Remarketing

Każdy użytkownik, który odwiedza Twoją stronę lub sklep internetowy, robi to w jakimś celu. Najczęściej chodzi tutaj o poszukiwanie konkretnych informacji, produktów lub usług. Nie zawsze jednak taka wizyta kończy się konwersją, a zatem zakupem produktu, skorzystaniem z usługi czy też dowolnym innym działaniem (na przykład skorzystaniem z formularza kontaktowego). To jednak wcale nie znaczy, że klient, który zrezygnował z podjęcia się działań jest klientem straconym. Wciąż możesz zabiegać o jego uwagę. Poznaj remarketing, który otwiera Ci do tego furtkę. Czym jednak jest i co musisz o nim wiedzieć? Czytaj dalej, a wszystko Ci powiemy.

Czym jest remarketing?

Mianem marketingu określa się szereg działań związanych z kierowaniem reklam (tekstowych i graficznych) do osób, które już kiedyś odwiedzili Twoją stronę internetową lub sklep. Wśród nich znajduje się zbieranie i wykorzystanie informacji o użytkowniku celem personalizacji reklam. Informacje te zbierane są tak podczas pobytu na Twojej stronie, jak i w czasie jego przeglądania innych witryn w Internecie. Następnie wykorzystuje się je do tworzenia reklam skłaniających do ponownego odwiedzenia Twojej witryny.

Rodzaje remarketingu

Na najbardziej podstawowe rodzaje remarketingu składa się remarketing standardowy oraz dynamiczny. Ten pierwszy przybiera formę tekstową lub graficzną i po prostu wyświetla reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę lub sklep. Są oni przekierowani na stronę główną Twojej witryny. Remarketing dynamiczny serwuje z kolei reklamy spersonalizowane i tyczące się konkretnego produktu. Przez to jest stosowany niemal wyłącznie przez sklepy internetowe.

Wśród kampanii remarketingu wyróżnia się również remarketing w wyszukiwarce (stawiający na reklamy w sieci wyszukiwania), remarketing wideo (skupiający się przede wszystkim na YouTube), remarketing adresowany (kierowany do użytkowników, którzy zdążyli podzielić się z Tobą swoimi danymi) oraz remarketing w aplikacjach mobilnych.

Korzyści płynące z postawienia na remarketing

Remarketing nie bez powodu jest dziś czymś, po co sięgają marketingowcy na porządku dziennym. Cechuje się przede wszystkim wysoką skutecznością, która wynika ze spełniania potrzeb odbiorcy docelowego. Płynące z niego korzyści to między innymi:

  • optymalizacja budżetu reklamowego – reklamy są kierowane wyłącznie do osób, które rzeczywiście są zainteresowane Twoimi produtakmi lub usługami (odwiedzały Cię już wcześniej),
  • zwiększenie konwersji – dzięki personalizacji, remarketing zwiększa prawdopodobieństwo przekształcenia odwiedzającego w Twojego klienta,
  • szeroki zasięg – dobrze zaprojektowane kampanie remarketingowe wyświetlają się wszędzie tam, gdzie jest Internauta. Chodzi o wyszukiwarkę, YouTube, a nawet w oknie poczty e-mail czy na blogach i stronach internetowych.

Narzędzia do remarketingu

Na rynku działają dziś dwa podstawowe narzędzia w doskonały sposób wykorzystujące potęgę remarketingu. Oba cechują się dużą skutecznością i oba posiadają olbrzymi zasięg, z którego chciałbyś skorzystać. Nie warto decydować się tylko na jedno z nich. Wykorzystanie obu jednocześnie wiąże się bowiem z maksymalizacją potencjału remarketingowego.

Remarketing w Google Ads

Google Ads to obecnie najpotężniejsze narzędzie do prowadzenia kampanii remarketingowych. Zbiera mnóstwo informacji na temat użytkowników, w tym między innymi ich płeć, lokalizację, zainteresowania czy też historię przeglądania. Sam możesz w nim tworzyć swoje listy remarketingowe, uzupełniając je między innymi na bazie:

  • osób, które odwiedziły Twoją stronę,
  • osób, które wyświetliły konkretną podstronę,
  • odwiedzających, którzy kupili produkt,
  • osób, które dodali produkt do koszyka, jednak nie sfinalizowały zakupu.

Listy mogą powstawać w oparciu o wielu innych parametrów. Z uwagi na fenomenalny zasięg Google, osoby wpisujące się w Twój target mogą widzieć Twoje reklamy niemal wszędzie tam, gdzie w przyszłości zajrzą. Można więc powiedzieć, że te będą za nimi podążać. To Ty decydujesz, jaką formę przybierze reklama. Stworzenie listy odbiorców to zaledwie pierwszy krok – później musisz skonfigurować samą reklamę, stawki, czas trwania kampanii, jej cel oraz wiele więcej. Remarketing w Google Ads to również sporo testów i sprawdzania, co najlepiej działa w odniesieniu do konkretnej listy odbiorców.

Remarketing w Meta Ads

Meta Ads to z kolei rozwiązanie pochodzące od firmy Meta, właściciela Facebooka. Jako taka skupia się właśnie na tej platformie społecznościowej, ale i na powiązanym Instagramie oraz Threads. To właśnie tam trafiają reklamy bazujące na remarketingu. Podstawą działania systemu jest zainstalowanie na stronie tak zwanego Pixela – kodu, który śledzi użytkownika odwiedzającego Twoją stronę, na tej podstawie zbierając informacje na jego temat. Sam decydujesz, jakiego rodzaju będą to informacje. Może to być dodanie produktu do koszyka, dokonanie zakupu, przesłanie danych kontaktowych. Nad informacjami pokroju płci czy zainteresowań czuwa sama Meta.

Kampania remarketingowa w ramach Meta Ads bazuje na liście klientów oraz na tak zwanym systemie licytacji. To na ich podstawie ustalany jest budżet. Jako reklamodawca, rywalizujesz z innymi o dotarcie do odbiorców. Im reklama będzie bardziej dostosowana do targetu, tym większe jest prawdopodobieństwo wygranej (wpływ na to ma również konkurencja, lokalizacja, cel i inne). Budżet w przypadku Meta Ads powinien być dość elastyczny. Warto też zwrócić uwagę na szerokie możliwości konfiguracyjne proponowane przez narzędzie. Ich odpowiednie ustawienie jest tak istotne, jak zaprojektowanie skutecznej i wpadającej w oko reklamy.

Podsumowanie

Targetowanie reklamy Twojej strony lub sklepu internetowego do osób, które już miały okazję je odwiedzić znacząco podnosi szansę na konwersje, a przez to i należy do najskuteczniejszych metod marketingu internetowego. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać i jak wykorzystać remarketing do maksimum, skorzystaj z naszej pomocy. Jako NextGen Group jesteśmy prawdziwymi specjalistami od remarketingu, ale i bardziej klasycznego marketingu internetowego. Powierzając nam swoją stronę lub sklep masz pewność, że Twój budżet zostanie wykorzystany do maksimum i przyniesie Ci tak wiele konwersji, jak to tylko możliwe. Bez przepalania go na nic nieznaczące wyświetlenia i kliknięcia. Skontaktuj się z nami i pozwól nam zadbać o Twój sukces w Internecie.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Wskaźnik CTR w Google Ads – o czym nam mówi?
Wskaźnik CTR w Google Ads – o czym nam mówi?

Wskaźnik CTR w Google Ads – o czym nam mówi?

28.02.2024 5 min Marketing online

Wskaźnik CTR (click-through rate) to bardzo wiarygodna miara skuteczności reklam w Google Ads, dlatego jest jednym z najważniejszych wskaźników analizowanych przez specjalistów od marketingu. CTR pokazuje, […]

Czym jest viral? Viral marketing w praktyce
Czym jest viral? Viral marketing w praktyce

Czym jest viral? Viral marketing w praktyce

31.01.2024 5 min Marketing online

Viral to marketing wirusowy, którego celem jest wsparcie działań promocyjnych każdej firmy. Tego typu działania wykorzystują różne działania, w tym m.in. kanały na social mediach. Viral […]

Infografika – co to takiego? Co zawiera?
Infografika – co to takiego? Co zawiera?

Infografika – co to takiego? Co zawiera?

27.12.2023 5 min Marketing online

Stosunkowo często możemy zaobserwować, że przekazywanie wiadomości odbywa się za pomocą infografiki. Informacja graficzna ułatwia zrozumienie i pozwala na uporządkowanie zebranych wiadomości przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości. Oczywiście […]

To top