Case study

Wielokrotnie powtarzamy naszym (zwłaszcza) nowym klientom, że Google Ads pozwala niemal w natychmiastowy sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy dosłownie kilka chwil, aby reklamy, nawet dopiero co utworzonej strony na świeżo zarejestrowanej domenie były widoczne wśród sponsorowanych wyników wyszukiwania Google. Co zrobić, by te reklamy przyniosły już w pierwszym kwartale średni ROAS na poziomie 2500%?

O kliencie

Jeden z  naszych klientów dla którego utworzyliśmy stronę internetową z funkcjonalnością pozwalającą na prowadzenie skupu elektroodpadów na terenie całej Polski, zdecydował się nam powierzyć działania związane z powiększeniem widoczności jego skupu w wynikach wyszukiwania Google, przy czym zależało mu na tym, aby działać długofalowo poprzez odpowiednie pozycjonowanie, równocześnie z możliwością pozyskania wartościowego ruchu na stronie zaraz po uruchomieniu skupu. W tym oczywiście miało przyjść z pomocą Google Ads. Współpraca została rozpoczęta we wrześniu 2022 roku.

Główne cele i założenia współpracy

Ponieważ skup był nowym tworem, został uruchomiony kilka dni przed startem pierwszej kampanii Google Ads, razem z Klientem założyliśmy na początek:

  • Miesięczny budżet na określonym poziomie, aby mieć możliwość szybkiej weryfikacji wyników dla określonych reklam i fraz
  • Zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google wśród fraz związanych z branżą
  • Zwiększenie świadomości istnienia nowej marki, zwłaszcza wśród osób interesujących się tematem recyklingu elektroniki
  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej skupu, zwłaszcza wśród osób zainteresowanych możliwością sprzedaży elektroodpadów przez sieć
  • Przełożenie zwiększonej widoczności na wartościowy ruch mający wygenerować konwersję
  • Optymalizację kampanii reklamowej i reklam w celu osiągania jak najlepszych wyników przy określonym budżecie

Efekty współpracy po pierwszym miesiącu

Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii skupiliśmy się na odpowiednim doborze kluczowych fraz i grupy docelowej, aby możliwie jak najlepiej wykorzystać budżet reklamowy od samego początku. W trakcie trwania kampanii systematycznie monitorowaliśmy i analizowaliśmy wyniki, wprowadzając natychmiast niezbędne zmiany. W inauguracyjnym miesiącu naszej współpracy w ramach kampanii Google Ads, osiągnęliśmy zwrot z inwestycji (ROAS) na poziomie imponujących 2839% i współczynniku konwersji przekraczającym 4.8%.

Wyniki kampanii w pierwszym miesiącu
Wyniki kampanii w pierwszym miesiącu

Efekty współpracy po drugim miesiącu

W drugim miesiącu trwania kampanii kontynuowaliśmy nasze starania w kierunku możliwie najlepszego dostosowania poszczególnych reklam. Rozwinięcie strategii i optymalizacja treści reklamowych przyniosły rewelacyjne rezultaty. Przy niezmienionym budżecie udało się znacząco zwiększyć ilość kliknięć, obniżając przy tym średni koszt kliknięcia do 0,53zł oraz zwiększając CTR do poziomu 17%. W tym miesiącu udało się osiągnąć ROAS na poziomie 3617%.

Wyniki kampanii w drugim miesiącu od jej startu
Wyniki kampanii w drugim miesiącu od jej startu

Uśredniając wyniki z dwóch miesięcy, udało się osiągnąć ROAS na poziomie 3274%, co dało skup na poziomie 59 tysięcy złotych, który został wygenerowany z budżetu w wysokości niespełna 2000zł!

Wyniki kampanii po 2 miesiącach jej działania
Wyniki kampanii po łącznie 2 miesiącach jej działania

Aktualne wyniki

Obecnie jesteśmy po trzech miesiącach prowadzenia kampanii. Klient, zadowolony z wyników zdecydował się w międzyczasie na zwiększenie budżetu, głównie po to by dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. W tym miesiącu udało się doprowadzić do 16,6 tysiąca wyświetleń reklamy (o 5,5 tyś. więcej niż w poprzednim miesiącu), oraz do 3 tysięcy kliknięć (o 1,1 tyś. więcej niż w poprzednim miesiącu), przy zachowaniu bardzo wysokiego zwrotu z inwestycji na poziomie 1810%.

Wyniki kampanii w trzecim miesiącu od jej startu
Wyniki kampanii w trzecim miesiącu od jej startu

Dzięki dalszej, dynamicznej optymalizacji strategii, udało się osiągnąć po 3 miesiącach średni ROAS na poziomie 2517%, dzięki czemu Klient, wydając 4000zł na reklamę w Google Ads, skupił w swoim skupie elektronikę za 94 tysiące złotych. Świetny wynik jak na kwartał po starcie strony!

Wyniki kampanii po 3 miesiącach jej działania
Wyniki kampanii po łącznie 3 miesiącach jej działania

Przełożenie skuteczności kampanii na biznes Klienta

Powyżej przedstawiliśmy dane na wykresach, dotyczące prowadzonej od trzech miesięcy kampanii Google Ads, która ma na celu przyciągnięcie do skupu online klientów, którzy chcą przez Internet sprzedać swoją zużytą elektronikę. Jak kampania przekłada się na wyniki strony Klienta? Zerknijmy jeszcze raz na zwrot z inwestycji. Osiągnięty ROAS na poziomie 2517% to nie tylko kwestia pokazania imponującej wartości procentowej, ale również korzyści dla biznesu Klienta. Tak wysoki ROAS oznacza, że każda złotówka przyniosła w firmie zamówienia na odbiór elektroodpadów za 25zł. Nasza skuteczna kampania Google Ads przekłada się zatem na realne i mierzalne korzyści biznesowe, umacniając pozycję klienta na rynku i otwierając drzwi do nowych możliwości rozwoju.

Podsumowanie

Powyższe case study pokazuje, jak w ciągu zaledwie kwartału, nowa strona internetowa może zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania Google i stać się rozpoznawalnym graczem w swojej branży. Te 3 miesiące potwierdzają, że dobrze dobrana strategia dla kampanii Google Ads, połączona z funkcjonalną stroną internetową i ciekawą ofertą, niemal natychmiast może pozwolić na osiąganie konwersji na zadowalającym poziomie.

Chcesz abyśmy poprowadzili skuteczną kampanię Google Ads dla Ciebie? Zapraszamy do współpracy!

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu
1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu

1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu

29.12.2023 9 min Case study

O kliencie Jeden z  naszych długotrwałych klientów, który współpracuje z nami od początku prowadzenia swojej działalności, zdecydował się na powierzenie nam kolejnej rzeczy do obsługi. Tym […]

To top