Google Moja Firma. Telefon z ikoną mapy.

Wizytówka Google Moja Firma to usługa dedykowana zarówna małym, jak i dużym firmom, które świadczą swoje usługi lokalnie. Zapewnia użytkownikom łatwy i szybki dostęp do najważniejszych informacji o firmie (wraz z załączoną lokalizacją na mapie Google). Pozwala na prezentację prowadzonej działalności i wyświetlenie jej w organicznych wyszukiwaniach. Użytkownicy Google poszukując lokalnych firm mogą bez trudu sprawdzić takie dane jak: adres siedziby firmy, geograficzny zasięg działalności, telefon kontaktowy, mail, godziny otwarcia, rodzaj usług, mają  także możliwość zapoznania się z opiniami klientów. Wizytówka zapewnia dużą interakcję pomiędzy klientem a firmą. Stanowi świetny sposób na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania  oraz doskonałą okazją do bezpłatnego dotarcia do potencjalnych klientów. W artykule poniżej przedstawimy w przejrzysty sposób jak krok po kroku stworzyć wizytówkę firmy w Google Moja Firma. 

Założenie konta Google i rejestracja wizytówki Google Moja Firma

W pierwszym kroku należy otworzyć w wyszukiwarce stronę do obsługi narzędzia i zalogować się do swojego konta Google lub utworzyć je korzystając np. ze strony: https://myaccount.google.com/.  Posiadanie adresu mailowego w domenie Google nie jest wymagane. Już na tym etapie warto przemyśleć kilka kwestii takich jak: wybór nazwy konta adekwatnej do działalności oraz instalację modułów Google Analytics i Google Search Console. Następnie należy stworzyć wizytówkę Google Moja Firma. Po kliknięciu „zacznij teraz” na stronie https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ zostaniemy przeniesieni na stronę z mapą i poniższym formularzem do wypełnienia. Wtedy rozpoczynamy uzupełnianie danych o firmie.

  • Nazwa firmy – podajemy pełną, rzeczywistą nazwę firmy, wzbogaconą o jedną ogólną frazę, która przedstawia np. zakres świadczonych usług. 
  • Adres firmy –należy zwrócić uwagę, aby wszystkie dane wpisać prawidłowo. Jeśli firma nie prowadzi sprzedaży lub nie świadczy usług bezpośrednio w siedzibie, ale dostarcza produkty do klienta albo wykonuje u niego zlecenia należy zaznaczyć to w odpowiednich miejscach oraz wskazać geograficzny zasięg działalności. Można zaznaczyć dzielnicę, obszar administracyjny, dystans mierzony w kilometrach. Jeśli klienci nie mają wstępu do siedziby, możemy ukryć jej adres.
  • Numer telefonu- należy podać numer telefonu, pod którym zwyczajowo prowadzi się obsługę klientów.
  • Kategoria – w tym punkcie dobrze skorzystać z tego, co proponuje Google, czyli wybieramy główną kategorię z listy, a kategorie poboczne możemy dodać w dalszych etapach. 
  • Witryna – wpisujemy adres strony internetowej firmy. 
  • Adres do weryfikacji – w przypadku wybrania w drugim punkcie, że nie chcemy wyświetlać lokalizacji firmy w mapach, jesteśmy zobowiązani do wpisania adresu, na który Google wyśle kod weryfikacyjny.

Weryfikacja danych

Po uzupełnieniu wszystkich danych oraz ustaleniu dokładnej lokalizacji, możemy przystąpić do uwierzytelnienia konta Google. Dostępne są 3 sposoby weryfikacji wizytówki: poprzez wiadomość SMS, połączenie telefoniczne oraz listownie. W przypadku nowo założonej wizytówki pozostaje  jednak tylko ostatnia opcja. Zazwyczaj czas oczekiwania na list z kodem weryfikacyjnym to trzy tygodnie. Należy pamiętać, że przysłany PIN weryfikacyjny jest ważny tylko przez 30 dni. 

Finalny efekt

Po wpisaniu kodu weryfikacyjnego firma powinna pojawić się na mapie w ciągu 24h. Ujrzymy wtedy kokpit, który umożliwi nam zarządzanie wizytówką. Za jego pośrednictwem można rozszerzyć podstawowe informacje o firmie, zobaczyć statystyki wyświetleń, sprawdzić otrzymane opinie, dodawać wpisy, zdjęcia lub filmy.

Zakładka „Wpisy”

Z pomocą tej funkcji możemy zaktualizować  dane o swojej firmie, czyli dodać informacje o ofercie, promocjach, nowościach czy  lub ważnych wydarzeniach związanych z działalnością. Po dokonaniu aktualizacji  wpis pojawi się na karcie “Informacje” lub “Przegląd” w profilu firmy oraz w mapach Google. Zostanie on zarchiwizowany po siedmiu dniach publikacji lub od daty wygaśnięcia danego wydarzenia czy oferty. 

Zakładka „Informacje”

W każdej chwili można zaktualizować  lub uzupełnić podstawowe dane teleadresowe, dodać opis firmy, wideo, zdjęcia w wariantach logo, okładka, wnętrze, z zewnątrz, zespół. Przed dodaniem tych elementów musimy pamiętać o wytycznych dotyczących formatu, rozdzielczości i rozmiaru zdjęć: 

  • Format – JPG, PNG,
  • Rozmiar – od 10 KB do 5 MB,
  • Zalecana rozdzielczość – 720×720 px,
  • Minimalna rozdzielczość – 250×250 px.

W przypadku filmów wymagania są następujące:

  • Prezentacja – maksymalnie 30 sekundowa,
  • Rozmiar – max 100MB,
  • Rozdzielczość – min. 720p lub wyższa.

 Jeśli adres firmy ulegnie zmianie, będziemy zobligowani do ponownej  weryfikacji wizytówki za pomocą kartki pocztowej z kodem PIN.

Zakładka „Statystyki”

Dział statystyk prezentuje szczegółowe dane dotyczących fraz, na które wyświetliła się wizytówka, pokazuje liczbę osób, którym się ona ukazała (z rozbiciem na urządzenia stacjonarne i mobilne),  trendy wyszukiwania,  ilość wykonanych połączeń telefonicznych i zapytań o trasę dojazdu, średnią ocen klientów. Dostępna jest także opcja porównania liczby wyświetleń zdjęć wizytówki do średniej z danej kategorii. Prezentowane statystyki obejmują okres ostatniego kwartału, miesiąca albo tygodnia.

Zakładka „Opinie”

Oprócz podziękowań za pozytywne opinie, które pomagają budować dobre relacje z klientami, o profesjonalizmie i rzetelności świadczą także nasze odpowiedzi na negatywne komentarze. Przede wszystkim powinniśmy skupić się na rzeczowej i kulturalnej dyskusji.

Zakładka „Czat”

Dzięki wizytówce Google Moja Firma klienci mają możliwość zadawania nam pytań nawet bez wchodzenia na stronę internetową. Żeby udostępniać taką opcję, musimy jednak pobrać aplikację Google Moja Firma z Google Play lub App Store. Jeżeli to zrobimy, w naszej wizytówce pojawi się możliwość włączenia wiadomości.

Zakładka „Użytkownicy”

W tej zakładce mamy możliwość sprawdzenia, kto posiada dostęp do wizytówki, a także jakie ma uprawnienia. Możemy także dodawać nowych użytkowników. 

Podsumowanie

Google Moja Firma umożliwia w ławy i szybki sposób znalezienie firmy, ułatwia nawiązanie z nią kontaktu. To nie tylko wizytówka, lecz także dodatkowe funkcjonalne narzędzie pozwalające na skuteczną promocję firmy w sieci. To doskonały sposób, aby biznes się wyróżnił i zyskał nowych klientów.  Dlatego warto ją założyć i regularnie odświeżać oraz dbać o to, by zawarte w niej informacje były zawsze atrakcyjne i przede wszystkim aktualne.  

Klucz do sukcesu wizytówki Google Moja Firma

Jeżeli założenie, skonfigurowanie i regularne aktualizowanie wizytówki sprawia Ci problem, idealnym rozwiązaniem będzie powierzenie jej stworzenia specjalistom. Zapraszamy do zapoznania się z atrakcyjną ofertą naszej agencji. Mamy ogromne doświadczenie w tworzeniu nowych i poprawieniu widoczności w wynikach wyszukiwania istniejących już wizytówek. Skontaktuj się z naszym zespołem, a my zaproponujemy kompleksową usługę, zajmiemy się stworzeniem profesjonalnej wizytówki Google oraz dopasowaniem jej do strategii Twojego biznesu.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Wyszukiwarki internetowe – Ranking najpopularniejszych wyszukiwarek po 2020 roku
Wyszukiwarki internetowe – Ranking najpopularniejszych wyszukiwarek po 2020 roku

Wyszukiwarki internetowe – Ranking najpopularniejszych wyszukiwarek po 2020 roku

07.04.2021 5 min Marketing online

W celu znalezienia informacji w Internecie najczęściej korzystamy z wyszukiwarki. Wyszukiwarki internetowe to podstawowe narzędzie do przeszukiwania zasobów internetowych w przystępny sposób. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę […]

Facebook Business Manager – jak założyć konto?
Facebook Business Manager – jak założyć konto?

Facebook Business Manager – jak założyć konto?

24.03.2021 5 min Marketing online

W mediach społecznościowych drzemie ogromny potencjał, który warto wykorzystać. Firma wiedząca, jak to zrobić, może liczyć na odnotowanie licznych korzyści. Na szczególną uwagę zasługuje Facebook, który […]

To top