Open Graph

Osoby chce zwiększyć ruch na stronie powinny zainteresować się znacznikami meta, w których drzemie ogromny potencjał. Kluczem do sukcesu jest ich umiejętne, co jednak wymaga poszerzenia wiedzy w tym temacie. To właśnie za pomocą niepozornych meta tagów możliwe staje się wpłynięcie na to, jak będzie wyświetlana dana witryna internetowa w wynikach wyszukiwania. Obecnie konkurencja na rynku jest ogromna, dlatego nie można spocząć na laurach, konieczne jest podążanie za trendami i zmianami, ciągłe monitorowanie pozycji i wprowadzanie różnych modyfikacji. Na szczególną uwagę zasługują meta tagi wykorzystywane w social media, a mianowicie znaczniki Open Graph.

Dlaczego meta tagi są tak istotne i jak wpływają one na SEO?

Mogłoby się wydawać, że mata tagi nie odgrywają większej roli, bo stanowią tylko niewielkie fragmenty kodu. W praktyce wygląda to jednak zupełnie inaczej i to właśnie od tych znaczników zależy w dużej mierze to, w jaki sposób wyświetla się strona internetowa w wyszukiwarkach i przeglądarkach.

Rodzajów meta tagów jest multum, a do jednego z najczęściej używanych należy meta title, który pozwala na modyfikowanie tytuły strony. Z kolei meta description pozwala na tworzenie opisów, które wyświetlają się pod tytułem w wyszukiwarce internetowej. Często stosuje się też znaczniki viewport w celu ustalenia wyświetlanego obszaru. Za jego pomocą można też sprawić, że witryna będzie przyjazna dla urządzeń mobilnych, co jest oczywiście pozytywnie odbierane przez algorytmy Google, które nieustannie monitorują strony www.

Meta Tagi a Google

Meta tagi wpływają na sposób indeksowania strony internetowej przez Google. Jeśli komuś zależy na tym, aby jego witryna uzyskała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, to jest to zdecydowanie łatwiejsze właśnie dzięki odpowiednio przygotowanym meta tagom. Indeksowanie strony służy zrozumieniu jej kontekstu, oceny trafności użytych w znacznikach słów/fraz kluczowych. Oczywiście nie wystarczy samo użycie meta tagów, muszą one zostać właściwie zoptymalizowane.

Kolejną zaletą meta tagów jest to, że pomagają one określić pozycję słów kluczowych. Jak wiadomo, jest to niezwykle istotne w przypadku SEO i wpływa na wysokość strony www w wynikach wyszukiwania. Przy użyciu meta tagów możliwe staje się przebicie przez konkurencję i uzyskanie lepszej pozycji. Meta tagi w dużym stopniu decydują o tym, jak odbiorcy treści wchodzą z nimi w interakcje.

Dobrze zoptymalizowane znaczniki staną się narzędziem zwiększającym klikalność w link kierujący bezpośrednio do witryny i ich zaangażowanie na stronie. Jak łatwo się domyślić, wszystko to wpływa na wzrost ruchu i poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Warto też zaznaczyć, że mata tagi pomagają podnieść jakość korzystania z witryny. Wpływają one na wygodę jej użytkowania. Do zalet zaliczyć można łatwiejsze czytanie wyświetlanych treści, uporządkowanie strony, lepsze rozumienie informacji. Takie zabiegi wystarczą do tego, aby Internauci spędzali więcej czasu na stronie, a wzrost ich zaangażowania wpływa korzystnie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Czym jest Open Graph i dlaczego warto z tego korzystać?

Rodzajów meta tagów jest wiele, ale na szczególną uwagę zasługuje Open Graph. W skrócie jest to meta tag dla mediów społecznościowych, w których drzemie ogromny potencjał. Warto wobec tego to wykorzystać, bo social media stały się obecnie jedną z podstaw w działaniach marketingowych. Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci.

Media społecznościowe pomagają też podtrzymać relacje z klientami, w budowaniu pozytywnego wizerunku i zwiększaniu rozpoznawalności marki. Open Graph stanowi część protokołu, który został utworzony przez Facebook. Oczywiście inne portale również korzystają z podobnych znaczników, swoją wersję Open Graph mają między innymi Twitter, Pinterest czy Linkedin.

W przypadku marketingu internetowego niezwykle ważne jest tworzenie wartościowych i angażujących treści. Znaczenie ma również to, w jaki sposób prezentuje się je odbiorcom. Za pomocą tagów Open Graph możliwe jest poprawienie wyglądu zamieszczanych postów i zwiększenie ich czytelności.

Kolejną zaletą tagów Open Graph jest możliwość zwiększenia liczby wyświetleń postu, co wynika z lepszego rozumienia go przez algorytmy Facebooka. Optymalizacja meta tagów przełoży się na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. To z kolei jest już prosta droga do wzrostu współczynnika kliknięć i konwersji, na czym zależy przecież każdemu właścicielowi witryny. Trzeba pamiętać o tym, że treści zamieszczane w social media również są przeglądane przez wyszukiwarki internetowe, dlatego optymalizacja wpisów jest obecnie wręcz koniecznością. W przeciwieństwie do tradycyjnych meta tagów Open Graph kieruje się do ludzi. Za pomocą tych znaczników możliwe jest decydowanie o sposobie prezentowania obrazów i video, tworzenie nieszablonowych tytułów i opisów postów. Tagi Open Graph warto też wykorzystać do linkowania do aplikacji Facebooka, możliwości jest naprawdę wiele.

Różne sposoby na wykorzystanie tagów Open Graph

Rodzajów protokołów Open Graph jest wiele i każdy nich ma inne zastosowanie. Oczywiście samo dodanie meta tagów nie ma bezpośredniego wpływu na to, jaką pozycję strona uzyska w wynikach wyszukiwania. Tagi warto dodać do każdej witryny, która ma być udostępniania. Jeśli ktoś chce mieć wpływ na to, jak prezentuje się tytuł strony wyświetlający się w poście w mediach społecznościowych, to powinien użyć znacznika og:title. Istotne jest to, aby liczba znaków w tytule nie była zbyt duża, dzięki czemu będzie się on w całości wyświetlać nie tylko na komputerach, ale też na urządzeniach mobilnych.

Jak wiadomo, responsywność strony to obecnie podstawa, bo to właśnie przede wszystkim ze smartfonów generowany jest największy ruch na stronie. Z kolei znacznik og:url służy do ustawiania adresu URL strony. Og:type jest tagiem pozwalającym na określenie rodzaju udostępnianej treści. W social media niezwykle istotny jest znacznik og:image, który prowadzi do grafiki. Tag og:description jest odpowiednikiem tradycyjnego meta description i dotyczy opisu wyświetlanego na Facebooku. Za pomocą og:audio/og:video można dodawać elementy audio i wideo do linku. Z kolei znacznik fb:app_id zapewnia dostęp do statystyk adresu URL.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Copywriter – kim jest i jak pomaga w Twoim SEO?
Copywriter – kim jest i jak pomaga w Twoim SEO?

Copywriter – kim jest i jak pomaga w Twoim SEO?

29.03.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Obecnie jednym z najskuteczniejszych sposób pozyskania klienta i wygenerowania wysokich zysków jest sięgniecie po marketing internetowy. Jest to niezwykle szeroka branża, która w dużej mierze opiera […]

Słowa kluczowe. W jaki sposób je dobrać?
Słowa kluczowe. W jaki sposób je dobrać?

Słowa kluczowe. W jaki sposób je dobrać?

22.03.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Właściwy dobór słów kluczowych jest podstawą skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Przypadkowy ich dobór będzie skutkował brakiem pożądanych wyników, a co za tym idzie, utratą zysków. W […]

Pozycjonowanie bloga. Jak pisać dobry content na swoim blogu?
Pozycjonowanie bloga. Jak pisać dobry content na swoim blogu?

Pozycjonowanie bloga. Jak pisać dobry content na swoim blogu?

08.02.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Dobrze prowadzony blog to prawdziwy skarb. To właśnie za jego pośrednictwem więcej osób może trafić na stronę firmy i przekonać się do jej oferty. Jednak, by […]

To top