Narzędzia dla Webmasterów

Pozycjonowanie strony internetowej to długoterminowy i czasochłonny proces, na który składa się szereg rozmaitych działań. Pozycjoner sięga po wielorakie narzędzia dla webmasterów, dzięki czemu można uzyskać jeszcze lepsze efekty i to w krótszym czasie. Obecnie można przebierać w narzędziach dedykowanych specjalistom SEO, płatnych i darmowych programach, pomocnych wtyczkach. Korzystanie z innowacyjnych rozwiązań technologicznych pozwala na zwiększenie widoczności strony internetowej w Google.

W jakim celu sięga się po narzędzia dla webmasterów?

Algorytmy Google cały czas się zmieniają, trzeba wobec tego śledzić na bieżąco wszystkie trendy i wymagania. Na szczęście firma Google regularnie udostępnia wielorakie programy, wtyczki i aplikacje, które ułatwiają prace pozycjonerów. Na webmasterach zostało wręcz wymuszone bezustanne monitorowanie aspektów związanych z serwisem. Narzędzia Google upraszczają i przyspieszają jego analizowanie. Google Search Console jest darmowym narzędziem pozwalającym na kompleksowe zarządzanie stroną internetową.

Nie można mówić o skutecznej optymalizacji witryny ani jej efektywnym pozycjonowania bez tego kluczowego narzędzia. Pozwala on na monitorowanie ruchu na konkretne słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników serwisu. Analizowanie ruchu związanego z wyszukiwaniem jest nawykłe istotne dla każdego pozycjonera. Można też analizować linki przychodzące, co ma znaczenie przy pozycjonowaniu stron. Narzędzia dla webmasterów powalają też na dodanie mapy story, co ułatwia prace robotom Google w przeglądaniu i indeksowaniu strony www. Za pomocą Google Search Console można też przyspieszyć proces indeksowania nowych podstron.

Co dają narzędzia dla webmasterów?

W skrócie: Google Search Console obejmuje wiadomości, wygląd strony w wyszukiwarce, ruch związany z wyszukiwaniem, indeks Google, indeksowanie, problemy dotyczące bezpieczeństwa, narzędzia internetowe. Umożliwia wykrywanie błędów, zawieranie informacji o linkach strony, dodawanie map strony i różnych wersji dokumentu, indeksowanie stron. Google Search Console to świetne rozwiązanie zarówno dla początkujących, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym, jak również dla doświadczonych pozycjonerów.

Narzędzie to pozwala na lepsze poznanie odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Można dowiedzieć się dokładnie, skąd pochodzą poszczególni użytkownicy i na jakich urządzeniach wyświetlają witrynę. Wszystko to pozwala na lepsze dopasowanie publikowanych na stronie treści. Nie ma problemu ze sprawdzaniem tego, jak dokładnie wyświetla się witryna na urządzeniach mobilnych i pozwala na znalezienie ewentualnych błędów. Webmaster będzie też wiedzieć, jakie konkretnie strony linkują do obsługiwanego serwisu i czy wpływa pozytywnie na pozycjonowanie. Możliwe jest sprawdzenie tego, czy wdrażanie działania SEO rzeczywiście są efektywne, czyli miarodajności wyników. Pozycjonowanie wymaga bezustannego wprowadzania poprawek i usuwania pojawiających się błędów, dlatego używanie narzędzi dla webmasterów stało się wręcz koniecznością.

Narzędzia dla webmasterów – jakich jeszcze warto używać??

Mnogość narzędzi dla webmasterów sprawia, że trzeba dobrze przemyśleć swój wybór. Nie ma oczywiście sensu przesadzać z ich ilością, ale wybrać kilkanaście najlepszych, najprzydatniejszych. Bardzo pomocnym narzędziem jest SurferSEO, dzięki któremu można porównywać elementy optymalizacji serwisu, uzyskać konkretne wskazówki dotyczące poprawek itd. – wszystko po to, aby móc zdobyć jak najlepszą pozycję w wyszukiwarce Google. Wybierają narzędzia dla webmasterów, nie można zapomnieć o Ahrefs, który świetnie sprawdzą się do analizowania profilu linkowego pozycjonowanej strony www. Program nie ogranicza się tylko do badania profilu linkowego danej witryny, ale przekazuje informacje również o konkurencji.

Google Analytics i PageSpeed Insights

Każdemu webmasterowi przyda się Google Analytics, dzięki któremu możliwe jest monitorowanie rzeczywistego ruchu użytkowników na witrynie. Można śledzić nie tylko wejścia użytkowników, ale też ich zachowania na stronie. Pozycję strony www na konkretne słowa kluczowe można monitorować za pomocą narzędzia ASPS i to z uwzględnianiem lokalizacji. Lista funkcjonalności jest długa, dlatego warto się z nią zapoznać. W przypadku każdej witryny internetowej znaczenie ma szybkość jej ładowania, co można z łatwością sprawdzić przy użyciu PageSpeed Insights. Użytkownicy serwisu bardzo cenią sobie szybkie ładowanie, szczególnie w przypadku wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. PageSpeed Insights wskaże nie tylko na czas wczytywania poszczególnych elementów na stronie, ale zaproponuje konkretne wskazówki dotyczące poprawienia szybkości ładowania.

Z godnych polecenia narzędzi analizujących dla pozycjonerów warto wymienić Screaming Frog SEO Spider, świetnie sprawdzą się między innymi do badania meta tagów title i description.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Co wpływa na cenę pozycjonowania?
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Co wpływa na cenę pozycjonowania?

23.11.2022 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Trudno mówić o zwróceniu się inwestycji w stronę internetową, jeśli nie podejmie się kolejnych działań związanych z jej promocją w Internecie. Jednym z tańszych i skutecznych […]

Yoast SEO. Jak korzystać z tej wtyczki?
Yoast SEO. Jak korzystać z tej wtyczki?

Yoast SEO. Jak korzystać z tej wtyczki?

02.11.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Założenie profesjonalnej strony internetowej to dopiero połowa drogi do sukcesu. Coraz większą rolę ogrywa również pozycjonowanie stron, a dokładniej mówiąc zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. […]

Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?
Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?

Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?

07.09.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Meta tagi, inaczej znaczniki meta, to dane opisujące stronę internetową, które umieszczane są w jej sekcji nagłówkowej. Przekazują informacje dla robotów wyszukiwarki internetowej, wspierając pozycjonowanie, ale […]

To top