Pozycjonowanie bloga. Jak pisać dobry content na swoim blogu?

Dobrze prowadzony blog to prawdziwy skarb. To właśnie za jego pośrednictwem więcej osób może trafić na stronę firmy i przekonać się do jej oferty. Jednak, by blog mógł przyciągać użytkowników i potencjalnych klientów, musi być... Kliknij aby przeczytać więcej!

Dobrze prowadzony blog to prawdziwy skarb. To właśnie za jego pośrednictwem więcej osób może trafić na stronę firmy i przekonać się do jej oferty. Jednak, by blog mógł przyciągać użytkowników i potencjalnych klientów, musi być ciekawy i dobrze wypozycjonowany. By taki rzeczywiście był musi on mieć odpowiednio dobrany content, czyli – mówiąc prościej — muszą się na nim znaleźć odpowiednie treści. Pozycjonowanie bloga – jak dbać o wysoki poziom publikowanego na nim contentu?

Początki blogowania

Słowo „blog” zostało użyte po raz pierwszy w 1999 r. Początkowo określało ono rodzaj internetowych pamiętników, które były najczęściej prowadzone przez prywatne osoby, które chciały podzielić się ze światem swoim spojrzeniem na pewne sprawy. Obecnie w Sieci jest ponad 500 milionów blogów i wciąż pojawiają się kolejne. Wiele osób dzieli się nie tylko swoimi przemyśleniami i wspomnieniami, ale też wiedzą ekspercką. Warto pamiętać, że mnóstwo firm decyduje się na prowadzenie bloga także po to, by wypozycjonować swoją stronę i sprawić, by była lepiej widoczna dla klientów.

Chcesz aby Twoja strona była w TOP10 wyników w Google? Pomożemy Ci w tym!

Blog firmowy — must have czy fanaberia?

Pozycjonowanie blogaWiele firm zastanawia się, czy warto prowadzić bloga. Odpowiedź wydaje się jednak oczywista. Dobrze prowadzony blog firmowy to nie jest niepotrzebny dodatek do strony, ale jedno z podstawowych narzędzi content marketingu, które może wydajnie wpłynąć na wypozycjonowanie całej strony oraz pomóc w budowaniu wizerunku eksperta. Wysokiej jakości content przyciąga użytkowników na stronę, czyli generuje większy ruch. W ten sposób więcej osób może też zapoznać się z ofertą danej firmy i rozważyć skorzystanie z niej.

Koniecznie trzeba też pamiętać, że wiele osób, zanim podejmie decyzję zakupową, szuka dodatkowych informacji na temat produktu lub usługi właśnie w Internecie. Przedstawienie ich w sposób ciekawy, przystępny i wyczerpujący może przyspieszyć podjęcie decyzji o zakupie. Badania wykazują, że klienci częściej decydują się na zakup właśnie u firmy, która w jakiś sposób przyczyniła się do rozwiązania ich problemu np. poprzez udzielenie wyczerpującej odpowiedzi. Oznacza to, że dzięki publikowaniu dopasowanego contentu można wejść w relację z potencjalnymi klientami, pokazać im siebie, swoją firmę lub markę jako eksperta i równocześnie zdobyć zaufanie odbiorców. Oczywiście to wszystko wpływa też na lepsze pozycjonowanie strony np. dzięki stosowaniu fraz długiego ogona i pozyskiwanie wartościowych linków.

Gdzie prowadzić bloga?

Bloga prowadzi się poprzez korzystanie z systemu zarządzania treścią. Ma on formę prostego panelu, do którego łatwo można wprowadzać kolejne treści oraz edytować je. Takich systemów jest naprawdę dużo, ale do najbardziej popularnych należą:

  • Blogspot,
  • WordPress.

Oba te CMS-y są darmowe i bardzo proste w obsłudze. Blogspot (Blogger) ma ograniczone funkcje w stosunku do WordPressa, ale jest też od niego bardziej przystępny dla początkujących. Korzystając z Blogspotu nie można używać wtyczek, czyli gotowych rozszerzeń, które zwiększają funkcjonalność strony. WordPressa trzeba też regularnie aktualizować, bo ten CMS  nieustannie się rozwija. Który będzie lepszy? Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, ale trzeba pamiętać, że 1/3 wszystkich stron internetowych jest oparta właśnie o WordPressa.

Pozycjonowanie bloga w 2021 – jakie trendy rządzą blogosferą?

Blog już od dawna nie ma być po prostu wrzucanymi sporadycznie i spontanicznie wpisami na dowolny temat. Obecnie, by skutecznie pozycjonować bloga, na początek trzeba dobrze dobrać frazy kluczowe. W tym celu konieczne jest skorzystanie z narzędzi, które pokazują, czego tak właściwie użytkownicy szukają w wyszukiwarce. Wpis blogowy nie może być jednak po prostu zlepkiem tych poszukiwanych fraz. To musi być treść angażująca, ciekawa… i długa. Krótkie teksty zostaw na treści postów w mediach społecznościowych. Na blogu nie ogranicza Cię ilość znaków, więc możesz pisać do wyczerpania tematu. Oczywiście w grę nie wchodzi popularnie zwane lanie wody. Jeśli artykuł będzie nie na temat, będzie miał mnóstwo dygresji i wtrąceń, to czytelnik uzna go za nieciekawy. Wyłączy go, zanim dojdzie do konkluzji. Najprawdopodobniej nie przejdzie do kolejnych wpisów ani nie zajrzy do oferty umieszczonej na stronie.

Pozycjonowanie bloga – jak poprawnie używać słów kluczowych?

Pozycjonowanie blogaPo pierwsze — naturalnie. To bardzo ważne, by nie wciskać słów kluczowych na siłę. Skuteczne pozycjonowanie bloga na tym nie polega. Użytkownicy już dawno znudzili się treściami, które nie niosą za sobą większego sensu, ale po prostu są miejscem do umieszczenia fraz. Takie treści nie zatrzymują ich na stronie, a co za tym idzie — Google otrzymuje w pośredni sposób informację o tym, że strona nie jest wartościowa. W związku z tym nie proponuje jej wysoko w wynikach wyszukiwania, ale stara się podpowiedzieć użytkownikowi lepsze opcje. By tworzyć lepsze treści, które mają poprawnie wykorzystane frazy kluczowe, warto sięgać po narzędzia takie jak SurferSEO. Ich zadaniem jest zliczanie użytych fraz kluczowych oraz natężenia ich użycia. Dzięki temu można opracować tekst, który będzie podobał się odbiorcom i równocześnie będzie wysoko ceniony przez wyszukiwarkę.

Zobacz też:

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania? Darmowa Wycena SEO

Masz pytania?Agencja Interaktywna

Pisz lub dzwoń!Outsourcing IT

Pomagamy, doradzamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

NextGen Group, ul. Rot. W. Pileckiego 26
48-300 Nysa, NIP: 7532344011

Email: [email protected]
Telefon: 533 22 22 30

Godziny pracy: Pon - Pt, 09:30 - 17:30
Polityka prywatności

Z naszych usług skorzystali m.in:

Zobacz więcej naszych klientów