Case study, wzrost o 3900%

Zarządzanie widocznością w wyszukiwarkach internetowych jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa, a w szczególności dla firm działających w tak dynamicznie zmieniającej się branży, jak rynek walutowy. Nasz Klient specjalizujący się w oferowaniu usług związanych z handlem walutami i surowcami, stanął przed wyzwaniem zwiększenia swojej widoczności w sieci, aby przyciągnąć nowych klientów. Dzięki skutecznej strategii SEO, udało się nie tylko osiągnąć te cele, ale nawet przekroczyć oczekiwania.

O Kliencie

Nasz Klient jest renomowaną platformą oferująca szeroki zakres usług związanych z rynkiem walutowym, w tym analizy rynkowe, narzędzia do handlu online oraz edukacyjne materiały dla traderów. Dzięki swojej innowacyjności i skupieniu na klientach, firma zyskała miano jednego z liderów rynku. Nasz Klient z sukcesem łączy zaawansowane technologie z wiedzą ekspercką, oferując swoim użytkownikom narzędzia niezbędne do skutecznego inwestowania.

Główne cele i założenia współpracy

Klient przyszedł do nas zaraz po utworzeniu nowej wersji strony. Nastąpiła zmiana silnika strony (CMS), oraz jej layoutu. Zaniepokoiły go bardzo duże spadki pozycji, co (jak zweryfikowaliśmy) było podyktowane nieprawidłową optymalizacją strony, usunięciem wielu treści, oraz brakiem odpowiednich przekierowań. Mając na uwadze tą weryfikację, ustanowiliśmy odpowiednie cele współpracy. Głównym celem stało się naprawienie obecnego stanu rzeczy, jaki zastał Klienta po zmianie strony i zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce internetowej, co miało bezpośrednio przekładać się na wzrost liczby nowych klientów oraz utrzymanie wysokiej pozycji rynkowej.

Kluczowe cele obejmowały:

  • Naprawa strony w zakresie jej odpowiedniej optymalizacji pod SEO
  • Rozszerzenie oferty słów kluczowych związanych z rynkiem Forex i inwestowaniem w surowce, aby przyciągnąć szerszą grupę inwestorów.
  • Zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google, zwłaszcza dla fraz związanych z handlem walutami i surowcami.
  • Rozbudowa treści na stronie, aby odpowiadała na konkretne zapytania i potrzeby użytkowników zainteresowanych rynkiem Forex.
  • Implementacja skutecznej strategii linkbuildingu.
  • Ciągła optymalizacja treści na stronie, by maksymalizować jej atrakcyjność i użyteczność dla użytkowników.

Efekty współpracy po 12 miesiącach

Współpracę rozpoczęliśmy 1 maja 2022 roku. Dzięki działaniom, jakie podjęliśmy w ciągu pierwszych 12 miesięcy, zahamowaliśmy spadki w ilości słów kluczowych na jakie strona była widoczna w Google, oraz szybko poprawiliśmy widoczność strony niemal do poziomu jej poprzedniej wersji. Szybko zoptymalizowana strona, szereg nowych, zwłaszcza edukacyjnych treści, oraz odpowiednie przekierowania zdały rezultat.

Nasze działania pozwoliły na zwiększenie fraz:

  • w TOP1-3 z 35 do 85 (wzrost o 142%),
  • w TOP4-10 z 231 do 299 (wzrost o 29%),
  • w TOP11-20 z 328 do 279 (spadek o 15%),
  • ogółem z 2166 do 3353 (wzrost o 55%).
Frazy w TOP 1-3, 2022-2023 rok
Frazy w TOP 1-3, 2022-2023 rok
Frazy w TOP 4-10, 2022-2023 rok
Frazy w TOP 4-10, 2022-2023 rok
Frazy w TOP 11-20, 2022-2023 rok
Frazy w TOP 11-20, 2022-2023 rok
Frazy w TOP 100, 2022-2023 rok
Frazy w TOP 100, 2022-2023 rok

Szacowana wielkość ruchu z organicznych wyników wyszukiwania wzrosła z 5178 w momencie rozpoczęcia współpracy, do 13289 (wzrost o 156%).

Estymowany ruch w maju, porównanie 2022-2023
Estymowany ruch w maju, porównanie 2022-2023

Efekty współpracy po 2 latach

Po niespełna dwóch latach współpracy, osiągnęliśmy nie tylko wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, ale także znaczne grono nowych, stałych użytkowników strony. Strategie, które wdrożyliśmy, stały się integralną częścią sukcesu pozycjonowanej strony. Dzięki stałej optymalizacji i ogromnej ilości nowej edukacyjnej treści, spójnej strategii linkbuildingowej, oraz wzorowo przeprowadzonej optymalizacji serwisu, udało się nam znacząco zwiększyć zainteresowanie usługami oferowanymi przez naszego Klienta.

Udało się zwiększyć ilość fraz (porównanie dla dat: 1 maj 2022, 1 maj 2023 i 5 marca 2024, ponieważ na moment pisania tego case study nie minęły jeszcze 2 pełne lata):

  • w TOP1-3 z 35 do 243 (wzrost o 185% rdr, i o 594% od początku współpracy),
  • w TOP4-10 z 231 do 782 (wzrost o 161% rdr, i o 239% od początku współpracy),
  • w TOP11-20 z 328 do 2126 (wzrost o 662% rdr, i o 548% od początku współpracy),
  • ogółem z 2166 do 7883 (wzrost o 135% rdr, i o 261% od początku współpracy).
Frazy w TOP 1-3, 2022-2024 rok
Frazy w TOP 1-3, 2022-2024 rok
Frazy w TOP 4-10, 2022-2024 rok
Frazy w TOP 4-10, 2022-2024 rok
Frazy w TOP 11-20, 2022-2024 rok
Frazy w TOP 11-20, 2022-2024 rok
Frazy w TOP 100, 2022-2024 rok
Frazy w TOP 100, 2022-2024 rok

Nasza dalej realizowana strategia pozycjonowania pozwoliła na jeszcze większe zwiększenie poziomu zainteresowania ofertą Klienta. W rezultacie, porównując estymę ruchu z maja 2022 (początek współpracy), która wynosiła 5178, z bieżącymi wynikami z marca (207 214), można zauważyć ogromny wzrost na poziomie 3900%.

Estyma ruchu w marcu, porównanie 2022-2024
Estyma ruchu w marcu, porównanie 2022-2024

Aktualne wyniki

Po niespełna dwóch latach współpracy, zdaniem Klienta – przekroczyliśmy jego oczekiwania. Niespodziewanie dla niego osiągnęliśmy wyniki, które nie sądził że są do osiągnięcia w tak krótkim czasie. Co najważniejsze – na ten moment, udało się dla strony uzyskać łącznie 8008 fraz (wzrost o 269%), z czego aż 3277 jest w TOP 20 (wzrost o 451%), a 1049 w TOP 10, czyli na pierwszej stronie Google (wzrost o 294%).

Ilość fraz w TOP20 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu 26.02.2024 - po ponad 1.5 roku współpracy
Ilość fraz w TOP20 w dniu 26.02.2024 – po ponad 1.5 roku współpracy
Ilość fraz w TOP100 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP100 w dniu rozpoczęcia współpracy
Ilość fraz w TOP100 w dniu 26.02.2024 - po ponad 1.5 roku współpracy
Ilość fraz w TOP100 w dniu 26.02.2024 – po ponad 1.5 roku współpracy

Zaobserwowaliśmy również znaczącą zmianę w ilości odwiedzin strony od momentu rozpoczęcia współpracy. Czerwona linia na wykresie, oznaczająca początek naszych działań, jest punktem zwrotnym, od którego ruch organiczny zaczął wykazywać wyraźny trend wzrostowy. Od maja 2021 roku, kiedy to rozpoczęliśmy nasze działania, do marca 2024 roku, estyma ruchu organicznego na stronie wzrosła z poziomu około 5 tysięcy miesięcznie do imponujących 220 tysięcy! Ten niemal 40-krotny wzrost świadczy o skuteczności działania zastosowanych przez nas strategii SEO, które nie tylko zwiększyły widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ale również przyciągnęły znacznie większą liczbę zainteresowanych użytkowników. Wzrost ten jest szczególnie imponujący, biorąc pod uwagę konkurencyjność branży i ciągłe zmiany w algorytmach wyszukiwarek.

Wykres estymowanego ruchu organicznego przed i po rozpoczęciu działań pozycjonowania
Wykres estymowanego ruchu organicznego przed i po rozpoczęciu działań pozycjonowania

Przełożenie pozycjonowania na biznes Klienta

Inwestycja w SEO okazała się kluczowym czynnikiem sukcesu, umożliwiając firmie nie tylko zwiększenie widoczności w Internecie, ale także zdobycie nowych klientów i utrzymanie wysokiej pozycji na rynku. Pozycjonowanie przyczyniło się do zwiększenia ruchu na stronie przez cały rok, niezależnie od zmienności na rynku walutowym, co jest dowodem na to, że dobrze zaplanowane działania SEO mogą przynieść trwałe i mierzalne korzyści biznesowe.

Podsumowanie

Nasz Klient, wykorzystując zaawansowaną strategię SEO, zrewolucjonizował sposób, w jaki przyciąga i angażuje klientów w branży walutowej. W ciągu niespełna 2 lat współpracy, zintensyfikowane działania z zakresu SEO zwiększyły liczbę fraz kluczowych w TOP10 o imponujące 294%. Ta historia sukcesu podkreśla, jak innowacyjne podejście do SEO może wyznaczać nowe kierunki rozwoju i umacniać pozycję lidera na rynku finansowym. Oczywiście nasza współpraca na typ etapie się nie zakończyła, dalej angażujemy swoje siły w rozwój serwisu naszego Klienta!

Chcesz aby Twój biznes też zyskał taką widoczność w Google? Zapraszamy do współpracy!

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

1184% wzrost fraz w TOP10 dla strony z ofertą sezonową
1184% wzrost fraz w TOP10 dla strony z ofertą sezonową

1184% wzrost fraz w TOP10 dla strony z ofertą sezonową

24.01.2024 10 min Case study

Jak powszechnie wiadomo, walka o uwagę użytkownika w wyszukiwarce jest bardzo zacięta – zwłaszcza, jeżeli mówimy o stronach, które oferują usługi sezonowe. Tradycyjne podejście zakłada, że […]

Jak w 3 miesiące osiągnęliśmy średni ROAS 2517% w kampanii Google Ads?
Jak w 3 miesiące osiągnęliśmy średni ROAS 2517% w kampanii Google Ads?

Jak w 3 miesiące osiągnęliśmy średni ROAS 2517% w kampanii Google Ads?

02.01.2024 5 min Case study

Wielokrotnie powtarzamy naszym (zwłaszcza) nowym klientom, że Google Ads pozwala niemal w natychmiastowy sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy dosłownie kilka chwil, aby reklamy, nawet dopiero […]

1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu
1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu

1144% więcej użytkowników i 1622% więcej fraz – case study z pozycjonowania sklepu

29.12.2023 9 min Case study

O kliencie Jeden z  naszych długotrwałych klientów, który współpracuje z nami od początku prowadzenia swojej działalności, zdecydował się na powierzenie nam kolejnej rzeczy do obsługi. Tym […]

To top