowe, by nie tracić na ich jakości, a zamiast tego wykorzystywać je na swoją korzyść. Te wszystkie zagadnienia zamierzamy poruszyć w naszym dzisiejszym wpisie.

Czym są teksty SEO?

Teksty SEO to treści opracowane z myślą o użytkowniku docelowym, jednak zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych (obie te rzeczy zresztą bardzo się ze sobą łączą). Głównym celem ich optymalizacji jest sprawienie, by wyszukiwarka (przede wszystkim Google) zwracała na nie uwagę w kontekście konkretnych słów kluczowych, pytań i zagadnień, a jednocześnie uznała je za na tyle wartościowe, by umieścić je na pierwszej stronie (i jak najwyżej) w wynikach wyszukiwania, a tym samym zaserwować je użytkownikowi.

Po co tak właściwie tworzyć tego typu teksty?

Teksty SEO pod wieloma względami przewyższają te bardziej standardowe i często spotykane, pisane bez konkretnego celu i przemyślenia. Przede wszystkim przekazują one wartościowe treści, na których czytelnicy rzeczywiście korzystają. Tworząc je zwracasz na to uwagę i piszesz tylko o tym, co może zaciekawić czy okazać się przydatne. Tego teksty budują Twoją renomę, a przede wszystkim zachęcają do dzielenia się nimi, chociażby w mediach społecznościowych. Drugim – i przez wielu uważanym za priorytetowy – aspektem jest pozytywny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Teksty zoptymalizowane pod SEO są lubiane przez wyszukiwarki. Generują przez to więcej ruchu i znacząco wpływają na rozpoznawalność Twojej marki w Internecie.

Jak pisać skuteczne teksty SEO?

Choć mogłoby się wydawać, że jest inaczej, proces tworzenia skutecznych tekstów SEO wymaga od Ciebie odpowiedniego podejścia, znajomości wielu zasad oraz umiejętności tworzenia treści tak zoptymalizowanych pod wyszukiwarki, jak i wartościowych dla użytkowników docelowych. To właśnie takie zadanie powinno Ci przyświecać w trakcie całego procesu. Aby osiągnąć w tym perfekcję, musisz tworzyć solidne treści, a przy okazji przemycać w nich słowa kluczowe, dzięki którym czytelnicy będą mogli do Ciebie trafić.

Zdefiniuj odbiorcę tekstu i pisz z myślą o nim

Podstawą w tworzeniu skutecznego tekstu SEO jest określenie, kto tak właściwie będzie go czytał i kogo ma on zainteresować. Dobry artykuł to taki, który pomaga lub dostarcza przydatnej (poszukiwanej) wiedzy. Taki też generuje wyświetlenia i skłania wyszukiwarkę do tego, by serwowała go jako odpowiedź na pewne pytania czy zagadnienia wpisywane w niej przez użytkownika docelowego. Twoim odbiorcą może być osoba zmagająca się z pewnym problemem, mogąca być zainteresowana konkretnymi usługami albo też chcąca poznać coś nowego, ale ściśle związanego z określonym tematem. Im precyzyjniej to określisz, tym bardziej trafny i skuteczny będzie Twój tekst.

Znajdź odpowiedni temat i przeanalizuj konkurencję

Aby stworzyć dobry tekst SEO, musisz wiedzieć, o czym tak właściwie będziesz chciał pisać. Pomyśl, jakich informacji mogliby poszukiwać Twoi odbiorcy i o czym wciąż w sieci jest za mało informacji. Najlepiej jakbyś był maksymalnie oryginalny, a zatem dotykał tematu, który jeszcze w Internecie nie był poruszany. Jako że jest to trudne, możesz spróbować poruszyć go w nieco inny sposób.

W tym wszystkim istotna jest analiza konkurencji. Nie pisz dokładnie tego samego, co ona. Staraj się zawrzeć informacje, które Twoi odbiorcy znajdą wyłącznie u Ciebie. Dobry tekst SEO to taki, który będzie przemyślany również pod tym względem.

Opracuj listę słów kluczowych

Mając już w głowie temat i zagadnienie, o którym chcesz pisać, powinieneś zastanowić się nad słowami kluczowymi. Te stanowią podstawę w dobrym i skutecznym SEO. Solidne słowa kluczowe to takie, których ludzie po prostu szukają i które wpisują w okienko wyszukiwania. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ich ilością. Warto wybrać ich kilka i zadbać, aby wszystkie pojawiły się wspólnie w jednym artykule. Muszą być z nim powiązane. Ich użycie musi zatem być uzasadnione. Zwróć przy tym uwagę, że popularniejsze frazy są też tymi trudniejszymi. Ciężko będzie uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce właśnie pod nimi. Słowa kluczowe mogą podsunąć Ci pomysły na kolejne tematy artykułów. Zwłaszcza jeśli skorzystasz z narzędzi pomagających w ich planowaniu. Te stanowią jedną z ważniejszych rzeczy jeżeli chodzi o pozycjonowanie.

Zadbaj o właściwy tytuł

Tytuł jest pierwszym, co zobaczy użytkownik – nie może więc zniechęcać, a wręcz przeciwnie. Musi zachęcać do kliknięcia, a jednocześnie przedstawiać to, na co będzie można liczyć w samym tekście. Dobrze byłoby, jakby w tytule znalazło się miejsce dla najważniejszej frazy kluczowej. Tytuł nie może jednak zdradzać zbyt wiele i powinien być tak opracowany, by użytkownik spodziewał się czegoś nowego i chciał wiedzieć, o co tak właściwie chodzi.

Postaraj się o techniczną i praktyczną poprawność oraz aktualność

Twój idealny tekst SEO musi być nie tylko przydatny, ale też zawierać w sobie sprawdzone i rzetelne informacje. Nie pisz więc o rzeczach, co do których nie ma pewności. Zadbaj też o to, żeby był on poprawnie sformatowany. Przygotuj nagłówki, opis dla wyszukiwarek. Koniecznie też podziel tekst na stosunkowo krótkie akapity i pogrub te zdania, które mogłyby się okazać najcenniejsze dla użytkownika docelowego. Przede wszystkim jednak kontroluj jego aktualność. Pewne informacje zmieniają się wraz z czasem. Posiadając dobrze wypozycjonowany tekst, lepiej będzie go zmienić, by był zgodny z aktualnym stanem rzeczy, niż tworzyć nowy, aktualniejszy. W ten sposób nie będziesz wprowadzał w błąd użytkowników (na łamach starszego tekstu) i tracił w oczach wyszukiwarki.

Pod względem technicznym zadbaj więc o:

  • odpowiednią hierarchię nagłówkówh1 dla tytułu, h2/h3/h4/h5 dla podtytułów,
  • stosowanie formatowania, a zatem pogrubień, podkreśleń – tam, gdzie jest to konieczne,
  • właściwe akapity – najlepiej krótkie i konkretne,
  • poprawność językową,
  • nasycenie słowami kluczowymi – z wyczuciem i bez przesady,
  • stosunkowo krótkie zdania, które czyta się lepiej niż te dłuższe.

Teksty SEO – podsumowanie

Teksty SEO stanowią dziś absolutną podstawę w walce o uwagę tak wyszukiwarek internetowych, jak i użytkowników coraz bardziej kładących nacisk na trafność i unikalność. Aby więc osiągnąć sukces w Internecie, musisz nie tylko je pisać, ale i wiedzieć, w jaki sposób zadbać o ich dalszą odpowiednią optymalizację. W tym wszystkim może Ci pomóc nasza agencja. Jako NextGen Group, zajmujemy się profesjonalną optymalizacją stron i tworzeniem treści skutecznych, wartościowych i mających wpływ na Twój wizerunek w Internecie (oraz to, czy jesteś w stanie wybić się z nim na tle konkurencji). Powierz nam opracowywanie contentu dla Ciebie (lub optymalizację tego już istniejącego), zyskując tym samym pewność, że wszystko będzie zgodne z najnowocześniejszymi standardami i gotowe na pozycjonowanie. Ty zaś będziesz mógł skupić się na tym, w czym jesteś najlepszy. Bez konieczności czasochłonnego podążania za najbardziej aktualnymi wytycznymi SEO.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Jak wykorzystać Guest Posting w pozycjonowaniu?
Jak wykorzystać Guest Posting w pozycjonowaniu?

Jak wykorzystać Guest Posting w pozycjonowaniu?

06.03.2024 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Guest posting to bardzo skuteczna metoda pozycjonowania, polegająca na publikowaniu wpisów gościnnych na innych stronach. W ten prosty sposób zwiększysz widoczność własnej witryny i poprawisz jej […]

Filtr SafeSearch – czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie?
Filtr SafeSearch – czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie?

Filtr SafeSearch – czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie?

07.02.2024 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Pozyskanie informacji stało się bardzo łatwe dzięki obszernym zasobom internetowym. Powszechny dostęp do internetu i przeróżnych treści ma zarówno zalety, jak i wady. Niektóre informacje nie […]

Fraza i jej znaczenie w pozycjonowaniu
Fraza i jej znaczenie w pozycjonowaniu

Fraza i jej znaczenie w pozycjonowaniu

17.01.2024 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Każdy, kto myśli o wysokiej pozycji w Google, czy innej wyszukiwarce musi nie tylko znać pojęcie fraza, ale również wiedzieć, jak wybrać odpowiednią frazę i jak […]

To top