Anchor Text

W przypadku każdej strony internetowej kluczowe staje się to, aby uzyskała ona jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto wykorzystać przede wszystkim pozycjonowanie, które zapewnia długotrwałe efekty. Jest wiele czynników rankingowych, które należy mieć na uwadze podczas opracowywania strategii marketingowej. Zaliczyć można do nich między innymi anchor text. Wiele osób nie wykorzystuje drzemiącego w nim potencjału, a ma on ogromne znaczenie dla SEO. Warto wobec tego zadbać o jego zoptymalizowanie, co przełoży się na efektywniejsze pozycjonowanie witryny.

Czym jest anchor text? W jakim celu się go stosuje?

Anchor text jest tekstem zakotwiczenia, który stanowi odnośnik do witryny zewnętrznej. Po kliknięciu w niego użytkownik zostanie przekierowany na inny adres URL. Oczywiście anchor text może również przenosić do podstron wewnątrz danej strony internetowej. Anchor text wykorzystuje się także do tego, aby rozpocząć pobieranie pliku lub przenieść do niego internautę. Po najechaniu kursorem myszki na anchor text ukazuje się konkretny adres URL, do którego prowadzi kotwica. Warto to zawsze zweryfikować przed kliknięciem w odnośnik w celu zwiększenia bezpieczeństwa w Internecie. Najczęściej anchor text można poznać po odmiennym kolorze, odróżnia się od pozostałych treści. Tekst kotwicy nierzadko zostaje podkreślony lub wyróżniony w inny sposób. Oczywiście możliwe jest dowolne zmienianie wyglądu tekstu zakotwiczenia.

Jakie wyróżnia się rodzaje anchorów w pozycjonowaniu?

Anchor text występuje w wielu odsłonach. Można zdecydować się na tekst kotwicy zawierający czysty URL, co świetnie sprawdza się przykładowo w przypadku podawania źródła zdjęcia, cytatu. Nagi adres ma jednak relatywnie mały wpływ na pozycjonowanie. W celu wzmocnienia SEO strony internetowej świetnie sprawdzają się anchory markowe. W ich treści znajduje się nazwa firmy, co warto wykorzystać przede wszystkim podczas dodawania odnośników kierujących do zewnętrznych witryn. Anchory markowe rewelacyjnie nadają się do budowania wizerunku marki, jej autorytetu. Kolejnym rodzajem anchorów są teksty kotwicy w dopasowaniu częściowym. Można poznać się po tym, że głównym słowem kluczowym towarzyszą inne słowa. Warto wykorzystać anchor text w dopasowaniu częściowym, aby uniknąć problemów związanych z rozprzestrzenianiem treści uznawanych za spam.

Kolejną opcją są powiązane teksty kotwicy. W ich przypadku treści nie mają keyword, zastępuje się je słowem potocznym. Ogólne treści kotwicy dobrze są anchorami bez słów kluczowych. Należy skupić się na słowach ogólnych, których celem staje się zachęcenie do kliknięcia w odnośnik. Jeśli firmie zależy na pozyskaniu uwagi użytkowników, to można umieścić w treści wezwanie do działania. Nie jest to jednak zbyt korzystne rozwiązanie w przypadku pozycjonowania. Zdecydowanie lepiej sprawdza się anchor text z długim ogonem. W treści znajdują się frazy kluczowe, najczęściej w formie zapytania. Na uwagę zasługują także kotwice w formie obrazu, czyli mające postać graficzną. Wystarczy kliknąć w obrazek, aby doszło do przekierowania do innego adresu.

Jakie znaczenie ma anchor dla SEO?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważny jest anchor text w przypadku pozycjonowania. Za jego pomocą możliwe staje się lepsze zobrazowania użytkownikom witryny, do czego zostaną skierowani po kliknięciu w kotwicę. Już na podstawie treści anchora mogą oni uzyskać konkretne informacje, co kryje się pod danym adresem. Zwiększa to poczucie bezpieczeństwa i wzbudza zainteresowania. Anchor text jest ważne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Roboty cały czas dokładnie skanują stronę. Na podstawie treści anchor mogą szybko zweryfikować, czy dana strona nie stanowi źródła spamu. Anchor text umożliwia również lepsze zrozumienie tematyki witryny, do której kieruje adres URL Okazuje się, że tekst kotwicy wpływa korzystnie na indeksowanie wielu treści na stronie, obrazów, baz danych.

Jak umiejętnie wykorzystać anchor w pozycjonowaniu, aby uzyskać pożądane efekty?

Anchor text zawsze może być niezwykle pomocnym narzędziem w przypadku pozycjonowania, ale trzeba go umiejętnie wykorzystać. Zacząć należy oczywiście od jego zoptymalizowania pod kątem SEO. Pojawia się wobec tego pytanie, jaki będzie idealny anchor text. Zadbać należy przede wszystkim o to, aby stał się on przyjazny dla SEO, czyli zwięzły, z niezbyt zagęszczonymi słowami kluczowymi. Istotne jest także, aby dotyczył witryny, do której prowadzi zakotwiczony link. Wystrzegać należy się także ogólników. Zawsze należy pilnować trafności tekstu zakotwiczenia. Treść znajdująca się w anchor text ma mieć ścisły związek z zawartością podlinkowanej strony. Najlepszy efekt uzyska się, jeśli anchor i nagłówek do linkowanej witryny zawierają identyczne frazy. Ma to ogromne znaczenie zarówno dla użytkowników witryny, jak i algorytmów Google. Jeśli zadba się o trafność tekstu zakotwiczenia, to wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie, pozwoli uzyskać wyższą pozycję rankingową.

O czym warto wiedzieć w przypadku anchor text? Co ma znaczenie dla SEO?

Istotne jest, aby stosować różne rodzaje anchor text w jednej treści. Jeśli ktoś będzie skupiać się wyłącznie na konkretnym typie anchorów, z dopasowaniem ścisłym, to niestety może przynieść to efekt odwrotny do zamierzonego. Istnieje spore ryzyko, że algorytmy Google uznają to za spam. Przełoży się to prawdopodobnie na spadek pozycji w wyszukiwarce i zmniejszenie ruchu na witrynie. Nie można również skupiać się wyłącznie na anchorach marki, różnorodność to podstawa. Należy je wykorzystywać na całej witrynie i w obrębie danego adresu URL. Oczywiście profil anchorów ma być naturalny, powinno się stworzyć także zakotwiczenia w oparciu o potrzeby użytkowników i algorytmy Google. Istotna jest nawet treść, która otacza anchor text. Nie można pomijać również opisów alternatywnych obrazków, bo to właśnie dzięki nim roboty Google łatwiej jest zrozumieć. Stają się również treścią kotwicy, odnośnikiem kierującym na podany adres URL.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

DNS Anycast – czym jest? Czy przyśpiesza strony?
DNS Anycast – czym jest? Czy przyśpiesza strony?

DNS Anycast – czym jest? Czy przyśpiesza strony?

16.08.2023 6 min Tworzenie i zarządzanie stronami

W przypadku pojedynczych lokalizacji serwera DNS pojawia się pewien problem, a mianowicie wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź. Łatwo domyślić się, jak bardzo będzie obciążony serwer, który […]

Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?
Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?

Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?

02.08.2023 6 min Tworzenie i zarządzanie stronami

Zakupy w sieci to już w dzisiejszych czasach codzienność – kupujemy zarówno ubrania, jedzenie, jak i sprzęt komputerowy czy AGD. Ponadto już zdecydowana większość firm przeniosła […]

Optymalizacja zdjęć WordPress. Skuteczne wtyczki i techniki
Optymalizacja zdjęć WordPress. Skuteczne wtyczki i techniki

Optymalizacja zdjęć WordPress. Skuteczne wtyczki i techniki

12.07.2023 5 min Tworzenie i zarządzanie stronami

Potrzeby i preferencje użytkowników cały czas się zmieniają, to samo dotyczy wymagań stawianych przez wyszukiwarki internetowe. W przypadku WordPress znaczenie mają nie tylko treści, trzeba zadbać […]

To top