Pozycja strony w Google

Osoby, które prężnie działają w sieci, doskonale wiedzą, czym jest pozycjonowanie. Z tym terminem z kolei pierwszy raz spotykają się osoby, które zakładają swoje strony internetowe, sklepy bądź blogi. Jak się okazuje w praktyce to, które miejsce zajmuje dana strona w Google ma olbrzymie znaczenie. Dlaczego? Pozycja strony w Google – co na nią wpływa? Co warto wiedzieć na temat pozycji stron w Google?  Od czego one zależą? Na co mają wpływ? Na te oraz na wiele więcej innych pytań odpowiedzi znaleźć można poniżej. 

Pozycja strony w Google

Chyba każdy z nas, gdy szuka jakiegoś zagadnienia w wyszukiwarce Google, przeważnie otwiera tylko kilka pierwszych stron. I właśnie te strony, które znajdują się najwyżej zajmują najlepszą pozycję i to o nie zabiegają właściciele konkretnych stron. Gdy zainteresowany wyszukuje gabinetu stomatologicznego lub salonu fryzjerskiego w danym mieście, najczęściej zwraca uwagę na strony, które pojawiają mu się na samym początku. Rzadko kto sprawdza, jakie firmy znajdują się na kolejnych pozycjach. Garstka osób sprawdza kolejne strony, na których znajdują się pozostałe wyniki wyszukiwań.

Dlaczego pozycja w Google jest tak ważna?

Jak widać z powyższego, pozycjonowanie jest bardzo ważne. Wysoka pozycja firmy w wyszukiwarce sprawia, że na daną stronę klienci zwracają uwagę, częściej na nią zaglądają i może ona liczyć na większe zainteresowanie wśród osób zainteresowanych daną tematyką. Pozycja strony w Google przyczynia się do tego, że do danego sklepu, bloggera lub na określone usługi trafia więcej osób. Dana firma jest po prostu lepiej widoczna dla potencjalnego interesanta.

Najlepsza reklama

Odpowiednia pozycja w Google przyczynia się do tego, że zainteresowanie danymi produktami lub usługami, które oferuje konkretna strona internetowa jest znacznie większe. Wielu właścicieli firm świadomie rezygnuje z rozmaitych reklam w Internecie tylko po to, by zainwestować w reklamę w wysoką pozycję w wyszukiwarce Google (Google Ads). Oznacza to, że firmy mogą wykupić takie miejsce na pierwszej stronie. Warto jednak podkreślić, iż w przypadku stron internetowych o popularnej tematyce takie miejsce może dość słono kosztować. Trzeba jednak przyznać, że mnóstwo jest osób, których nawet wysokie ceny nie zrażają. Dlaczego?

Doskonale wiedzą, że wysoka pozycja w wyszukiwarce daje im wiele możliwości. Jest to bowiem idealny sposób na wypromowanie swojej firmy. Efektem będzie znalezienie więcej potencjalnych klientów zainteresowanych danymi usługami i produktami. Wyższa pozycja z pewnością gwarantuje to, że więcej osób wejdzie na taką stronę i choćby zapozna się z ofertą firmy. Na pewno jeżeli w danej chwili klient nie skorzysta z usług lub towarów oferowanych przez daną markę, to z pewnością zapamięta on markę i ofertę.

Od czego zależy wysoka pozycja?

Wysoka pozycja w wyszukiwarce zazwyczaj związana jest z opłatą. Albo jest to opłata za reklamę Google Ads, albo za odpowiednie wypozycjonowanie. Na pewno osoby, które mają sklepy internetowe odzieżowe, sklepy z artykułami spożywczymi lub z kosmetykami muszą zapłacić więcej za wysoką pozycję w wyszukiwarce w Google niż klienci, którzy oferują towar mniej popularny. Pozycjonowanie można uznać więc za swoistą reklamę danej działalności, w którą jak najbardziej warto zainwestować. Są jednak osoby, które nie chcą płacić za tą najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Wówczas wystarczy im niższa pozycja w rankingu.

Trzeba przyznać jednak, że nie można bagatelizować tego rodzaju rankingu. Wiele osób powinno zdać sobie sprawę, że teraz większość klientów robi zakupy przez internet. W ten sposób wyszukuje dane towary oraz usługi. Dlatego też, jeżeli nawet „elektroniczna wizytówka” danej działalności będzie znajdować się na piątek lub dziesiątej stronie wyszukiwarki, to raczej niewielu klientów na nią trafi. Owszem, do wysokiej pozycji klient może dokupić również różnego rodzaju reklamy na stronach internetowych. Przeglądając oferty dla firm można zauważyć, że czasami pakiet takich reklam jest dużo bardziej opłacalny niż kupowanie tylko jednej formy reklamy na krótki czas.

Co na ten temat sądzą klienci?

Trzeba przyznać, że sami zainteresowani wolą, gdy po wpisaniu w wyszukiwarkę danego hasła, wyświetlają im się sprawdzone, dobre firmy, które oferują to, czego akurat dany klient szuka. Oznacza to, że taka forma reklamy działa i ma pozytywny odbiorów wśród klientów, którzy chętnie korzystają z podpowiedzi Google.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Skuteczne pozycjonowanie – od czego właściwie zależy?
Skuteczne pozycjonowanie – od czego właściwie zależy?

Skuteczne pozycjonowanie – od czego właściwie zależy?

14.06.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Internet daje nieograniczone możliwości pod wieloma względami, ale to, czy nasza strona nie zaginie wśród innych i dotrze do oczekiwanych odbiorców, nie jest dziełem przypadku. Jest […]

Itemprop – czym są znaczniki schema.org?
Itemprop – czym są znaczniki schema.org?

Itemprop – czym są znaczniki schema.org?

31.05.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO) Tworzenie i zarządzanie stronami

Osobom, które są zainteresowane, by wyszukiwarka Google zdecydowanie lepiej analizowała zawartość ich stron, zalecane jest skorzystanie z mikroformatów schema.org. Doskonałym przykładem może być meta itemprop. Nie […]

Pozycjonowanie produktu – jak skutecznie wypozycjonować produkt?
Pozycjonowanie produktu – jak skutecznie wypozycjonować produkt?

Pozycjonowanie produktu – jak skutecznie wypozycjonować produkt?

17.05.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Trudno mówić o satysfakcjonującej sprzedaży produktu, jeśli nie zostanie on odpowiednio wypromowany. Reklama jest dźwignią handlu, dlatego podstawą będzie prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Pojawia się jednak […]

To top