Domain Authority

Dziś niemal każdy właściciel strony internetowej podejmuje wszelkie możliwe działania, dzięki którym możliwe będzie zwiększenie jej pozycji na liście wyszukiwania Google. Dotyczy to przede wszystkim tych osób, które przynajmniej w podstawowym stopniu wiedzą czym jest SEO i jakie korzyści pozwala odnieść. Przy pozycjonowaniu strony często można spotkać się z pojęciem Domain Authority (DA). Co to takiego i co oznacza?

Czym jest Domain Authority?

Osoby interesujące się SEO powinny doskonale wiedzieć czym jest Domain Authority. Dla niewtajemniczonych jest to parametr stworzony przez Google, informujący właściciela o tym, jakie szansę ma jego witryna na to, by zaistnieć na pierwszej stronie w organicznych wynikach wyszukiwania.

Działanie parametru Domain Authority bazuje przede wszystkim na analizie bardzo wielu czynników. Przyjmuje wartość za zakresu od 0 do 100, przy czym im większy jest wynik, tym lepiej dla wysokości pozycji w rankingu dla strony internetowej.

Jaka jest zależność pomiędzy pozycjonowaniem strony internetowej a autorytetem domeny?

W oficjalnych raportach Google podkreśla, że nie wykosztuje autorytetu domeny przy ustalaniu pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Tyle w teorii. Liczne testy i badania prowadzone przez zewnętrzne firmy wykazały jednak, że tak naprawdę niezależnie od działań Google im wyższy jest autorytet domeny, tym strona internetowa zyskuje wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Dla osiągnięcia lepszej, a tym samym bardziej skutecznej strategii SEO, prowadząc własną stronę internetową, warto porównywać jej autorytet z innymi.

Jak wyliczyć Domain Authority?

Wbrew pozorom wyliczenie Domain Authority nie jest specjalnie skomplikowane. Należy jednak pamiętać przy tym o tym, że każdy z czynników ma swoje ściśle określone wartości.
Jak samodzielnie wyliczyć wartość autorytetu domeny? W tym przypadku nieoceniona jest pomoc zewnętrznych firm, takich jak MOZ czy Ahrefs.

Sprawdzanie wartości Domain Authority nie wymaga wiele czasu dzięki możliwości skorzystania z pomocy z zewnątrz. Jest bardzo przydatne, często wspomagając właściciela witryny w rozwiązaniu wielu problemów, między innymi związanych ze spadkiem ruchu na stronie internetowej.

Jakie czynniki mają największy wpływ na wartość autorytetu domeny?

Istnieje kilka dość istotnych czynników, pozwalających na osiągnięcie dobrych wyników DA. Jednym z nich jest link building. W tym przypadku bardzo ważna jest nie tylko jakość, ale również i liczna przychodzących linków. Według wielu specjalistów to właśnie link building jest najważniejszym wskaźnikiem autorytetu domeny. Dlatego też właściciele stron, chcący uzyskać jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania powinni zadbać o odpowiednią wartość linków.

Content, czyli treści dostępne na stronie również nie pozostają obojętne dla wyników uzyskiwanych w DA. Im ciekawsze i bardziej przyciągające uwagę treści, tym większa pomoc w skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej.

Dla wartości DA, ważne jest również ogólne SEO witryny. To bardzo obszerne pojęcie, w skład którego wchodzi szereg mniej lub bardziej istotnych zmiennych. Każdy właściciel strony, który chce osiągnąć jak największą wartość DA, powinien zadbać o jak najlepsze zoptymalizowanie witryny pod względem SEO.

Czym różni się Domain Authority od Page Authority?

Dla wielu osób Page Authority oraz Domain Authority to dwa tożsame pojęcia, o tym samym znaczeniu. Jest to jak najbardziej prawidłowe założenie, a pomiędzy tymi dwoma pojęciami różnice są praktycznie niewielkie. Jedną z najważniejszych różnic jest to, że w przypadku Page Authority brana pod uwagę jest nie cała domena, a wyniki pojedynczej podstrony w witrynie. Jak łatwo się domyślić, uzyskany w tej sposób wynik będzie wskaźnikiem siły tylko jednej, konkretnie wskazanej strony.

Witryna pojadająca wiele podstron uzyskujących bardzo dobre wyniki parametru PA, ma bardzo duże szanse na uzyskanie równie imponujących wyników DA.

Domain Authority jest komercyjnym wskaźnikiem, niezwykle przydatnym przy ocenie ogólnej wydajności witryny pod względem SEO. Porównywanie osiągniętych przez stronę wyników z tym, co osiągnęła konkurencja, pozwala na lepsze i bardziej efektywne zaplanowanie strategii pozycjonowania. Należy jednak pamiętać o tym, że tylko witryna dobrze zoptymalizowana pod względem SEO może osiągać bardzo wysokie wartości parametrów Doman Authority, dając możliwość osiągnięcia bardzo dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Logi serwera – czym są i gdzie je znaleźć?
Logi serwera – czym są i gdzie je znaleźć?

Logi serwera – czym są i gdzie je znaleźć?

28.06.2023 6 min Serwery i administracja

Pomimo tego, że logi serwera są pojęciem, które stosunkowo często można spotkać w informatycznym słowniku, to tak naprawdę nie każdy zdaję sobie sprawę z tego, czym […]

Czym właściwie jest kolokacja serwerów i co musimy o niej wiedzieć?
Czym właściwie jest kolokacja serwerów i co musimy o niej wiedzieć?

Czym właściwie jest kolokacja serwerów i co musimy o niej wiedzieć?

07.06.2023 5 min Serwery i administracja

Tuż za progiem XXI wieku, praktycznie już nie możemy sobie wyobrazić działalności jakiegokolwiek podmiotu gospodarczego, który chciałby liczyć się na rynku i rozwijać swój potencjał, bez […]

Serwer dedykowany – czym jest i komu się przyda?
Serwer dedykowany – czym jest i komu się przyda?

Serwer dedykowany – czym jest i komu się przyda?

24.05.2023 5 min Serwery i administracja

Wśród różnych rodzajów serwerów obecnych na rynku można wyszczególnić przede wszystkim serwery dedykowane. Korzystanie z nich gwarantuje bardzo wysoką wydajność pracy oraz niezawodność, a także dowolne […]

To top