Yoast SEO

Założenie profesjonalnej strony internetowej to dopiero połowa drogi do sukcesu. Coraz większą rolę ogrywa również pozycjonowanie stron, a dokładniej mówiąc zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Aby zoptymalizować witryny postawione na WordPressie, warto jak najszybciej zainstalować wtyczkę Yoast SEO.

Dlaczego warto postawić na wtyczkę Yoast SEO?

Wtyczka Yoast SEO to bardzo rozbudowane narzędzie, z którego dobrodziejstwa mogą skorzystać nawet osoby nieznające się na SEO. Wtyczka wykorzystywana jest na całym świecie przez początkujących i doświadczonych specjalistów od marketingu internetowego. Do wyboru jest darmowa wersja podstawowa, jak i również zdecydowanie bardziej rozbudowana wersja premium. Dzięki wtyczce można zautomatyzować sporą część zadań. Jest to idealne narzędzie dla osób, które chcą przyśpieszyć optymalizację witryny. W dużej mierze tylko dzięki wtyczce SEO możliwe jest przeprowadzenie dokładnej analizy strony. Yoast SEO znajdzie dla nas ewentualne błędy i podpowie jak je naprawić. Po wtyczkę powinny sięgnąć przede wszystkim te osoby, które opiekują się większymi serwisami i rozbudowanymi sklepami internetowymi. Wynika to oczywiście z tego, że dzięki wtyczce można dokonać hurtowej edycji.

Co oferuje wtyczka Yoast SEO?

Podstawowa wtyczka Yoast SEO w odróżnieniu od wielu konkurencyjnych wtyczek SEO, umożliwia nie tylko ustawienie tytułów, opisów description i słów kluczowych dla poszczególnych podstron. Dzięki wtyczce można także wygenerować mapę witryny i na bieżąco śledzić słowa kluczowe. Dużym atutem wtyczki jest to, że można swobodnie śledzić czytelność tytułów i długość poszczególnych treści. Bardzo przydatną funkcją jest generowanie instrukcji na robotów Google i możliwość bezpośredniej edycji plików robots.txt czy .htaccess.

Wtyczka Yoast SEO wyposażona jest w specjalne narzędzia, dzięki którym można ją szybko zintegrować z najpopularniejszymi narzędziami dla webmasterów. Wersja Premium oferuje jeszcze więcej ciekawych funkcji, które zaspokoją oczekiwania nawet najbardziej wybrednych użytkowników.

Kompleksowa analiza treści

Jak wspomniano powyżej wtyczkę Yoast SEO można wykorzystać do kompleksowej analizy treści. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że content jest nie tylko najlepszym wabikiem na potencjalnych treści. Wysokiej jakości tekst odgrywa także bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu. Dzięki wtyczce można błyskawicznie przeanalizować treści na stronie pod kątem wybranych słów kluczowych.

Wtyczka oferuje bardzo prosty i intuicyjny system oceniania tekstu pod kątem SEO, dzięki czemu poradzi sobie z nim praktycznie każdy. Tekst oceniany jest za pomocą trzech kolorów. Czerwony kolor jak łatwo się domyślić informuje nas, że dany tekst należy jak najszybciej zmienić. Pomarańczowy tekst jest neutralny, z kolei zielony tekst służy do odznaczania najbardziej wartościowych treści. Na szczególną uwagę zasługuje także podświetlanie słów kluczowych. Dzięki tej prostej funkcji możliwe będzie błyskawiczne ocenienie występowania fraz w wybranym tekście.

Wygląd panelu do optymalizacji treści SEO
Wygląd panelu do optymalizacji treści pod SEO.

Jak korzystać z wtyczki Yoast SEO?

Aby skorzystać z wtyczki Yoast SEO, należy ją najpierw zainstalować. Pamiętać należy także o tym, że nie można korzystać z kilku wtyczek SEO jednocześnie. Jeżeli zainstalowane są inne wtyczki SEO, to należy je wyłączyć. Aby zainstalować najnowszą wersję wtyczki Yoast SEO wystarczy ją pobrać bezpośrednio z wordpressowej bazy. Po krótkiej instalacji wystarczy włączyć nową wtyczkę i już można przejść do optymalizacji.

Na samym początku warto połączyć swoją stronę na WordPressie z popularnym narzędziem Google Search Console. Jeżeli chodzi o bezpłatną wersję wtyczki, to pamiętać należy o tym, że na starcie ma ona wyłączone niektóre funkcjonalności. Aby móc skorzystać z wszystkich dostępnych opcji, w oknie głównym należy odnaleźć zakładkę „Funkcjonalności” i włączyć opcje w zakładce „Strony z zaawansowanymi ustawieniami”.

Optymalizacja strony od a do z

Optymalizację strony najlepiej rozpocząć od meta tagów. W zakładce „Tytuły i meta tagi” można uzupełnić tytuł i opis dla strony głównej. Przy większości szablonach domyślnie ustawiona będzie formuła dla tytułów, którą wcześniej ustawiliśmy z podstawowego menu WordPressa. Bardzo ważną rolę odgrywa zakładka „Typy treści”, w której należy przygotować osobne tytuły i meta description dla wszystkich podstron. Dzięki zakładce „Typy taksonomii” można dodać osobne elementy <head> dla wcześniej ustawionych kategorii i tagów. Dobrym pomysłem jest zablokowanie dla robotów automatyczne tworzenie podstron, dzięki czemu będzie można rozwiązać problem z duplikatami treści.

Przygotowanie mapy strony

Aby poprawić indeksację strony warto jak najszybciej przygotować sitemapy. Dzięki wtyczce Yoast SEO mapę można wygenerować automatycznie. Standardowo sitemapa znajdować będzie się pod adresem nazwa-domeny.pl/sitemap_index.xml. Za pomocą prostego panelu można na bieżąco kontrolować wszystkie elementy. Sitemapę można wykorzystać do zablokowanie pojedynczych wpisów, które roboty Google nie powinny indeksować.

Jak w 100% wykorzystać potencjał wtyczki?

W Internecie można znaleźć bardzo wiele kursów i szkoleń, dzięki którym dowiemy się jak prawidłowo korzystać z aktualnych wersji wtyczki Yoast SEO. Warto wspomnieć również o tym, że Yoast może pochwalić się własną akademią. Mowa tutaj oczywiście o specjalnej platformie z kurami dla początkujących i doświadczonych pozycjonerów. Spora część kursów dostępnych jest bezpłatnie, dlatego też w wolnej chwili warto zapoznać się z nimi. Niestety szkolenia dostępne są jedynie w języku angielskim. Aby poszerzyć swoją wiedzę warto dokładnie zapoznać się również z dokumentacją. Można tutaj znaleźć wiele cennych informacji nie tylko na temat samej wtyczki Yoast, ale również na temat pozycjonowania.

Dostęp do dokumentacji można uzyskać bezpośrednio w ustawieniach samej wtyczki. Pamiętać należy o tym, że algorytmy Google cały czas ewoluują, dlatego też na bieżąco należy śledzić wszystkie nowinki w branży SEO i poszerzać swoją wiedzę. Osoby, które nie czują się na siłach, aby samodzielnie zoptymalizować swoją stronę w WordPressie, mogą zlecić to zadanie odpowiednim fachowcom.

Inne artykuły z tej kategorii

Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać

Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?
Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?

Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?

07.09.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Meta tagi, inaczej znaczniki meta, to dane opisujące stronę internetową, które umieszczane są w jej sekcji nagłówkowej. Przekazują informacje dla robotów wyszukiwarki internetowej, wspierając pozycjonowanie, ale […]

Google Keyword Planner – zwiększ swoje zasięgi!
Google Keyword Planner – zwiększ swoje zasięgi!

Google Keyword Planner – zwiększ swoje zasięgi!

24.08.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Planer słów kluczowych od Google, czyli Google Keyword Planner to pomocne narzędzie, z którym można łatwo dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Ich umiejętna selekcja ma duże znaczenie […]

Blog firmowy – dlaczego warto go mieć na swojej stronie?
Blog firmowy – dlaczego warto go mieć na swojej stronie?

Blog firmowy – dlaczego warto go mieć na swojej stronie?

01.06.2022 6 min Pozycjonowanie (SEO)

Blog firmowy jest niezwykle skuteczną formą długoterminowej strategii marketingowej. Stanowi doskonały sposób na budowanie pozytywnych relacji z klientem oraz  zwiększenie zasięgu oddziaływania firmy. Wspomaga promowanie marki […]

To top