Jak wypromować sklep internetowy?

Przedsiębiorcy zastanawiają się nad tym, jak wypromować sklep internetowy, a możliwości jest naprawdę sporo. Do dyspozycji są rozmaite narzędzia reklamowe, dzięki którym możliwe staje się zwiększenie rozpoznawalności marki, zaufania do niej i lojalności. Pozwalają one na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Możliwe jest nawet spersonalizowanie reklamy do konkretnych odbiorców, co przekłada się na wzrost jej efektywności. Postawić należy przede wszystkim na optymalizację strony i pozycjonowanie. Warto uzupełnić kampanię reklamową Google Ads content marketingiem i promowaniem się w mediach społecznościowych. 

Promocja sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania

Bardzo ważną kwestią w przypadku każdego sklepu internetowego jest to, aby strona uzyskała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Większość osób szuka informacji o produktach, usługach i firmach właśnie z poziomu wyszukiwarki internetowej. Pod uwagę brane są jednak przede wszystkim wyniki z pierwszej strony. Kluczowe będzie to, aby znaleźć się w Top 10 w rankingu Google. W tym celu należy zadbać o odpowiednie zoptymalizowanie SEO witryny i jej pozycjonowanie. Służy to zwiększeniu widoczności e-sklepu w wynikach naturalnych i liczby odwiedzających.

Większy ruch na stronie przekłada się oczywiście na wzrost konwersji. Strona internetowa musi zostać dostosowana do potrzeb zarówno użytkowników, jak i algorytmów Google. Zadbać powinno się o przeprowadzenie audytu SEO dla sklepu internetowego, który stanowi skarbnicę wiedzy o rzeczywistej kondycji witryny. Istotny jest dobór właściwych słów kluczowych do pozycjonowania. Mogą one mieć ścisły związek z lokalizacją, co świetnie sprawdzi się w przypadku firmy działającej lokalnie. Inną opcję będzie wybranie ogólnych słów kluczowych, ale w przypadku dużej konkurencji nie będzie to łatwe zadanie. Zdecydowanie dokładniejsze są frazy kluczowe long tail, które można dopasować do konkretnych zapytań klientów.

Jak wypromować sklep internetowy przy wykorzystaniu wyszukiwarki

Podczas opracowywania strategii marketingowej warto mieć na uwadze ogromny potencjał drzemiący w wyszukiwarce. Na szczególną uwagę zasługują kampanie Google Ads, dzięki którym możliwe staje się nakierowanie działań promocyjnych na konkretną grupę odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Istotne jest to, aby skonfigurować właściwie kampanię, mając na uwadze potrzeby i preferencje użytkowników.

Warto wykorzystać także Google Shopping, czyli reklamy produktowe z funkcją prezentacji lub lokalnego asortymentu produktów. Można oczywiście połączyć reklamy tekstowe i banerowe z kampanią produktową. Godnym polecenia narzędziem będzie również remarketing. Za jego pomocą można odzyskać porzucone koszyki, czyli dotrzeć do klientów, którzy nie dokończyli zakupów z jakichś powodów. Istotne jest to, aby nie stosować nachalnej reklamy. Należy subtelnie przypominać o swojej ofercie osobom, które wcześniej się z nią zapoznały.

Content marketing sposobem na wypromowanie sklepu internetowego

Obecnie niezwykle istotne jest to, aby zaspokoić potrzeby użytkowników. Oczekują oni wartościowych treści, unikalnych, ciekawych, angażujących. Content marketing ma ogromny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Zacząć należy od stworzenia interesujących opisów kategorii w swoim sklepie. Świetnie sprawdza się również prowadzenie firmowego bloga, na którym można zamieszczać wartościowe wpisy. Za ich pomocą zwiększy się liczba czytelników i tym samym również klientów.

Publikacja specjalistycznych artykułów to sposób na kreowanie wizerunku eksperta w swojej branży. Przy wykorzystaniu wpisów blogowych możliwe staje się promowanie swoich produktów i usług. Warto również publikować artykuły sponsorowane w zewnętrznych serwisach partnerskich. Nie może oczywiście zabraknąć linku do oferty sklepu.

Wykorzystanie potencjału drzemiącego w mediach społecznościowych

Obecnie ogromną popularnością cieszą się media społecznościowe. Warto wobec tego pomyśleć o prowadzeniu fanpage’a na Facebooku, Instagramie. Opcji do wyboru jest sporo. Social media skupiają miliony użytkowników, wśród których znajdują się oczywiście potencjalni klienci. Istotne jest to, aby aktywnie prowadzić profil swojego sklepu internetowego, regularnie wstawiać posty. Oczywiście muszą być one wartościowe dla odbiorców, skłaniać ich do interakcji, podejmowania konkretnych działań.

Za pomocą mediów społecznościowych możliwe staje się poszerzenie grona odbiorców, budowanie pozytywnego wizerunku i trwałych relacji z klientami. Jest to stosunkowo prosty i tani sposób na przywiązanie klientów do swojej marki. Dostępne są nawet reklamy w social media typu Facebook Ads, które można personalizować, czyli docierać bezpośrednio do osób rzeczywiście zainteresowanych firmową ofertę. Odpowiednie dopasowanie reklam, czyli nakierowanie ich na wybraną grupę docelową, pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Zaletą mediów społecznościowych jest to, że można skrócić dystans, usprawnić komunikację. Klienci doceniają szybkie reagowanie na wysłane zapytania.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Pozycja strony w Google – co na nią wpływa?
Pozycja strony w Google – co na nią wpływa?

Pozycja strony w Google – co na nią wpływa?

21.06.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Osoby, które prężnie działają w sieci, doskonale wiedzą, czym jest pozycjonowanie. Z tym terminem z kolei pierwszy raz spotykają się osoby, które zakładają swoje strony internetowe, […]

Skuteczne pozycjonowanie – od czego właściwie zależy?
Skuteczne pozycjonowanie – od czego właściwie zależy?

Skuteczne pozycjonowanie – od czego właściwie zależy?

14.06.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Internet daje nieograniczone możliwości pod wieloma względami, ale to, czy nasza strona nie zaginie wśród innych i dotrze do oczekiwanych odbiorców, nie jest dziełem przypadku. Jest […]

Itemprop – czym są znaczniki schema.org?
Itemprop – czym są znaczniki schema.org?

Itemprop – czym są znaczniki schema.org?

31.05.2023 5 min Pozycjonowanie (SEO) Tworzenie i zarządzanie stronami

Osobom, które są zainteresowane, by wyszukiwarka Google zdecydowanie lepiej analizowała zawartość ich stron, zalecane jest skorzystanie z mikroformatów schema.org. Doskonałym przykładem może być meta itemprop. Nie […]

To top