10 elementów które MUSI mieć nowoczesna strona internetowa

Strona internetowa? Obecnie tak naprawdę żaden biznes, który chce odnieść sukces, nie może się obyć bez strony w Internecie. Jest ona podstawą działalności biznesowej w sieci i dlatego powinna zostać przygotowana w jak najbardziej staranny sposób. Aby była w pełni skuteczna i zachęcała użytkowników do odwiedzin, powinna mieć 10 elementów, których obecność będzie... Kliknij aby przeczytać więcej!

Strona internetowa? Obecnie tak naprawdę żaden biznes, który chce odnieść sukces, nie może się obyć bez strony w Internecie. Jest ona podstawą działalności biznesowej w sieci i dlatego powinna zostać przygotowana w jak najbardziej staranny sposób. Aby była w pełni skuteczna i zachęcała użytkowników do odwiedzin, powinna mieć 10 elementów, których obecność będzie miała zasadnicze znaczenie.

1) Czytelny nagłówek i intuicyjny układ strony

Użytkownik wchodzący na stronę powinien od razu zorientować się gdzie trafił. Dlatego też musi ona posiadać czytelny nagłówek z logo oraz menu. Tam właśnie – w jak najbardziej przystępny sposób -przedstawia się logotyp firmy, organizacji czy prowadzonej działalności. Nie jest to miejsce na żadne zbędne elementy i udziwnienia. Sam logotyp, zgodnie z już przyjętym przez wielu schematem, umieszcza się najczęściej z lewej strony. Wtedy po prawej stronie można znaleźć przyciski do logowania, a w sklepach wirtualny koszyk na zakupy. Z lewego boku, albo na górze znaleźć można także menu. Najważniejsze, by układ strony www był intuicyjny, by każdy kto ją odwiedzi bez zastanawiania się wiedział co znajdzie w danym miejscu.

2) Strona internetowa a krótkie podsumowanie oferty

Na daną stronę wchodzi się z konkretnymi oczekiwaniami, poszukując usług czy informacji, kiedy to sprawdza się różne opcje. Trzeba więc zrobić wszystko, by potencjalny Klient został na stronie dłużej. Pomóc w tym może stworzenie i umieszczenie na niej ciekawego opisu oferty czy wypunktowanie tego, co się proponuje (na oddzielnej podstronie). Lepiej by nie były to podniosłe hasła, ale takie obietnice, które będą mogły w pełni zostać spełnione. Wprowadzić można także linki do pełniejszych opisów usług. Na stronie warto też przedstawić swój zespół, doświadczenie i osiągnięcia. Będzie się wtedy tzw. ekspertem o ludzkiej twarzy.

3) Call To Action – to znaczy zachęcenie do skorzystania z oferty

W dobrze widocznym miejscu powinien znaleźć się element, który będzie tzw. zamknięciem interakcji. Często jest to grafika albo chwytliwe hasło reklamowe skłaniające użytkownika do kliknięcia w przycisk znajdujący się obok takiego hasła. Taki element powinien być widoczny zaraz po wejściu na stronę, a jego skuteczność będzie weryfikacją tego czy strona odniesie sukces. CTA może przyjąć różne formy: wchodzę, kup teraz, pobierz, zobacz.

4) Dane kontaktowe

Wydaje się to oczywiste, jednak nie można zapomnieć o przedstawieniu na stronie wszystkich niezbnędnych danych kontaktowych. Ich brak może skutkować np. stratą szansy na dokonanie transakcji albo na pozyskanie klienta, który chciałby się skontaktować z firmą drogą mailową bądź telefoniczną. Najlepiej kiedy numer telefonu będzie możliwy do natychmiastowego kliknięcia (aktywny link). Warto też pomyśleć o stworzeniu podstrony z formularzem kontaktowym, który umożliwi szybkie wysyłanie zapytań.

5) Responsywność – wersja mobilna

Z racji tego, że obecnie używanie smartfonów i tabletów do przeszukiwania Internetu jest praktyką powszechną, strona www musi dobrze wyświetlać się na każdym takim urządzeniu. Na mniejszym ekranie wszystko musi być tak widoczne i wygodne jak na ekranie komputera. Stronę trzeba więc odpowiednio dopasować dla użytkowników mobilnych. Jej zwykła wersja może oczywiście wyświetlać się na telefonie, jednak jest wtedy bardzo duża i niewygodna w nawigacji. Sprawia to, że użytkownicy rezygnują z jej przeglądania.

6) Strona internetowa i jej interaktywność

Źródłem sukcesu wśród użytkowników strony, którzy będą chcieli ją odwiedzać często, może stać się „reagowanie” witryny na ich działania. Dlatego tak ważne będzie zastosowanie rozwiązań interaktywnych. Zalicza się do nich: interaktywne grafiki oraz banery, subskrypcje, sondy lub ankiety angażujące internautów, formularze z aktywnymi podpowiedziami, live czat czy inne formy bezpośredniego kontaktu poprzez stronę. Takie elementy powinno dopasować się do potrzeb potencjalnych klientów pod względem ich wieku (po sprawdzeniu danych demograficznych osób najczęściej odwiedzających stronę).

7) Bezpieczeństwo działań klientów

Każda strona internetowa powinna być bezpieczna dla osób, które ją odwiedzają. Musi więc ona posiadać odpowiednie zabezpieczenia i spełniać określone wymogi prawne. Podstawą jest stabilny hosting, który wpłynie na to, że będzie ona zawsze dostępna i nie będzie problemów z jej wczytywaniem. Kolejną ważną rzeczą jest zadbanie o certyfikat SSL, który zapewnia bezpieczeństwo oraz poufność transakcji, ponieważ szyfruje dane pomiędzy komputerami. Właściciel strony musi też jasno określić zasady, na podstawie których świadczyć będzie usługi lub sprzedawać produkty, chodzi tu o regulamin, politykę prywatności i funkcjonowanie ciasteczek.

8) Opis realizacji albo referencje klientów

Tym co stać się może weryfikacją skuteczności oferty dla potencjalnych klientów, będzie zadowolenie osób, które skorzystały z niej już wcześniej. Warto więc przedstawić na stronie swoje dotychczasowe osiągnięcia/realizacje lub też zebrać niewielki zbiór opinii (w formie cytatów) i umieścić je na określonej podstronie. Polecenia innych, zadowolonych klientów będą jednym z najlepszych sposobów na zbudowanie zaufania wśród nowych osób.

9) Strona internetowa i jej integracja z social mediami

Obecnie w Internecie triumfy święcą portale społecznościowe. Trzeba je więc prowadzić równocześnie ze stroną www, ponieważ pozwolą one na jeszcze większą interakcję z użytkownikami sieci. Wtedy też na stronie internetowej trzeba umieścić aktywne linki do profilów społecznościowych prowadzonej działalności. Jeśli dysponuje się imponującymi statystykami, to na stronie można zaprezentować także liczbę „fanów” czy udostępnień witryny.

10) Stopka wypełniona ważnymi informacjami

Niezależnie od typu strony internetowej, w jej dolnej części (w sposób czytelny i zorganizowany), powinno znaleźć się kilka ważnych informacji. Będą to na pewno podstawowe dane kontaktowe, ale także dane o prawach autorskich czy polityce prywatności. W stopce – dla wygody czy dla przypomnienia – można ponownie wstawić nawigację strony, poszerzoną na przykład o mniej istotne elementym (jakie nie znalazły się w podstawowym menu).

 

 

Zobacz też:

Masz pytania?Agencja Interaktywna

Pisz lub dzwoń!Outsourcing IT

Pomagamy, doradzamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

NextGen Group
ul. Rot. W. Pileckiego 26
48-300 Nysa
NIP: 7532344011

Email: [email protected]
Telefon: 533 22 22 30

Godziny pracy: Pon - Pt, 09:30 - 17:30
Polityka prywatności

Z naszych usług skorzystali m.in:

Logo NC+, NextGen Group, Oousourcing IT, Pozycjonowanie, Tworzenie stron WWW, Serwery i Hosting
Logo UW, NextGen Group, Oousourcing IT, Pozycjonowanie, Tworzenie stron WWW, Serwery i Hosting
Logo Emca, NextGen Group, Oousourcing IT, Pozycjonowanie, Tworzenie stron WWW, Serwery i Hosting
Logo NEŁSA, NextGen Group, Oousourcing IT, Pozycjonowanie, Tworzenie stron WWW, Serwery i Hosting
Logo Yokohama, NextGen Group, Oousourcing IT, Pozycjonowanie, Tworzenie stron WWW, Serwery i Hosting
Logo Crido, NextGen Group, Oousourcing IT, Pozycjonowanie, Tworzenie stron WWW, Serwery i Hosting
Logo CD, NextGen Group, Oousourcing IT, Pozycjonowanie, Tworzenie stron WWW, Serwery i Hosting