Co to jest remarketing? Zalety prowadzenia remarketingu

Wielu klientów nie dokonuje zakupów po wejściu na stronę. Zdarza się, że decydują się oni na zapoznanie z ofertą danego sklepu, dodają interesujące ich produkty do koszyka, po czym opuszczają stronę i zapominają na nią wrócić, by... Kliknij aby przeczytać więcej!

Wielu klientów nie dokonuje zakupów po wejściu na stronę. Zdarza się, że decydują się oni na zapoznanie z ofertą danego sklepu, dodają interesujące ich produkty do koszyka, po czym opuszczają stronę i zapominają na nią wrócić, by sfinalizować transakcję. W takiej sytuacji korzystnym rozwiązaniem może okazać się tzw. remarketing. Czym jest i jakie zalety go wyróżniają?

Na czym polega remarketing?

RemarketingPozycjonowanie strony to szereg działań, w ramach których nowy, potencjalny nabywca ma szansę trafić na określoną stronę internetową. Poprawia się pozycja strony w przeglądarce, a co za tym idzie rośnie również liczba osób, które potencjalnie dokonają zakupu. Niestety, kampanie SEO niekoniecznie muszą przekładać się na decyzje zakupowe, o czym przekonał się niejeden właściciel sklepu internetowego.

Wielu specjalistów twierdzi, że niewielki odsetek odwiedzających stronę rzeczywiście decyduje się na zakup podczas pierwszej wizyty. Dlatego niezwykle korzystnym rozwiązaniem jest remarketing. W trakcie takiej kampanii, wcześniej przeglądane towary pochodzące z określonego sklepu internetowego wyświetlają się użytkownikowi. W formie reklamy w mediach społecznościowych czy na innych stronach.

Badania rynku pokazują, że znaczna część osób decyduje się na zakup podczas drugiej lub kolejnej wizyty. Pod warunkiem że remarketing trafia w punkt. Przykładowo, wyświetlanie damskich bluzek w momencie, w którym dana osoba jest zainteresowana zakupem artykułów dla dzieci, nie przyniesie zamierzonego efektu. Jeśli jednak reklama stylowej garderoby damskiej pojawi się właśnie podczas poszukiwań bluzki czy spodni lub ukazana zostanie ogólna reklama ostatnio odwiedzonego sklepu z odzieżą dla dorosłych i dla dzieci – szansa na powrót i podjęcie decyzji zakupowej rośnie.

Chcesz aby Twoja strona była w TOP10 wyników w Google? Pomożemy Ci w tym!

Remarketing standardowy a dynamiczny

Można wskazać dwa rodzaje remarketingu: standardowy oraz dynamiczny. Ten pierwszy polega na wyświetlanie klientowi reklamy związanej z całą, wcześniej odwiedzaną stroną. W takim wypadku nie uwzględnia się towarów, które zainteresowały odbiorcę. To rozwiązanie zdecydowanie prostsze w porównaniu z remarketingiem dynamicznym, jednak dużo łatwiejsze do wdrożenia.

Drugi rodzaj działań remarketingowych ma charakter dynamiczny. W takim wypadku w okienkach reklamowych ukazywane są nie ogólne reklamy sklepu, ale konkretne produkty, które zostały wyświetlone przez odwiedzającego. Taki ukierunkowany marketing ma zdecydowanie większe szanse na to, by przełożyć się na decyzję zakupową.

Kto powinien skorzystać z remarketingu?

Taka forma marketingu jest szczególnie korzystna dla branży e-commerce. Przypomnienie się osobie, która wcześniej odwiedziła stronę i pokazanie jej produktów, które zostały wyświetlone może sprawić, że powróci ona do e-sklepu i rzeczywiście dokona zakupów.

Nie oznacza to jednak, że remarketing nie jest korzystny dla usługodawców. Przykładowo, nawet restauracje, których strony opierają się głównie na wskazaniu menu i danych kontaktowych, powinny zorganizować kampanię remarketingową, dzięki której klient będzie miał szansę przypomnieć sobie o istnieniu danego punktu gastronomicznego. Generalnie uważa się, że remarketing może okazać się korzystnym rozwiązaniem, gdy odnotowuje się gwałtowny spadek zainteresowania daną stroną lub spada konwersja.

Zalety remarketingu

RemarketingRemarketing niesie za sobą wiele zalet. Przede wszystkim daje możliwość ponownego dotarcia i niejako przypomnienia się potencjalnym nabywcom, którzy z rozmaitych względów nie zdecydowali się na zakup podczas pierwszych odwiedzin strony. Jeśli rezygnacja z zakupu nie była spowodowana brakiem potrzeby nabycia danego towaru lub odmiennym gustem potencjalnego kupującego (a, przykładowo, chwilowym brakiem gotówki lub czasu na finalizację zamówienia) – remarketing może sprawić, że faktycznie powróci on na stronę.

Jednak warto zaznaczyć, że podniesienie sprzedaży to nie jedyna zaleta, jaka płynie z prowadzenia tej formy marketingu. W końcu reklamy produktów czy całej strony nie muszą wcale wyświetlać się tylko i wyłącznie osobom, który nie dokonały zakupów. Remarketing można równie dobrze kierować do klienta, który wcześniej złożył już zamówienie na danej stronie. Pomoże to przypomnieć się odbiorcy, a także zbudować z nim pozytywną relację. Ukazanie reklamy znanego mu sklepu zapewne wzbudzi pozytywne emocje.

Warto jednak przy tym wszystkim pamiętać, aby odpowiednio dopasować rodzaj remarketingu do potrzeb. A także by dobrać optymalną częstotliwość ukazywania się reklamy. Jeśli bowiem jej wyświetlanie będzie zbyt rzadkie, może nie przynieść odpowiedniego efektu marketingowego. Nazbyt częste, wręcz natrętne prezentowanie danej treści odbiorcy może z kolei doprowadzić do tego, że poczuje się przytłoczony. W najlepszym przypadku postanowi ignorować reklamę, a w najgorszym – zablokuje ją.

Jak widać, remarketing może być naprawdę korzystny, pod warunkiem jego odpowiedniego przeprowadzenia. W razie braku odpowiedniej wiedzy lub doświadczenia, warto powierzyć te działania profesjonalistom, którzy będą w stanie dobrać odpowiednią grafikę, a także częstotliwość wyświetlania reklamy.

Zobacz też:

Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania? Darmowa Wycena SEO

Masz pytania?Agencja Interaktywna

Pisz lub dzwoń!Outsourcing IT

Pomagamy, doradzamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

NextGen Group, ul. Rot. W. Pileckiego 26
48-300 Nysa, NIP: 7532344011

Email: [email protected]
Telefon: 533 22 22 30

Godziny pracy: Pon - Pt, 09:30 - 17:30
Polityka prywatności

Z naszych usług skorzystali m.in:

Zobacz więcej naszych klientów