Influencer

Dzisiejszy świat w dużej mierze obraca się wokół Internetu, a wiodącymi postaciami na jego scenie są tak zwani influencerzy. Jak się okazuje, możesz wykorzystać ich na swoją korzyść prowadząc swój biznes, czyniąc z nich oś napędową (lub dodatek do) własnego marketingu internetowego. Kim jednak jest influencer, czym się zajmuje i w jaki sposób jest on w stanie wesprzeć Cię marketingowo? Jak wybrać takiego, który będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni? O tych kwestiach, ale i o wielu innych powiązanych z tym tematem powiemy w dzisiejszym wpisie.

Kim tak właściwie jest influencer?

Influencer to osoba, która podejmuje się różnego rodzaju działań w Internecie i jest dzięki temu popularna. Zazwyczaj kojarzony jest z bardzo dużymi zasięgami, wynikającymi z ilości obserwujących go osób (subskrybentów, obserwujących – określenia są różne, zależnie od platformy, na której prowadzi on swoją działalność). Samo jego określenie zresztą odnosi się do angielskiego słowa “influence”, które oznacza – dosłownie – “wpływ”. Influencer w tym kontekście kształtuje opinie, wpływa na postrzeganie świata czy… no właśnie, zachęca do skorzystania z jakichś usług lub zakupu produktów (oczywiście może też je odradzać).

Wśród influencerów znajdują się osoby działające na różnych polach. Mogą to być blogerzy, instagramerzy, gamerzy albo po prostu ludzie uznawani za ekspertów w swojej dziedzinie. Influencerami nazywa się też wszystkie te osoby, które odniosły sukces w ramach mediów społecznościowych (Instagram, Facebook, YouTube, Twitch). Są przy tym tacy, którzy skupiają się tylko na jednym z nich. Są też i ci, którzy działają na polu każdego.

W jaki sposób influencer jest w stanie wesprzeć Cię marketingowo?

Największą zaletą postawienia na influencerów w kontekście marketingu internetowego są wspomniane już przez nas zasięgi. Zwykle kierowane są one na ściśle określoną grupę odbiorców, która zazwyczaj bezkrytycznie słucha swojego idola lub idolki, dając kształtować się – również jako konsument. To wszystko nasuwa prosty wniosek – influencer może z łatwością wypromować Twój produkt lub usługę. Jego wsparcie marketingowe może przynieść Ci korzyści na wielu polach:

  • konwersje – to podstawa, o której na pewno myślisz; promocja ze strony influencera przynosi wzrost sprzedaży,
  • budowanie rozpoznawalności – docieranie do odbiorców z konkretnej grupy (najlepiej takiej, która Cię interesuje) sprawia, że będą kojarzyli Twoją markę,
  • promowanie nowych produktów lub usług – wsparcie influencera jest w stanie pomóc Ci rozreklamować nowość, którą wprowadzasz do swojej oferty,
  • przewaga nad konkurencją – influencer pozwala Ci wyróżnić się na tle konkurencji – również tej posiadającej znacznie większy budżet na standardową (np. kontekstową) reklamę,
  • docieranie do młodych ludzi – ci są w szczególności podatni na reklamy serwowane im przez ich ulubionych influencerów,

Influencer swoje wsparcie może zaoferować na wiele różnych sposobów. Tym najpopularniejszym są sponsorowane posty – czy to w postaci zdjęć, czy też filmów. Opcją są też recenzje produktów lub usług oraz organizacja konkursów. Tak właściwie w tym przypadku ogranicza Cię (a właściwie Was) tylko wyobraźnia. Współpraca może nawet obejmować udział w organizowanych przez Ciebie eventach i zdawanie z nich relacji czy też popularne promowanie Twoich usług w ramach akcji zniżkowych (z indywidualnym dla influencera kodem promocyjnym).

Jak dobrać odpowiedniego influencera do współpracy?

Wiele w kontekście skutecznego influencer marketingu zależy od wyboru influencera, z którym nawiążesz współpracę. Ten musi tworzyć treści choć trochę powiązane z tematyką Twoich produktów lub usług, ale też kierować je do odbiorców, w których gusta chcesz trafić. To właśnie te aspekty powinieneś brać pod uwagę w pierwszej kolejności.

Kolejną istotną kwestią jest zasięg, czyli tak właściwie liczba osób, które śledzą danego influencera. Musisz jednak pamiętać, że nie zawsze jest on najważniejszy. Najlepiej zatem powiązać go z zaangażowaniem, a zatem z tym, czy obserwujący komentują zdjęcia lub filmy twórcy, zostawiają pod nimi polubienia czy też po prostu je oglądają.

Abyś znalazł odpowiedniego influencera, powinieneś też po prostu zapoznać się z jego profilem – między innymi pod kątem reklam innych firm. Nie powinno ich być zbyt wiele (odbiorcy nie lubią przesady w tym aspekcie). Ważne jest też, aby twórca zachowywał się w sposób reprezentatywny, kulturalny. Taki, z którym chciałbyś by Cię kojarzono.

Jak nawiązać współpracę z influencerem?

Współpraca z influencerem praktycznie zawsze wynika z inicjatywy Twojej, a zatem reklamodawcy. Aby ją nawiązać, powinieneś znaleźć kontakt do niego (zwykle będzie nim adres e-mail – twórcy, z oczywistych przyczyn, nie dzielą się swoimi numerami telefonu w sieci). Później zaś wystarczy przygotować brief – koniecznie wskazujący na własne oczekiwania, ale też zawierający w sobie pytanie o cennik. Późniejszy proces to już negocjacje z twórcą. Indywidualny ich charakter nie pozwala na ich dokładniejsze opisanie.

Influencer – podsumowanie

Nie ulega wątpliwości, że influencerzy stanowią dziś jedną z najlepszych furtek do marketingu bezpośredniego, a jednocześnie są najskuteczniejszymi pośrednikami w docieraniu do odbiorców docelowych. Aby jednak wycisnąć z nich maksimum, musisz wybrać tego odpowiedniego, ale też nawiązać z nim współpracę w sposób opłacalny. W tym wszystkim jednak nie musisz być sam. Jako NextGen Group jesteśmy prawdziwymi specjalistami w marketingu (i nie tylko) – również tym bazującym na influencerach. Powierzając nam swój wizerunek w sieci, masz pewność, że zajmiemy się nim kompleksowo i zadbamy o niego lepiej niż sam byłbyś w stanie to zrobić. Niezależnie od tego, czego mogłoby to wymagać. Skontaktuj się z nami, przedstaw nam swoją sytuację, a my zaproponujemy Ci rozwiązanie, które z całą pewnością Cię usatysfakcjonuje. Daj nam szansę przekonać Cię do nas. Z pewnością będziemy dla Ciebie furtką do większych konwersji, przemyślanego oraz skutecznego podboju świata Internetu.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Remarketing Google Ads i Meta Ads w praktyce
Remarketing Google Ads i Meta Ads w praktyce

Remarketing Google Ads i Meta Ads w praktyce

03.04.2024 6 min Marketing online

Każdy użytkownik, który odwiedza Twoją stronę lub sklep internetowy, robi to w jakimś celu. Najczęściej chodzi tutaj o poszukiwanie konkretnych informacji, produktów lub usług. Nie zawsze […]

Wskaźnik CTR w Google Ads – o czym nam mówi?
Wskaźnik CTR w Google Ads – o czym nam mówi?

Wskaźnik CTR w Google Ads – o czym nam mówi?

28.02.2024 5 min Marketing online

Wskaźnik CTR (click-through rate) to bardzo wiarygodna miara skuteczności reklam w Google Ads, dlatego jest jednym z najważniejszych wskaźników analizowanych przez specjalistów od marketingu. CTR pokazuje, […]

Czym jest viral? Viral marketing w praktyce
Czym jest viral? Viral marketing w praktyce

Czym jest viral? Viral marketing w praktyce

31.01.2024 5 min Marketing online

Viral to marketing wirusowy, którego celem jest wsparcie działań promocyjnych każdej firmy. Tego typu działania wykorzystują różne działania, w tym m.in. kanały na social mediach. Viral […]

To top