Wizytówka Google Moja Firma jest niezwykle pomocnym narzędziem dla każdego przedsiębiorcy. Ułatwia znalezienie firmy, przedstawia najważniejsze informacje o niej, zawiera dane kontaktowe. Wykorzystuje się ją także do celów promocyjnych. Niestety zdarza się, że dostęp do wizytówki zostaje zawieszony, przez co nie można z niej korzystać. Wbrew pozorom tego typu sytuacje nie zdarzają się rzadko. Pojawia się wobec tego pytanie, co jest przyczyną niedostępnej wizytówki Google Moja Firma. Powodów zawieszenia może być wiele, często źródłem problemu staje się spam w nazwie, nieprawidłowy adres firmy, mnogość wizytówek utworzonych przy użyciu tego samego adresu. Algorytmy Google mogą wykryć rozmaite nieprawidłowości. Zobacz, jak odzyskać dostęp do wizytówki.
Spis treści
Problem z wizytówką Google Moja Firma – zawieszenie, a może wyłączenie?
Zdarza się, że po wejściu w profil firmy w Google pojawia się informacja o zawieszeniu wizytówki. Jest to równoznaczne z brakiem możliwości zarządzania nią. Oczywiście na tym nie koniec problemów. Zawieszona wizytówka staje się niedostępna również w mapach Google. Przestaje być wyświetlana, dlatego kluczowe będzie wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i odzyskanie dostępu do wizytówki.
Warto od razu zaznaczyć, że jej zawieszenie może być miękkie lub twarde. Ma to ogromne znaczenie, bo w pierwszym przypadku mówi się o chwilowym braku dostępu do wizytówki. Z kolei zawieszenie ciężkie wiąże się z całkowitym wyłączeniem wizytówki, znika ona z Google. Trzeba wobec tego pożegnać się z wszystkimi danymi, które się na niej znajdowały, czyli wpisy, zdjęcia, recenzje itd. Kolejną kwestią jest to, że jeśli z jakichś powodów wizytówka Google Moja Firma zostanie wyłączona, to szanse na jej odzyskanie są nikłe. Oczywiście nie należy od razu rezygnować, bo nie wszystko jest jeszcze stracone. Nadal istnieje możliwość na przywrócenie dostępu.
Google Moja Firma od podstaw. Zakładanie wizytówki do Google Maps.
Z czego może wynikać brak dostępu do wizytówki Google?
Google zawiesza wizytówki firmowe z różnych powodów, czasem jest to po prostu nieporozumienie, lekkie przewinienie, nieświadomie popełniony błąd. Algorytmy Google regularnie sprawdzają wizytówki, ma to na celu wykrycie nieprawidłowości i usuwanie spamu. W momencie przeprowadzenia takiego czyszczenia wiele firm boryka się z problemem zawieszonego profilu. Obserwuje się to przede wszystkim w przypadku wizytówek, na których pojawia się wiele spamu. Oczywiście trudno kontrolować działania użytkowników. Niektóre branże są szczególnie narażone na treści niemile widziane przez Google. Kolejnym problemem jest niezastosowanie się do polityki treści Google. Pojawia się informacja, że za zawieszenie profilu odpowiada niezgodność jakościowa danych. Kluczowe będzie wobec tego dokładne czytanie zasad i wskazówek Google, ale niektórzy tego nie robią. Trzeba też pamiętać o tym, że ulegają one co jakiś czas zmianom. Nie wszyscy śledzą je na bieżąco i dokonują stosownych modyfikacji. Niestety za nieposzanowanie zasad czeka kara w postaci zawieszenia miękkiego.
Niektórzy chcą na siłę zamieszczać jak najwięcej informacji w nazwie wizytówki, co niestety może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Zbyt duża ilość słów kluczowych nierzadko zostaje odebrana jako spam. Nawet jeśli algorytmy Google tego nie zauważy, to profil może zostać zgłoszony przez konkurencję. Nie będzie ona pozwalać na nieuczciwe działania, które mają na celu uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli ktoś spamuje, to musi liczyć się z negatywnymi konsekwencjami.
Przyczyną braku dostępu do wizytówki Google Moja Firma może być nieprawdziwy adres firmy. Trzeba go precyzyjnie podać, musi być dokładny. Jeśli zostaną wykryte jakieś podejrzane działania na profilu Google, to może dojść do zawieszenia całego konta, to jest oczywiście równoznaczne z brakiem dostępu do wszystkich powiązanych z nim wizytówek. Pojawienie się duplikatu wizytówki Google także spotyka się z blokadą. Do jednego adresu nie może być przypisanych więcej wizytówek, z pewnymi wyjątkami.
Narzędzia marketingowe od Google. Jak je wykorzystać?
Jak odzyskać dostęp do wizytówki Google Moja Firma?
Jeśli dojdzie do zawieszenia lub wyłączenia wizytówki Google Moja Firma, to należy podjąć odpowiednie kroki w celu jej odzyskania. Można to zrobić na wiele sposobów. Oczywiście nie nastąpi to szybko, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość. Google będzie musiało wszystko ponownie zweryfikować i sprawdzić, czy na profilu nadal nie ma jakichś nieprawidłowości.
Jak odzyskać dostęp do wizytówki – weryfikacja problemu
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić we własnym zakresie, co przyczyniło się do uzyskania zawieszenia. Należy wobec tego dokładnie przeanalizować swoją wizytówkę, szczególnie pod kątem naruszenia zasad. Trzeba upewnić się, czy nie wystąpiły jakieś błędy. Wymaga to oczywiście zapoznania się z wytycznymi Google. Już na tym etapie można zweryfikować, co dokładnie mogły naruszyć zasady.
Jak odzyskać dostęp do wizytówki – formularz przywrócenia profilu
Potem przechodzi się do wypełnienia odpowiedniego formularza przywracania profilu Google Moja Firma. Konieczne staje się odpowiedzenie na rozmaite pytania. Warto też dodać do formularza zdjęcia w celu udowodnienia, że przeprowadzona firma działa legalnie. Pomocny będzie przykładowo wpis w CEIDG, nawet rachunek za energię elektryczną powinien wystarczyć. Pamiętać należy o tym, aby formularz wysłać z konta przypisanego do zawieszonej wizytówki.
Jak odzyskać dostęp do wizytówki – kontakt z supportem Google
Oczywiście nie zawsze wysłanie wniosku pomaga, jeśli nadal wizytówka nie zostanie przywrócona, to należy skontaktować się z supportem Google i przedstawić dokładnie zaistniały problem. Jeśli powodem utraty dostępu nie są naruszenia zasad Google, nie to nie powinno być problemu z odwieszeniem profilu. Bardzo często udaje się wszystko załatwić z konsultantem. Przeanalizuje zaistniałą sytuację i podejmie próby odblokowania wizytówki. Oczywiście będzie trzeba udowodnić pracownikowi Google jej istnienie za pomocą zdjęć. Zdarza się także, że utrata dostępu do wizytówki Google Moja Firma wynika z jej kradzieży. W takim przypadku należy zalogować się na swoim profilu, podać nazwę firmy i przesłać prośbę o dostęp i status właściciela. Przy braku odpowiedzi w ciągu 7 dni pozostaje przystąpienie do weryfikacji wizytówki. Przy odrzuceniu prośby trzeba odwołać się do decyzji, co będzie wiązało się z ponowną weryfikację telefoniczną, mailową, sms-ową lub listowną.
Błąd 403. Z czego wynika? Jak go naprawić?
Czym jest serwer FTP i jak znaleźć dane do jego dostępu?
Rodzaje reklam internetowych – jak można promować się w Internecie?
Inne artykuły z tej kategorii
Zobacz inne nasze artykuły które mogą Ci się spodobać
Narzędzia marketingowe od Google. Jak je wykorzystać?
15.03.2023 5 min Marketing online
W Internecie dostępnych jest multum przydatnych narzędzi marketingowych, a za wiele z nich nie trzeba nawet płacić, dlatego warto się nimi zainteresować. Firma Google udostępnia narzędzia […]
Leady sprzedażowe – czym są i jak je zdobyć?
01.03.2023 5 min Marketing online
Jeśli firma chce zarabiać, to musi dążyć do pozyskania jak największej liczby klientów. Lead sprzedażowy to klucz do sukcesu, może nim być zarówno osoba, jak i […]
Wyszukiwanie obrazem w Google. Jak to działa?
22.02.2023 5 min Marketing online
Obecnie nie trzeba ograniczać się wyłącznie do wpisywania zapytania w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć potrzebny tekst czy grafikę. Możliwe jest wyszukiwanie obrazem, co przydaje się w […]