Słowa kluczowe – w jaki sposób je dobrać?

Właściwy dobór słów kluczowych jest podstawą skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Przypadkowy ich dobór będzie skutkował brakiem pożądanych wyników, a co za tym idzie, utratą zysków. W jaki sposób... Kliknij aby przeczytać więcej!

Właściwy dobór słów kluczowych jest podstawą skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Przypadkowy ich dobór będzie skutkował brakiem pożądanych wyników, a co za tym idzie, utratą zysków. W jaki sposób należy więc dobierać słowa kluczowe i dlaczego ich analiza jest tak ważna?

Słowa kluczowe – jakie mamy rodzaje?

Słowa kluczoweAnalizę właściwego doboru słów kluczowych warto zacząć od tego, iż mamy kilka podstawowych ich rodzajów, a każde z nich spełnia inną funkcję. Co więcej, to rodzaj wpisywanej frazy kluczowej, determinuje ruch na stronie i zainteresowanie potencjalnych klientów, którzy je wpisują. Jakie zatem mamy rodzaje słów kluczowych?

Ogólne słowa kluczowe są to najczęściej wyszukiwane fraz (1-2 wyrazowe) istotne z punktu widzenia prowadzonej przez nas działalności. Mają one najwięcej wyszukiwań, ale przy tym mają najmniejszym współczynnikiem konwersji. Nie zdradzają szczegółowej intencji użytkownika, dlatego nie wiemy, czego tak na prawdę on szukał. Przykładem takiego wyszukiwania jest: „torebka”. Tego typu fraza nie mówi nam, czy osoba ją wpisująca chce dokonać zakupy, czy może szuka grafiki na ten temat.

Słowa kluczowe long-tail, czyli frazy długoogonowe – w tym przypadku fraza będzie składała się już z kilku wyrazów i na jej podstawie można zdefiniować intencje internauty. Choć fraza typu long-tail będzie miała małą liczbę wyszukiwań dla pojedynczej frazy, to jednak takich fraz związanych z jednym tematem może być dużo więcej, dlatego w sumie wygenerują one dużo większą ilość wyszukiwań w porównaniu do słów ogólnych. Jak zatem może wyglądać fraza długoogonowa? Na przykład:

• torebka damska
• Guess torebka
• elegancka torebka
• torebka czarna mała

Ilość kombinacji tego typu fraz jest praktycznie nieograniczona.

Słowa brandowe – jest to szczególny rodzaj frazy długoogonowej, do której dodaje się nazwę producenta, marki lub produktu, np.

• torebka Gucci
• czarna  torebka Guess
• eobuwie torebka Calvin Klein

Frazy regionalne – przeznaczone są do biznesów lokalnych, dlatego znajdziemy je m.in. przy firmach usługowych, restauracjach, hoteli, a nawet sklepach stacjonarnych, np.

  • restauracja Gdynia
  • sklep Giżycko
  • radca prawny Kraków

Frazy – pytania lub opisujące problem użytkownika – na tego typu zapytania użytkownik interesu poszukuje informacji, warto zatem mu ją dostarczyć, a przy okazji przemycić również swój produkt lub usługę.

Chcesz aby Twoja strona była w TOP10 wyników w Google? Pomożemy Ci w tym!

Konkurencyjność słów kluczowych – jak właściwe je dobierać?

Słowa kluczoweSłowa kluczowe różnią się między sobą konkurencyjnością. Co to znaczy? To znaczy, że różne firmy, które walczą o najlepszą pozycję w wyszukiwarkach, sięgają po te same słowa kluczowe. Im większa konkurencja w tym zakresie, tym trudniej jest przebić się na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Czy da się zatem określić konkurencyjność danego słowa kluczowego? Tak, można to sprawdzić za pomocą takich parametrów jak na przykład stawka CPC w systemie Google Ads. Jeśli przy danej frazie będzie wysoka stawka to będzie to oznaczało, że duża ilość firm sięga właśnie po te frazę. Poza Google Ads, mamy też takie narzędzia jak chociażby Senuto czy Ahrefs. Pamiętajmy, że nie zawsze podane wartości są dokładne, jednak jak najbardziej warto brać je pod uwagę.

Narzędzia pomagające w analizie słów kluczowych – gdzie szukać podpowiedzi?

Wśród narzędzi SEO, które wskazują nam propozycje słów kluczowych warto wymienić:

  • Google Search Console – narzędzie to służy do analitycznego mierzenia wyświetleń i kliknięć danej strony w Google
  • Planer słów kluczowych – narzędzie dostępne w systemie Google AdWords, które dostępne jest za darmo – wystarczy jedynie posiadać konto Google
  • Answer The Public – bezpłatne narzędzie pokazujące sugestie pytań związanych z wybranym słowem kluczowym.
  • Senuto – narzędzie badające polski rynek w wyszukiwarce Google, które monitoruje ok. 20 mln słów kluczowych – sprawdzane są co tydzień lub częściej.

Mamy też oczywiście podpowiedzi Google. Pod listą wyników wyszukiwania znajdziemy podpowiedzi podobnych wyszukiwań, a dzięki temu dowiemy się jakiego typy frazy wpisują nasi potencjalni klienci.

Słowa kluczowe – dlaczego ich analiza jest tak ważna?

Przeprowadzenie analiza słów kluczowych jest niezwykle ważnym zadaniem, ponieważ umożliwia znalezienie wszystkich fraz kluczowych, które będą wpisywali nasi potencjalni klienci. Pamiętajmy, że na każde słowo kluczowe wyświetlą się nam inne wyniki wyszukiwania, a zatem musimy znaleźć jak największą ilość (jeśli jest to możliwe to wszystkie) fraz, które doprowadzą potencjalnego klienta do naszej strony internetowej. Jeśli zatem oferujemy usługi turystyczne, to nie wystarczy fraza: „usługi turystyczne” czy „biuro turystyczne”, bowiem klienci mogą poszukiwać nas na wiele innych słów kluczowych, np. związanych z konkretną ofertą, chociażby „Grecja wakacje”.

A zatem, im więcej znajdziemy słów kluczowych prowadzących do naszej witryny internetowej, tym więcej szans na sprzedanie naszego produktu lub usługi.

Zobacz też:

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania? Darmowa Wycena SEO

Masz pytania?Agencja Interaktywna

Pisz lub dzwoń!Outsourcing IT

Pomagamy, doradzamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

NextGen Group, ul. Rot. W. Pileckiego 26
48-300 Nysa, NIP: 7532344011

Email: [email protected]
Telefon: 533 22 22 30

Godziny pracy: Pon - Pt, 09:30 - 17:30
Polityka prywatności

Z naszych usług skorzystali m.in:

Zobacz więcej naszych klientów