skuteczne-pozycjonowanie

Internet daje nieograniczone możliwości pod wieloma względami, ale to, czy nasza strona nie zaginie wśród innych i dotrze do oczekiwanych odbiorców, nie jest dziełem przypadku. Jest to ściśle powiązane z czynnikami rankingowymi Google, których obecnie jest ponad 250. To one decydują, czy nasza witryna jest na tyle atrakcyjna, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie. W tym może pomóc skuteczne pozycjonowanie.

Czy wysoka pozycja w wyszukiwarce jest konieczna?

Okazuje się, że każdy użytkownik Internetu korzysta z wyszukiwarki, aby odnaleźć interesujące go treści. Prawie 100% użytkowników polskiego Internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Nic więc dziwnego, że to ona dyktuje warunki. To jej roboty indeksujące decydują, która z witryn jest atrakcyjna i powinna się znaleźć na samej górze wyników wyszukiwania. Tym samym, jeśli nasza strona nie spełnia pewnych warunków, to nie znajdzie odpowiedniego uznania i pojawi się w szarym ogonie, czyli tam, gdzie już nikt nie zagląda. A co nam daje wysoka pozycja? – Oczywiście odbiorców, w tym przede wszystkim potencjalnych klientów. Dzięki temu mamy możliwość naprawdę zaistnieć w sieci.

Od czego zależy skuteczne pozycjonowanie?

Jak wyżej wspomniano, na wysoką pozycję składa się obecnie ponad 250 różnorodnych czynników. Tylko dokładny audyt witryny, a także analiza konkurencji, pozwoli zastosować środki, które z czasem przyniosą oczekiwane efekty.

Skuteczne pozycjonowanie wymaga więc zastosowania działań zarówno bezpośrednio na stronie, jak i poza nią – tylko wtedy stanie się ona bardziej widoczna dla robotów indeksujących Google. Jest to proces, który wymaga również czasu – w tych kwestiach nic nie dzieje się od razu, ale zawsze przynosi efekty. Jakie najważniejsze czynniki wpływają na skutecznie pozycjonowanie?

Grupa docelowa i lokalizacja

Jest to ważne dla wszystkich, którzy chcą w Internecie sprzedawać i zarabiać. To jasne, że jeśli sprzedajmy wegańskie farby do włosów, to grupą docelową będą dość młode kobiety o przekonaniach między innymi ekologicznych. Chodzi więc nie o to, aby dotrzeć do jak największej ilości użytkowników, ale dotrzeć do takich, których może zainteresować nasz produkt i tym samym zdecydują się na jego zakup. Dlatego jednym z czynników skutecznej optymalizacji jest określenie dokładnej grupy docelowej oraz lokalizacji. Lokalizacja ważna jest głównie dla firm usługowych, którym raczej nie zależy na klientach z drugiego końca Polski, ponieważ poszukują przede wszystkim odbiorców w swoim lokalnym środowisku.

Skuteczne słowa klucze oraz frazy

Co wpisujemy w wyszukiwarkę? Zazwyczaj jest to jedno słowo, wyrażenie, fraza lub konkretne zapytanie. Okazuje się, że są one bardzo zbliżone do tego, co wpisuje inny użytkownik w wyszukiwarkę, który również zainteresowany jest podobnym produktem czy usługą. Tym samym powstają słowa klucze, od których zależy efektywność witryny. Dlatego również pod tym względem musi być zoptymalizowana nasza strona. Tylko wtedy możemy liczyć się z tym, że znajdzie się ona wysoko w rankingach robotów indeksujących.

Frazy i słowa kluczowe powinny znajdować się w różnych miejscach. Nie jest to więc tylko nagłówek, ale również wiele innych treści, np. opisy, kategorie, tagi czy treści blogowe. Oczywiście ważny jest także sposób, w jaki tam zostały wplecione. Musi być nie tylko poprawnie pod względem ortograficznym, stylistycznym i językowym, ale również merytorycznym. Unikalne treści zdecydowanie przyciągają. Nie mniej ważny jest także układ poszczególnych części teksów, a nawet ich długość. Skuteczne pozycjonowanie obejmuje więc szereg działań również w zakresie tekstów znajdujących się na stronie oraz tego, czy zawierają właściwe słowa kluczowe.

Strona startowa przyjazna dla wyszukiwarek

Oprócz treści zamieszczonych na stronach ważne są także aspekty techniczne witryny. Chodzi przede wszystkim o to, aby strona startowa była przyjazna dla wyszukiwarek. Dlatego na skuteczne pozycjonowanie składają się również takie czynniki jak odpowiedni tytuł, description, nagłówki, adres URL oraz właściwa grafika, które nie tylko muszą odznaczać się trafnością fraz i słów kluczowych, ale nawet optymalną długością, która jest również dość płynnym pojęciem. Nie mniej ważne są również takie czynniki jak jasność, przejrzystość i łatwość korzystania z witryny, np. jak szybko ładują się treści.

Co jeszcze składa się na skuteczne pozycjonowanie?

Na skutecznie pozycjonowanie składa się jeszcze praca nad wieloma innymi czynnikami. Duże znaczenie odgrywają linki wewnętrzne, a także obecność w social mediach. Linki wewnętrzne odgrywają rolę nawigacji, dlatego liczy się nie tylko ich ilość, ale również i jakość. Natomiast obecność w social mediach ma bardzo duży wpływ na rozpoznawalność i świadomość marki, nawet tylko w środowisku lokalnym. Taka witryna budzi również większe zaufanie w odbiorcach. Oczywiście na skuteczne pozycjonowanie składa się jeszcze wiele innych czynników. Odpowiednio wdrożone i połączone ostatecznie sprawiają, że nasza witryna pojawia się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Itemprop – czym są znaczniki schema.org?
Itemprop – czym są znaczniki schema.org?

Itemprop – czym są znaczniki schema.org?

31.05.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO) Tworzenie i zarządzanie stronami

Osobom, które są zainteresowane, by wyszukiwarka Google zdecydowanie lepiej analizowała zawartość ich stron, zalecane jest skorzystanie z mikroformatów schema.org. Doskonałym przykładem może być meta itemprop. Nie […]

Pozycjonowanie produktu – jak skutecznie wypozycjonować produkt?
Pozycjonowanie produktu – jak skutecznie wypozycjonować produkt?

Pozycjonowanie produktu – jak skutecznie wypozycjonować produkt?

17.05.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Trudno mówić o satysfakcjonującej sprzedaży produktu, jeśli nie zostanie on odpowiednio wypromowany. Reklama jest dźwignią handlu, dlatego podstawą będzie prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Pojawia się jednak […]

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej w Google?
Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej w Google?

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej w Google?

03.05.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Pozycjonowanie stron internetowych cieszy się ogromną popularnością. Zdecydowana większość osób nie przegląda wielu stron wyników wyszukiwania dla danej frazy. Zatrzymujemy się raczej na pierwszej, może drugiej […]

To top