Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie stron internetowych cieszy się ogromną popularnością. Zdecydowana większość osób nie przegląda wielu stron wyników wyszukiwania dla danej frazy. Zatrzymujemy się raczej na pierwszej, może drugiej stronie. Dlatego też każdemu właścicielowi strony zależy na tym, by znajdować się wysoko wśród wyników wyszukiwania. Ile trwa pozycjonowanie strony? Z czym to w ogóle się wiąże?

Czym jest pozycjonowanie strony?

W najprostszym rozumieniu tego pojęcia, pozycjonowanie stron w wyszukiwarce internetowej jest szeregiem działań, które mają zmierzać do uzyskania jak najlepszej pozycji danej strony w przeglądarce. W zdecydowanej większości przypadków pozycjonowanie jest ściśle powiązane z SEO. Chodzi między innymi o tworzenie zawartości tekstowej, która ma za zadanie nasycić stronę określoną ilością fraz kluczowych.

Dzięki pozycjonowaniu, sklep internetowy lub innego rodzaju witryna ma szansę uzyskać lepszą pozycję wśród wyników wyszukiwania (najczęściej Google). Pozycjonowanie jest procesem, który warto powierzyć specjalistom. Algorytmy Google, na podstawie których poszczególnym stronom przyznawane są określone pozycje w wyszukiwarce, nie są do końca ujawnione. Co za tym idzie, podczas pozycjonowania trzeba bazować częściowo na uzyskanej w tym zakresie wiedzy, ale w dużej mierze również na wyczuciu i doświadczeniu.

Co jest efektem pozycjonowania?

Nim udzielimy choćby przybliżonej odpowiedzi na pytanie „ile trwa pozycjonowanie strony”, warto ustalić, co jest uznawane za efekt tych działań. Jest to kwestia w pełni indywidualna. Osoby nieobeznane z tematem zapewne uznają, że efektem jest osiągnięcie pierwszej czy drugiej pozycji wśród wyników wyszukiwań dla danego zapytania. Niestety, uzyskanie tego rodzaju efektu jest nie tyle niemożliwe, co po prostu bardzo trudne.

Nie oznacza to oczywiście, że nie warto mierzyć wysoko. Chcemy raczej przekazać, że im wyższe oczekiwania są stawiane firmie zajmującej się pozycjonowaniem, tym więcej działań trzeba podjąć aby im sprostać, a także – po prostu potrzeba więcej czasu na to, by wykonane czynności miały szansę przynieść efekt.

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Wiemy już, że pozycjonowanie strony nie jest zadaniem łatwym i jego wykonywanie zdecydowanie bezpiecznej jest powierzyć specjalistom. Jednak ile trwa pozycjonowanie? Innymi słowy, jak długo trzeba czekać na efekty działań podejmowanych przez zatrudnią agencję?

Niestety, w tym zakresie nie jesteśmy w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż wszystko zależy od szeregu czynników. Jedno, co możemy powiedzieć z całą pewnością: trwa to zdecydowanie dłużej niż sądzi większość osób rozpoczynających swoją działalność w sieci. Niestety, z reguły pozycjonowanie trwa również dłużej niż… deklaruje to część firm zajmujących się tego rodzaju działalnością. Dlaczego niestety? Gdyż wiele osób inwestujących w pozycjonowanie zniechęca się, gdy nie widać rzeczywistych rezultatów po upływie miesiąca czy dwóch, jak to miało mieć miejsce zgodnie z deklaracjami firmy, którą zatrudnili.

Można jedna przyjąć pewne przybliżony ramy czasowe, które zmieniają się w zależności od wielu czynników, o których pokrótce opowiemy poniżej. Zasadniczo jednak pierwsze efekty pozycjonowania powinny być zauważalne po około kwartale/pół roku od wdrożenia pierwszych działań. Dla jednych będzie do krótko, a dla innych niesamowicie długo, jednak faktów nie da się zmienić: pozycjonowanie jest działaniem niezwykle kompleksowym, które wymaga sporo czasu, aby przynieść zamierzone efekty.

Warto pamiętać, że czas oczekiwania na efekty pozycjonowania nie jest identyczny dla różnych witryn. Na jednych stronach trwa to dłużej, a na innych – zdecydowanie krócej. Przyczyn takiego stanu rzeczy można wskazać co najmniej kilka. Wśród nich znajdują się między innymi zmiany algorytmów, które co jakiś czas wdraża Google, testy Google, czynniki zewnętrzne (o których opowiemy w kilku słowach poniżej) czy stosowanie praktyk niezgodnych z zasadami Google.

Od czego zależy czas trwania pozycjonowania?

Zatem ile trwa pozycjonowanie strony internetowej? Na efekt pozycjonowania strony mogą wpłynąć:

  • Czynniki zewnętrzne –wiążą się z wieloma innymi aspektami, niezwiązanymi z samą stroną w sposób bezpośredni. Do czynników zewnętrznych zaliczamy np. kraj, branżę i jej popularność, środowisko wyszukiwarki, ale również sezonowość produktów danego sklepu (np. rozpoczynając pozycjonowanie sklepu z artykułami do ogrodu zimą – musimy liczyć się z tym, że pozycjonowanie nie da optymalnych efektów co najmniej do wiosny);
  • Czynniki wewnętrzne – związane z samą stroną i jej potencjałem. Do czynników wewnętrznych możemy zaliczyć między innymi wiek domeny, stan techniczny witryny, poziom znajomości zasad SEO zarówno właściciela domeny, jak i osób zajmujących się jej pozycjonowaniem, a także budżet, jaki możemy przeznaczyć na tę czynność.

Jak widać, trudno jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi na zapytanie „ile trwa pozycjonowanie strony”. Jedno jest pewne: jest to proces, którego nie da się przyspieszyć. Mając to na uwadze, warto zatrudnić sprawdzoną agencję i pozwolić jej działać, regularnie kontrolując uzyskiwane efekty.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Linki nofollow i dofollow – czym się różnią, jak je stosować i jak wpływają na SEO?
Linki nofollow i dofollow – czym się różnią, jak je stosować i jak wpływają na SEO?

Linki nofollow i dofollow – czym się różnią, jak je stosować i jak wpływają na SEO?

19.04.2023 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Wartościowy link building jest niezwykle istotny w przypadku każdej strony internetowej, wpływa na pozycjonowanie. W przypadku zewnętrznych odnośników to nie ich liczba ma znaczenie, ale jakość. […]

Open Graph – czym są znaczniki meta i jak pomagają SEO zwiększyć ruch na stronie?
Open Graph – czym są znaczniki meta i jak pomagają SEO zwiększyć ruch na stronie?

Open Graph – czym są znaczniki meta i jak pomagają SEO zwiększyć ruch na stronie?

12.04.2023 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Osoby chce zwiększyć ruch na stronie powinny zainteresować się znacznikami meta, w których drzemie ogromny potencjał. Kluczem do sukcesu jest ich umiejętne, co jednak wymaga poszerzenia […]

Copywriter – kim jest i jak pomaga w Twoim SEO?
Copywriter – kim jest i jak pomaga w Twoim SEO?

Copywriter – kim jest i jak pomaga w Twoim SEO?

29.03.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Obecnie jednym z najskuteczniejszych sposób pozyskania klienta i wygenerowania wysokich zysków jest sięgniecie po marketing internetowy. Jest to niezwykle szeroka branża, która w dużej mierze opiera […]

To top