Blog firmowy

Blog firmowy jest niezwykle skuteczną formą długoterminowej strategii marketingowej. Stanowi doskonały sposób na budowanie pozytywnych relacji z klientem oraz  zwiększenie zasięgu oddziaływania firmy. Wspomaga promowanie marki jako eksperta i wpływa na wzmocnienie jej pozycji w świadomości klientów.

Blog firmowy – potęga wartościowego przekazu

Artykuły publikowane na blogu firmowym to jedna z najpopularniejszych form marketingu treści. Blog jest kanałem komunikacji określanym jako Owned Media, („media własne”), obejmującym treści w miejscu, które należy do marki. Jest to w samodzielnie zarządzana przestrzeń, w  której firma autonomicznie tworzy i udostępnia treści. Na zamieszczany w jej obrębie content, zawartość, formę, sposób  publikowania,  przedsiębiorstwo ma całkowity wpływ. Taka forma komunikacji marketingowej stanowi znakomite miejsce do budowania wizerunku eksperta w konkretnej branży. Jest także okazją do zasugerowania użytkownikom rozwiązań ich problemów, służenia radą, a jednocześnie szansą na dyskretną promocję marki.

Przystępując do tworzenia blogu firmowego musimy jednak o czymś pamiętać. Chodzi o to, że korzystny efekt może nam przynieść jedynie długoterminowe, systematyczne działanie, oparte na sprecyzowanym celu oraz przemyślanych założeniach.  Rozpoczynamy więc od określenia odbiorcy i opracowania strategii prowadzenia bloga. Następnie należy wziąć pod uwagę elementy wspomagające budowanie pozytywnych , silnych relacji z odbiorcą. W tym zakresie najważniejszymi elementami są: wysoka jakość przekazu, czyli wartościowe, merytoryczne, eksperckie treści oraz  sposób i forma wypowiedzi, dopasowana do strategii marketingowej firmy oraz potrzeb jej odbiorców. Przy realizacji powinniśmy uwzględnić także czas potrzebny na tworzenie artykułów oraz cykliczne zaangażowanie w publikacje blogu. Dobrym rozwiązaniem może być oddelegowanie jednego z pracowników do tworzenia bloga,. Warto również zaangażować copywritera freelancera lub skorzystanie z usług profesjonalnej agencji copywriterskiej, specjalizującej się w dostarczaniu wysokiej jakości treści konkretnie naszej branży.

Zalety prowadzenia firmowego bloga

Kreowanie wizerunku eksperta

Oryginalne, użyteczne, wartościowe teksty, stanowiące odpowiedź na potrzeby grupy docelowej, budują pozytywny wizerunek. Dodatkowo, stawiają ich twórców w roli eksperta branży. Tak ukierunkowana kreacja kompetencji, oparta na przemyślanym harmonogramie treści pomaga w tworzeniu autorytetu. Publikując przydatne, kompetentne  artykuły, zawierające przede wszystkim: porady, instrukcje, wskazówki, czytelną grafikę, ciekawe filmy, zdjęcia, prezentacje, twórcy bloga absorbują uwagę odbiorców,  pozwalają im lepiej zrozumieć działalność przedsiębiorstwa oraz przybliżają charakter ofert.

Prezentując bogate doświadczenie, znajomość biznesu i rzetelne podejście do tematu utrwalają wizerunek specjalisty w danej branży. A z punktu widzenia użytkownika ten aspekt jest szczególnie istotny, ponieważ odbiorcy ufają ofertom, których twórcy są wiarygodni, kompetentni i profesjonalni.

Należy pamiętać, że w tworzeniu wizerunku eksperta poza dzieleniem się specjalistyczną wiedzą (raportami, wynikami badań, najnowszymi rozwiązaniami itp.), kluczowym elementem jest dopasowanie przekazywanych treści do potrzeb odbiorców.

Zwiększenie ruchu na stronie i autopromocja

Dobrze napisane treści blogowe przekładają się na wzrost ruchu na stronie. W dłuższej perspektywie możemy zakładać, że metodycznie aktualizowana przestrzeń blogowa wywoła zwiększoną liczbę regularnie powracających czytelników. Z badań wynika, że firmy posiadające blogi notują znaczny wzrost leadów sprzedażowych. Regularne odwiedziny ułatwiają docieranie z ważnym, wybranymi informacjami do potencjalnego klienta i zwiększają szansę, że komunikaty nie zostaną przegapione. Przy pomocy artykułów możemy zwrócić uwagę na okresowe promocje, konkretne pozycje z oferty, konkursy, zmiany w usługach i to wszystko bez ponoszenia dodatkowych kosztów za publikację.

Wpływanie na pozycję w wynikach wyszukiwania

Roboty indeksujące Google doceniają innowacyjne, wartościowe, regularnie publikowane treści. Statystyki pokazują, że wysokiej jakości content ma znaczący wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki promują aktualne treści, stąd też bardzo dobrze indeksują blogowe artykuły (zwłaszcza odpowiednio promowane na stronie głównej), które poprzez cyklicznie zamieszczane treści dają sygnał, że serwis rośnie i w przemyślany sposób się rozwija. Dzięki blogowi zwiększa się liczba wartościowych pod względem treści podstron w serwisie, co w naturalny sposób przekłada się na zwiększenie widoczności całej domeny w wyszukiwarce.

Tworzenie pozytywnych relacji z klientem

Firmowy blog jest łatwym i niedrogim narzędziem umożliwiającym nawiązanie lub pogłębienie relacji z klientami. Ponieważ w trakcie tworzenia postów musimy dokładnie zastanowić się nad tym czego oczekują od nas odbiorcy,  prowadzenie bloga stanowi świetny sposób na lepsze zrozumienie potrzeb klientów. Dzięki tej wiedzy możemy modyfikować oferty, tak aby optymalnie dostosować się do oczekiwań i wymagań odbiorców. Przestrzeń blogowa daje możliwość utrzymania stałej interakcji, tworzy znakomite pole do dyskusji i wzajemnego poznania.

Prowadzenie firmowego bloga – podsumowanie

Blog firmowy umożliwia uporządkowanie struktury witryny i daje odbiorcy gwarancję, że otrzyma na niej konkretne wsparcie i zdobędzie potrzebną wiedzę. Jest prostym sposobem na stworzenie okazji do wypatrzenia naszej strony przez użytkowników, którzy zainteresowani są oferowanymi przez nas usługami lub produktami. W konsekwencji zwiększa się liczba leadów, czyli podmiotów potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Posiadanie bloga firmowego daje możliwość wykorzystania nowych metod interakcji  z klientami i jest właściwie dodatkową, relatywnie tanią przestrzenią marketingowej komunikacji.

Kampanie marketingowe tworzone w oparciu o treści na blogu pomagają w rozwoju biznesu, między innymi poprzez pozyskanie zaufania klienta oraz zwiększenie zasięgu oddziaływania. Poza tym oddziałują pozytywnie na współczynnik konwersji, wizerunek firmy oraz budowanie marki. Wszystkie te elementy w oczywisty sposób wpływają na poprawę rentowności firmy. Dodatkowo blog jest świetnym źródłem pozyskiwania nowych linków do strony. Wpisy blogowe bardzo dobrze popularyzują się w social mediach, a umiejętnie prowadzony blog jest świetną metodą na powiększanie listy newsletter’owej.

W kompleksowym ujęciu właśnie te aspekty sprawiają, że inwestowanie budżetu marketingowego w firmowego bloga staje się niezwykle efektywne.

Warto postawić na efektywny, wysokiej jakości content

Jeśli chcemy, aby nasz firmowy blog był efektywny, wzbudzał zaufanie odbiorców, wspomagał tworzenie marki oraz budował rzetelny wizerunek firmy w Internecie,  musi być odpowiednio prowadzony. Kluczowym elementem jest regularne publikowanie artykułów oraz dbanie o ich wysoką jakość, co nie jest łatwym zadaniem. Dlatego warto powierzyć pisanie bloga w ręce profesjonalistów – Agencja Interaktywna NextGen Group oferuje przygotowanie wartościowych, merytorycznych, wysokiej jakości tekstów na blogi firmowe. Zapraszamy do kontaktu!

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Alexa Rank, czyli ranking popularności stron
Alexa Rank, czyli ranking popularności stron

Alexa Rank, czyli ranking popularności stron

30.03.2022 5 min Pozycjonowanie (SEO)

Alexa Rank to relatywnie popularny termin, aczkolwiek wiele osób po dziś dzień nie wie, jakie są cechy charakterystyczne tego wskaźnika. Jego popularność rośnie jednak w zawrotnie […]

Pozycjonowanie long tail. Jakie ma zalety?
Pozycjonowanie long tail. Jakie ma zalety?

Pozycjonowanie long tail. Jakie ma zalety?

23.03.2022 8 min Pozycjonowanie (SEO)

Tworząc stronę internetową, zakładając bloga lub otwierając sklep online, zależy nam na wartościowych odwiedzinach i internautach gotowych dokonać konwersji w postaci zakupu, kontaktu czy pozostawienia komentarza. […]

Teksty SEO – jak je pisać?
Teksty SEO – jak je pisać?

Teksty SEO – jak je pisać?

02.03.2022 8 min Pozycjonowanie (SEO)

SEO copywriting to umiejętność pisania funkcjonalnych treści zamieszczanych  na stronach internetowych. Wartościowe teksty SEO, przyjazne dla klienta i wyszukiwarek internetowych wpływają na poprawę widoczności witryny w […]

To top