Pozycjonowanie produktu w Google

Trudno mówić o satysfakcjonującej sprzedaży produktu, jeśli nie zostanie on odpowiednio wypromowany. Reklama jest dźwignią handlu, dlatego podstawą będzie prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Pojawia się jednak pytanie, po jakie sięgnąć narzędzia reklamowe, aby uzyskać pożądany efekt. Jeśli chce się dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci i zwiększyć świadomość marki, to należy skorzystać z wielu rodzajów marketingu. Nie można zapomnieć o pozycjonowaniu produktu, aby zachęcić klienta do dokonania zakupu i uzyskania przewagi nad konkurencją. Czym zatem jest pozycjonowanie produktu?

Jak opracować strategię produktu? Co należy brać pod uwagę?

Kampanię marketingową należy zawsze dobrze przemyśleć. Produkt należy dokładnie przeanalizować pod kątem walorów użytkowych, jakości, atrakcyjności dla potencjalnego klienta, rozpoznawalności itd. Po określeniu wszystkich cech produktu można przejść do kolejnej istotnej kwestii, czyli ceny. Musi być ona adekwatna do rzeczywistej wartości przedmiotu. Rozważyć powinno się na tym etapie planowane zniżki, bo działają one jak magnes na klientów, zachęcając ich do dokonana zakupu. Kolejnym założeniem strategii produktu jest miejsce, czyli dystrybucja. Trzeba określić sposoby dotarcia do grupy docelowej ze swoją ofertą. Na koniec przechodzi się do promocji produktu, czyli metod reklamowania go, najlepiej będzie połączyć różne rodzaje marketingu.

Ważną kwestią w przypadku każdego produktu jest to, aby wyróżniał się on na tle konkurencji, czyli posiadał jakieś unikalne cechy istotne dla klienta. Jeśli ma on dla niego wartość, to zwiększa się jego atrakcyjność w oczach konsumentów. Jeżeli cena produktu będzie wysoka, to zacznie być on postrzegany jako dobro luksusowe, ale zmniejszy się jego dostępność. Trzeba też pamiętać o tym, że droższe produkty są kojarzone z wyższą jakością. Podczas przygotowywania strategii produktu wprowadzanego na rynek należy zademonstrować potencjalnym klientom sposób jego wykorzystania lub zastosowanie. Bardzo istotne jest określenie konkretnej grupy docelowej, do której jest kieruje się ofertę. Na uwadze trzeba mieć również konkurencję.

Pozycjonowanie produktu – jakie są możliwości?

W przypadku wprowadzania na konkurencyjny rynek nowego produktu nie trzeba kłaść nacisku na to, aby za wszelką cenę przekonać innych o tym, że jest on najlepszy. Zdecydowanie lepiej będzie skupić się na uświadomieniu klientów o wyjątkowości produktu, aby zapragnęli dokonać zakupu. Ważniejsze będzie to, aby zwiększyć jego rozpoznawalność wśród konsumentów niż dążyć do stania się liderem w branży. Produkt można pozycjonować za pomocą ceny. Najdroższe towary uważa się za najlepsze i najbardziej ekskluzywne.

Kolejną opcją do wyboru jest pozycjonowanie pochodzenia produktu. Można też pozycjonować zupełnie nową kategorię, jeśli jest on czymś innowacyjnym, nieznanym. Godna polecenia będzie strategia pozycjonowania opozycji/kontrastu. Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku konkurencyjnego rynku. Polega na sprawieniu, że promowany produkt odróżnia się od konkurencyjnego towaru za pomocą kontrastu. Jeszcze inną opcją będzie pozycjonowanie eksperta/specjalisty. Wymaga to wyspecjalizowania się w jednej rzeczy, aby marka była z tym ściśle powiązana. Skupienie się na czymś konkretnym sprawia, że firma będzie wkrótce postrzegana jako specjalista w danej dziedzinie. Wiele marek decyduje się na pozycjonowanie płci produktu, czyli kierowanie go do kobiet lub mężczyzn.

Pozycjonowanie produktu – o czym należy pamiętać?

W pierwszej kolejności powinno się zdefiniować cel firmy i określić konkretne działania mające na celu wpłynąć na potencjalnych klientów. Warto skupiać na pozycjonowaniu jednej, specyficznej właściwości produktu. Zbyt skomplikowana koncepcja przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego, trudno będzie zrozumieć jej zamysł, co niestety przełoży się na gorsze efekty sprzedażowe. Oczywiście można też skupić się na dwóch charakterystycznych cechach danego produktu, ale konieczne jest zachowanie spójności, nie mogą się one wzajemnie wykluczać. Dążyć należy do umocnienia swojej pozycji na rynku. Sprawdzi się pokreślenie korzystnych relacji między ceną produktu a jego jakością.

Bardzo ważną kwestią w przypadku pozycjonowania produktu jest to, aby postawić na unikalność i kreatywność, Nie można powielać cudzych pomysłów, kopiować konkurencji. Pozycjonowanie produktu w taki sam sposób, jak zrobił to już ktoś inny, prowadzi donikąd. Oczywiście można się inspirować, ale zawsze należy stworzyć coś autorskiego, znaleźć alternatywne rozwiązania. Istotną kwestią jest wydobycie korzyści płynących z produktu, branie pod uwagę potrzeb potencjalnych klientów. Wymaga to prowadzenia odpowiednich badań jakościowych i ilościowych, aby poznać konkretne dane i na nich oprzeć swoje dalsze działania. Najlepszym rozwiązaniem będzie wpasowanie się w niszę, danie konsumentom tego, czego poszukują. Zadbać należy o budowanie wiarygodnej pozycji produktu. Klienci mają postrzegać go jako najlepszy dla nich, jednak składane im obietnice nie mogą być bez pokrycia.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej w Google?
Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej w Google?

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej w Google?

03.05.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Pozycjonowanie stron internetowych cieszy się ogromną popularnością. Zdecydowana większość osób nie przegląda wielu stron wyników wyszukiwania dla danej frazy. Zatrzymujemy się raczej na pierwszej, może drugiej […]

Linki nofollow i dofollow – czym się różnią, jak je stosować i jak wpływają na SEO?
Linki nofollow i dofollow – czym się różnią, jak je stosować i jak wpływają na SEO?

Linki nofollow i dofollow – czym się różnią, jak je stosować i jak wpływają na SEO?

19.04.2023 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Wartościowy link building jest niezwykle istotny w przypadku każdej strony internetowej, wpływa na pozycjonowanie. W przypadku zewnętrznych odnośników to nie ich liczba ma znaczenie, ale jakość. […]

Open Graph – czym są znaczniki meta i jak pomagają SEO zwiększyć ruch na stronie?
Open Graph – czym są znaczniki meta i jak pomagają SEO zwiększyć ruch na stronie?

Open Graph – czym są znaczniki meta i jak pomagają SEO zwiększyć ruch na stronie?

12.04.2023 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Osoby chce zwiększyć ruch na stronie powinny zainteresować się znacznikami meta, w których drzemie ogromny potencjał. Kluczem do sukcesu jest ich umiejętne, co jednak wymaga poszerzenia […]

To top