Jak dodać stronę do Google?

Stworzenie strony internetowej czy dodanie na nią nowej treści nie jest równoznaczne z uwidocznieniem ich w rankingach Google. Wyszukiwarka Google dopiero po pewnym czasie otrzymuje informacje o nowych treściach, dlatego nie jest możliwe bezpośrednie przedstawianie świeżych informacji. Ten proces można znacząco przyspieszyć poprzez indeksowanie stron w Google, dlatego coraz więcej osób szuka odpowiedzi jak dodać stronę do Google. Wskazujemy jak można dodac stronę do Google, a także czy jest to zawsze konieczne?

Jak mogę sprawdzić, czy strona została zaindeksowana w Google?

W pierwszej kolejności warto zweryfikować, czy strona jest wykrywana i zaindeksowana przez roboty Google. Nie jest to skomplikowane, z powodzeniem można to zrobić za pomocą wyszukiwarki.

Proces weryfikacji opiera się na wklejeniu posiadanej domeny lub danego linku w pasku wyszukiwarki. Następnie całość wklejonego linku powinna być poprzedzona specjalnym operatorem: „site:” i wówczas można przejść do przeanalizowania uzyskanych wyników. Brak jakichkolwiek rezultatów świadczy o tym, że dana strona nie została jeszcze zaindeksowana, dlatego można to zrobić manualnie, samodzielnie. Tym samym nie czekać, aż zostanie to przeprowadzone przez roboty indeksujące.

Jak dodać stronę do Google? Użycie Google Search Console

Przed rozpoczęciem przygotowania zgłoszenia warto wykonać kilka czynności, które uproszczą procesy wykonywane przez roboty. Posiadanie dostępu do zaplecza strony nie jest potrzebne w trakcie zgłaszania strony do Google, jednak z pewnością umożliwi edycję plików. Stąd indeksowanie należy rozpocząć od otwarcia menadżerów plików znajdującego się w panelu hostingowym lub połączyć się ze swoją witryną za pomocą FTP.

W pierwszej kolejności należy wygenerować plik sitemap.xml. Przedstawia on strukturę danej strony wraz ze wszystkimi podstronami. Wystepuje w formie listy, a tym samym będzie pomocne w indeksowaniu. Późniejszy etap opiera się na utworzeniu i skonfigurowaniu pliku robots.txt, co pozwala dostosować go do dyrektyw i zasad obowiązujących w ramach crawlerów wyszukiwarek. Ostatnim etapem jest rejestracja w Google Search Console, co umożliwia bezpośrednie dokonywanie zgłoszeń strony do Google.

Pomijanie powyższych etapów nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ stanowią znaczną część kształtującego się sukcesu.

Rejestracja w Google Search Console

Założenie konta w Google Search Console jest niezbędne, aby móc manualnie zaindeksować stronę. Wszystkich operacji dokonuje się za pośrednictwem oficjalnej strony Search Console. Po kliknięciu „rozpocznij” należy wskazać właściwe konto Google. Po zalogowaniu na profil należy wybrać „Dodaj usługę” i wpisać domenę swojej strony. Adres nie może zawierać http://.

Kolejny etap opiera się na weryfikacji. W tym celu należy przejść do zakładki panel klienta, która znajduje się u dostawcy domeny i edytować rekordy DNS. Następnie w ramach tego panelu należy zaznaczyć nowy rekord. W polu typ należy wskazać „TXT”, a w polu rekordu należy umieścić skopiowany tekst weryfikacyjny. Ostatnim krokiem jest naciśnięcie „weryfikuj”. Zmiany nie dzieją się bezpośrednio. Zazwyczaj trwa to maksymalnie 48 godzin.

Jak dodać stronę do Google przy użyciu Google Search Console?
Aby dodać stronę do GSC należy wybrać odpowiedni typ usługi, zależny od dostępów jakie posiadamy.

Dodawanie strony do wyszukiwarki

Ukończenie poprzedniego etapu jest wystarczające, aby przejść do dodawania witryny do Google. Wykonanie zgłoszenia do Google pozostaje czystą formalnością.

Zaindeksowanie nowej strony w Google należy rozpocząć od przesłania wykonanej mapy witryny. Dokonuje się tego w aplikacji za pomocą panelu Google Search Console w zakładce „Mapy witryny” należy umieścić plik sitemap.xml i kliknąć „prześlij”. W ten sposób należy przesłać wszystkie przygotowane mapy.

Z kolei w przypadku konieczności odświeżenia pojedynczej strony, która została dodana już wcześniej, można przesłać prośbę o przeprowadzenie odświeżenia dla jednego adresu. Wystarczy w pasku umieszczonym na górze aplikacji wkleić adres strony, następnie wdusić ENTER i kliknąć „poproś o zaindeksowanie”. Ta opcja rekomendowana jest po stworzeniu nowego artykułu lub też zmodyfikowania wcześniej umieszczonych treści.

Jak dodać stronę do Google? Dodaj mapę witryny do Google Search Console
Dodanie mapy witryny w Google Search Console przyśpieszy indeksację podstron.

Czy zawsze należy ręcznie dodać stronę do Google?

Nie można jednoznacznie wskazać, czy zawsze należy dodawać stronę do Google. Funkcjonowanie wyszukiwarki Google jest możliwe dzięki robotom indeksującym, które są odpowiedzialne za wyszukiwanie nowych lub zmodernizowanych treści, aby następnie móc je uporządkować w ramach posiadanego indeksu. W określonym czasie dokonają tego z każdą nowa treścią, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji ze strony właściciela witryny. Z drugiej strony nie można jednoznacznie stwierdzić, że działania umożliwiająca ręczne dodanie witryny pozostaje bez sensu. Przede wszystkim samodzielna indeksacja daje pewność, że strona z pewnością będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie nie trzeba na to zbyt długo czekać i zdecydowanie wyprzedzić moment odkrycia zawartości przez roboty. Manualne przesłanie strony do indeksu jest bardzo szybkim i prostym procesem, w którym można szybko nabrać wprawy. z

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Lazy loading – jak pomoże Twojej stronie?
Lazy loading – jak pomoże Twojej stronie?

Lazy loading – jak pomoże Twojej stronie?

19.12.2023 5 min Tworzenie i zarządzanie stronami

Współcześni użytkownicy Internetu doceniają szybkość ładowania stron internetowych. Chcą w możliwie najkrótszym czasie dotrzeć do poszukiwanych treści, a w przypadku wydłużonego czasu oczekiwania wybierają inną witrynę. […]

Struktura strony internetowej zrobiona pod SEO
Struktura strony internetowej zrobiona pod SEO

Struktura strony internetowej zrobiona pod SEO

01.11.2023 6 min Tworzenie i zarządzanie stronami

Optymalizacja struktury strony internetowej pod kątem SEO to nie tylko konieczność w dzisiejszym konkurencyjnym świecie Internetu, ale także istotny element, który może decydować o sukcesie lub […]

Anchor text – czym jest i jaki ma pływ na pozycjonowanie?
Anchor text – czym jest i jaki ma pływ na pozycjonowanie?

Anchor text – czym jest i jaki ma pływ na pozycjonowanie?

06.09.2023 6 min Tworzenie i zarządzanie stronami

W przypadku każdej strony internetowej kluczowe staje się to, aby uzyskała ona jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto wykorzystać przede wszystkim pozycjonowanie, które zapewnia długotrwałe […]

To top