Case study

Jak powszechnie wiadomo, walka o uwagę użytkownika w wyszukiwarce jest bardzo zacięta – zwłaszcza, jeżeli mówimy o stronach, które oferują usługi sezonowe. Tradycyjne podejście zakłada, że takie strony powinny przyciągać uwagę jedynie w określonych porach roku. Ale co jeśli powiemy, że przy odpowiedniej strategii pozycjonowania, można nie tylko utrzymać zainteresowanie stroną przez cały rok, ale także generować ruch nawet w okresach pozasezonowych? Zobacz, w jaki sposób niemal 12-krotnie zwiększyliśmy ilość fraz na takiej stronie i jak sprawiliśmy, że strona poza sezonem przyciąga więcej klientów, niż w sezonie jeszcze kilka lat temu!

O kliencie

Nasz klient, to ośrodek wypoczynkowy położony na malowniczych Mazurach, którego celem jest zapewnienie przyjemnych noclegów w przytulnych domkach nad jeziorem. Skupiając się na sezonie w okresie od maja do września, ośrodek stara się tworzyć dla swoich gości komfortowe miejsce do relaksu i wypoczynku. Z Klientem współpracujemy od ponad 8 lat, gdzie zaczynaliśmy współpracę od utworzenia strony internetowej i opieki technicznej. W 2019 roku klient, po rozmowach z nami, zainteresował się tematem SEO i korzyściami, jakie płyną z pozycjonowania. Dzięki tym rozmowom, Klient zdał sobie sprawę, ze istnieje możliwość na zwiększenie ruchu na stronie, oraz potencjał do zainteresowania stroną jego ośrodka przez cały rok. W końcu rezerwacje na domki mogą spływać do niego w dowolnym terminie. Działania związane z pozycjonowaniem rozpoczęliśmy od 1 stycznia 2020 roku i aż po dziś dzień dbamy o widoczność ośrodka w Google.

Główne cele i założenia współpracy

Przed rozpoczęciem współpracy w zakresie pozycjonowania, założyliśmy wspólnie z klientem, że chcemy zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce w taki sposób, aby ruch na stronie był generowany przez cały rok. Efektem tego ruchu miała być zwiększona ilość rezerwacji na domki, składanych zwłaszcza w okresie pozasezonowym (np. po sezonie na kolejny rok). Dlatego założyliśmy następujące cele:

  • Rozbudowanie oferty, by przyciągała większe spektrum grup klientów o różnych potrzebach i preferencjach
  • Zwiększenie widoczności ośrodka w wyszukiwarce Google, zwłaszcza w zakresie osób szukających różnych form wypoczynku na Mazurach przez cały rok
  • Utworzenie i wdrożenie strategii linkbuildingowej
  • Stała optymalizacja treści dostępnych na stronie

Efekty współpracy po 12 miesiącach

Dzięki działaniom, jakie podjęliśmy w ciągu pierwszych 12 miesięcy, ośrodek osiągnął znaczący wzrost widoczności, co przełożyło się na wzrost ilości rezerwacji. Na stronę zaczęło już  wchodzić zauważalnie więcej osób w okresie pozasezonowym, ale jak i Klient, tak i my, byliśmy świadomi, że potrzeba jeszcze trochę czasu, aby ten ruch wzrósł do zadowalającego poziomu.

Nasze działania pozwoliły na zwiększenie fraz:

– w TOP1-3 z 24 do 50 (wzrost o 108%),
– w TOP4-10 z 30 do 122 (wzrost o 306%),
– w TOP11-20 z 115 do 235 (wzrost o 104%),
– ogółem z 960 do 1586 (wzrost o 65%).

Frazy w TOP 1-3, 2020-2021 rok
Frazy w TOP 1-3, 2020-2021 rok
Frazy w TOP 4-10, 2020-2021 rok
Frazy w TOP 4-10, 2020-2021 rok
Frazy w TOP 11-20, 2020-2021 rok
Frazy w TOP 11-20, 2020-2021 rok
Frazy w TOP 100, 2020-2021 rok
Frazy w TOP 100, 2020-2021 rok

Ruch przed sezonem i po sezonie znacząco wzrósł, by w szczycie sezonu (lipiec) szacowana wielkość ruchu z organicznych wyników wyszukiwania wzrosła z 3472 do 12569 (wzrost o 262%).

Estymowany ruch w lipcu, porównanie 2020-2021
Estymowany ruch w lipcu, porównanie 2020-2021

Efekty współpracy po 2 latach

Po dwóch latach intensywnej współpracy, osiągnęliśmy nie tylko wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, ale także znaczne korzyści dla samego ośrodka. Strategie, które wdrożyliśmy, stały się integralną częścią sukcesu pozycjonowanego ośrodka. Dzięki stałej optymalizacji treści oraz strategii linkbuildingowej, udało się nam utrzymać wysoki autorytet strony w oczach wyszukiwarek. To przełożyło się na trwałe umocnienie pozycji ośrodka. Dotychczasowa współpraca to nie tylko wzrost w wynikach SEO, ale także budowanie trwałych fundamentów pod długoterminowy sukces!

Udało się zwiększyć ilość fraz:

  • w TOP1-3 z 50 do 120 (wzrost o 140% rdr, o 400% od początku współpracy),
  • w TOP4-10 z 122 do 326 (wzrost o 167% rdr, o 986% od początku współpracy),
  • w TOP11-20 z 235 do 380 (wzrost o 62% rdr, o 230% od początku współpracy),
  • ogółem z 1586 do 2636 (wzrost o 66% rdr, o 175% od początku współpracy).
Frazy w TOP 1-3, 2020-2022 rok
Frazy w TOP 1-3, 2020-2022 rok
Frazy w TOP 4-10, 2020-2022 rok
Frazy w TOP 4-10, 2020-2022 rok
Frazy w TOP 11-20, 2020-2022 rok
Frazy w TOP 11-20, 2020-2022 rok
Frazy w TOP 100, 2020-2022 rok
Frazy w TOP 100, 2020-2022 rok

Śledzimy stabilny i zrównoważony wzrost ruchu. Nasza strategia pozycjonowania pozwoliła na zwiększenie poziomu zainteresowania stroną przez cały rok. Rezultat? Wyraźny wzrost konwersji, co przełożyło się na realne zyski dla ośrodka. Mniejszy ruch na stronie w szczycie sezony spowodowany był zmniejszoną ilością inny działań marketingowych, ponieważ ośrodek już przed sezonem miał pełne obłożenie!

Estyma ruchu w lipcu, porównanie 2020-2022
Estyma ruchu w lipcu, porównanie 2020-2022

Efekty współpracy po 3 latach

Po trzech latach owocnej współpracy, osiągnęliśmy znaczący etap w rozwoju ośrodka w zakresie jego widoczności w Sieci. Nasza długoterminowa strategia koncentrowała się na trwałym sukcesie, a osiągnięte wyniki potwierdzają skuteczność przyjętych rozwiązań. Skutecznie udało się nam wzmocnić wizerunek marki ośrodka. Stałe działania w zakresie marketingu treści i linkbuildingu przyczyniły się do zbudowania pozytywnego obrazu, co jest kluczowe w branży turystycznej.

Uzyski we frazach to odpowiednio:

Udało się zwiększyć ilość fraz:

  • w TOP1-3 z 120 do 134 (wzrost o 12% rdr, o 458% od początku współpracy),
  • w TOP4-10 z 326 do 354 (wzrost o 9% rdr, o 1080% od początku współpracy),
  • w TOP11-20 z 380 do 488 (wzrost o 28% rdr, o 324% od początku współpracy),
  • ogółem z 2636 do 3101 (wzrost o 18% rdr, o 223% od początku współpracy).
Frazy w TOP 1-3, 2020-2023 rok
Frazy w TOP 1-3, 2020-2023 rok
Frazy w TOP 4-10, 2020-2023 rok
Frazy w TOP 4-10, 2020-2023 rok
Frazy w TOP 11-20, 2020-2023 rok
Frazy w TOP 11-20, 2020-2023 rok
Frazy w TOP 100, 2020-2023 rok
Frazy w TOP 100, 2020-2023 rok

Działania SEO nie tylko zwiększyły widoczność w okresie największego zainteresowania, ale także sprawiły, że strona cieszy się stale rosnącą popularnością poza szczytem sezonu. Nasze starania w obszarze SEO i marketingu online doskonale przekładały się na rzeczywiste rezultaty. W sezonie turystycznym osiągnęliśmy największą w historii ośrodka ilość użytkowników na stronie. To nie tylko sukces wirtualny, ale również realny wzrost zainteresowania ośrodkiem i wzrosty zysków. Osiągnięcie rekordowej frekwencji w sezonie potwierdza, że ścieżka, którą obraliśmy, jest niezwykle skuteczna i przyczynia się do sukcesu ośrodka nie tylko w sieci, ale i w rzeczywistości.

Estyma ruchu w sierpniu, porównanie 2020-2023
Estyma ruchu w sierpniu, porównanie 2020-2023

Aktualne wyniki

Po czterech latach owocnej współpracy, możemy z dumą przekazać, że zdaniem Klienta osiągnęliśmy nie tylko wyznaczone cele, ale także przekroczyliśmy jego oczekiwania. Najnowsze osiągnięcia to rekordowa odwiedzalność strony. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy rekordową liczbę odwiedzin strony, co jest wyjątkowe, biorąc pod uwagę specyfikę oferty sezonowej ośrodka. Skuteczna strategia SEO i marketingu treści przyciągnęły uwagę różnorodnych grup docelowych, co było jednym z naszych głównych celów.

Co najważniejsze – na ten moment, po ponad 4 latach współpracy, udało się dla strony uzyskać łącznie 3394 frazy (wzrost o 254%), z czego aż 1611 jest w TOP 20 (wzrost o 630%), a 648 w TOP 10, czyli na pierwszej stronie Google (wzrost o 1184%).

Ilość fraz w TOP20 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu 18.01.2024 - po ponad 4 latach współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu 18.01.2024 – po ponad 4 latach współpracy
Ilość fraz w TOP100 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP100 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP100 w dniu 18.01.2024 - po ponad 4 latach współpracy
Ilość fraz w TOP100 w dniu 18.01.2024 – po ponad 4 latach współpracy

Szczególnie godne uwagi jest to, że obecne wyniki odwiedzalności poza sezonem są lepsze niż te osiągane w sezonie kilka lat temu. To efekt zrównoważonego rozwoju strony i skutecznych działań marketingowych.

Wykres estymowanego ruchu organicznego przed i po rozpoczęciu działań pozycjonowania
Wykres estymowanego ruchu organicznego przed i po rozpoczęciu działań pozycjonowania

Przełożenie pozycjonowania na biznes Klienta

Zaangażowanie w skuteczną strategię SEO przyniosło realne korzyści biznesowe dla ośrodka. Szczególnie w kontekście zwiększonej ilości rezerwacji. Wzrost liczby fraz przyczynił się do znaczącego wzrostu widoczności ośrodka wśród potencjalnych klientów. To z kolei przełożyło się na zwiększoną liczbę rezerwacji, co jest najbardziej mierzalnym wskaźnikiem sukcesu w branży turystycznej. Obecnie, Klient zbiera rezerwacje przez cały rok, a ośrodek, jeszcze przed sezonem potrafi już mieć pełne obłożenie. W sezonie nie ma już nawet mowy o wynajęciu domku, ponieważ rezerwacje są zaplanowane na kilka miesięcy do przodu. Zwiększona ilość rezerwacji są równoznaczna ze wzrostem zadowolenia klientów. Pozytywne doświadczenia przekładają się na pozytywne recenzje, co dodatkowo wzmocniło reputację ośrodka i co przyciąga kolejnych klientów. Z kolei wdrożenie strategii linkbuildingowej przyniosło korzyści w postaci solidnych relacji z partnerami branżowymi, co dodatkowo wspiera promocję ośrodka. To ważne ogniwo skutecznego marketingu online, przekładające się na większe zaufanie klientów i ich decyzje rezerwacyjne.

Podsumowanie

W ciągu czterech lat owocnej współpracy, inwestycja w pozycjonowanie okazała się kluczowym czynnikiem przekształcającym ośrodek naszego Klienta w lidera branży. Zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, rozbudowa oferty i stała optymalizacja treści, przekładają się bezpośrednio na zwiększoną ilość rezerwacji i wzrost prestiżu ośrodka. Stworzone fundamenty w postaci silnej pozycji w wynikach wyszukiwania pozostają skuteczne przez długi okres, co przekłada się na stabilny rozwój biznesu. Dzięki strategii SEO, ośrodek dostosowuje ofertę do różnorodnych potrzeb klientów, co sprawia, że jest bardziej elastyczny w dynamicznie zmieniającym się rynku. Jak widać, inwestowanie w SEO to nie tylko dostosowanie się do współczesnych trendów marketingowych, lecz klucz do osiągnięcia trwałego sukcesu w biznesie.

Chcesz aby Twój biznes też zyskał taką widoczność w Google? Zapraszamy do współpracy!

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Jak w 3 miesiące osiągnęliśmy średni ROAS 2517% w kampanii Google Ads?
Jak w 3 miesiące osiągnęliśmy średni ROAS 2517% w kampanii Google Ads?

Jak w 3 miesiące osiągnęliśmy średni ROAS 2517% w kampanii Google Ads?

02.01.2024 5 min Case study

Wielokrotnie powtarzamy naszym (zwłaszcza) nowym klientom, że Google Ads pozwala niemal w natychmiastowy sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy dosłownie kilka chwil, aby reklamy, nawet dopiero […]

1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu
1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu

1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu

29.12.2023 9 min Case study

O kliencie Jeden z  naszych długotrwałych klientów, który współpracuje z nami od początku prowadzenia swojej działalności, zdecydował się na powierzenie nam kolejnej rzeczy do obsługi. Tym […]

To top